Renault Arkana

Francuski SUV w stylu coupe oficjalnie trafia do Europy. W ofercie pojawi się m.in. odmiana w pełni hybrydowa oraz pakiet R.S. Line. Oto najważniejsze informacje o Renault Arkanie.

Arkany nie można już rozpatrywać jako całkowitej nowości. Renault sprzedaje SUV-a ze ściętym tyłem od roku, z tym że z salonów mogli nim wyjechać klienci m.in. z Rosji i Azji. Niebawem z tego przywileju będą mogli skorzystać odbiorcy europejscy, w tym z Polski. Zobaczmy, czego się spodziewać po Renault Arkanie.

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Renault Arkana

Samochód opracowano na modułowej, znanej z Clio i Captura platformie CMF-B. W gamie Renault najbliżej mu do aktualnie produkowanego Koleosa, z tym że jest od niego o 9 cm krótszy (458 cm długości) i aż o 10 cm niższy (157 cm). Pod względem rozstawu osi Arkanę i Koleosa dzieli tylko 2 cm, na korzyść nowszego modelu. Auto cechuje niemały prześwit (19 cm) oraz stylizowane na coupe nadwozie z uwydatnionymi nadkolami. Renault deklaruje, że taki zabieg nie wpłynął na przestronność w drugim rzędzie siedzeń. W zależności od rodzaju napędu, bagażnik mieści 513 l lub 438 l w odmianie hybrydowej.

Renault Arkana

Skoro już przy niej jesteśmy… Arkana E-TECH Hybrid, bo tak się właśnie nazywa, bazuje na benzynowym silniku 1.6 (z filtrem cząstek stałych) wspomaganym przez dwie jednostki elektryczne, tzw. „e-silnik” oraz wysokonapięciowy rozrusznik HSG. Układ sprzężono z zautomatyzowaną skrzynią biegów MMT, w opinii producenta mającą zmieniać przełożenia w sposób nie absorbujący kierowcy. Założeniem opatentowanej przez Renault technologii hybrydowej zostało maksymalne odzyskiwanie energii w akumulatorach trakcyjnych oraz zredukowanie emisji dwutlenku węgla. Według oficjalnych deklaracji Arkana E-TECH Hybrid w trybie całkowicie elektrycznym pokona nawet 80% czasu przeznaczonego na jazdę po mieście.

Renault Arkana

Oprócz odmiany hybrydowej (140 KM) Renault zaproponuje użytkownikom Arkanę 1.3 Tce (140/160 KM; 260 Nm) z technologią tzw. miękkiej hybrydy, czyli z zastosowaniem alternatora z funkcją rozrusznika z akumulatorem litowo-jonowym 12V. Wspomaga spalinową jednostkę napędową w fazach największego zużycia energii, poprawiając osiągi i ograniczając spalanie.

Kokpit Arkany urządzono z wykorzystaniem najnowszych nowinek technologicznych. Dominują wobec tego dotykowe ekrany: jeden o przekątnej 4,2/10,2 cala (zestaw wskaźników), drugi – 7 lub 9,3 cala (nad konsolą środkową). W nawiązującej do sportowych wersji Renault odmiany R.S. Line wnętrze utrzymano w ciemnej tonacji z wykończeniem przypominającym karbon, z dodaniem czerwonych akcentów (listwy na kokpicie i drzwiach, wstawki na pasach bezpieczeństwa). Z zewnątrz Arkanę R.S. Line wyróżnia dedykowany kolor pomarańczowy, zmieniony zderzak przedni, chromowana końcówka układu wydechowego oraz czarne akcenty na nadwoziu. Właśnie taki samochód widnieje na zamieszczonych zdjęciach.

Renault Arkana

Pośród przydanych systemów asystujących kierowcy Arkany należy wymienić m.in.:

  • Easy Pilot (asystent jazdy w korku i na autostradzie)
  • Funkcja AHL (automatyczna zmiana świateł drogowych na mijania)
  • System BSW (kontrola martwego pola)
  • System AEBS (wspomaganie nagłego hamowania)
  • System RCTA (wyjeżdżanie tyłem z miejsca parkingowego)
  • Kamera 360º.Renault Arkana

 

Oficjalne uruchomienie sprzedaży Renault Arkany w Europie ruszy w pierwszym półroczu 2021 r.

Renault Arkana

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here