Rok 2023 był dla Skody intensywnym czasem sportowych emocji i imponujących wyników Miko Marczyka, wieloletniego ambasadora marki, który jeździł w tym sezonie nową Fabią RS Rally2.
W 2023 roku Miko Marczyk wspólnie z Szymonem Gospodarczykiem pokonali rajdową Fabią tysiące kilometrów, zdobywając kolejne nagrody w cyklu WRC, a tegoroczne zmagania zakończyli wyjątkową wygraną w prestiżowym Rajdzie Barbórka.
W ciągu sezonu załoga odnotowała wiele sukcesów, kończąc każdy rajd WRC 2 Challenger w pierwszej piątce i dwukrotnie stając na podium. W finałowej klasyfikacji Miko i Szymon zajęli wysokie czwarte miejsce wśród 105 załóg. Zgrany duet osiągnął także historyczny rezultat, wpisując się po raz pierwszy do czołowej dziesiątki klasyfikacji generalnej oraz trzykrotnie zajmując piąte miejsce w WRC 2. W gościnnym występie w mistrzostwach Europy – w Rajdzie Polski – stanęli na trzecim stopniu podium.
Ostatnie tegoroczne wydarzenie – Rajd Barbórka – odbyło się w pierwszy weekend grudnia. Mimo wyjątkowo kapryśnej pogody i ośnieżonej nawierzchni Miko i Szymon skuteczną i szybką jazdą zapewnili sobie pierwsze miejsce w rajdzie, a następnie zwyciężyli w prestiżowym Kryterium Asów na Karowej.
– Sport motorowy jest od dekad wpisany w DNA Skody, a najnowsza Fabia RS Rally2 zdążyła udowodnić już swoją wysoką formę na rajdowych trasach całego świata. Bardzo się cieszę, że służy również naszej polskiej ekipie z Miko Marczykiem i Szymonem Gospodarczykiem. Gratuluję im licznych sukcesów, zwieńczonych doskonałym występem w Rajdzie Barbórka oraz Kryterium Asów ulicy Karowej – komentuje Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda w Polsce.
Czym jeździ Miko Marczyk?
Skoda Fabia RS Rally2 miała swoją premierę 16 czerwca 2022 r. To samochód rajdowy dedykowany do jazdy w trudnych warunkach bez utraty prędkości. Wyposażony jest w turbodoładowany, czterocylindrowy silnik bazujący na jednostce 2.0 TFSI, napęd na cztery koła, szyby wykonane z pleksiglasu oraz drzwi i klapy z lekkich włókien. To pojazd kategorii RC 2, klasy R5 (WRC2), z wbudowaną klatką bezpieczeństwa ze stali chromowo-molibdenowej. Za rozwój pojazdów wyścigowych odpowiada oddział Skoda Motorsport.