NowościAktualnościPeugeot 3008 i Peugeot 5008 z nowym silnikiem. Znamy ceny

Peugeot 3008 i Peugeot 5008 z nowym silnikiem. Znamy ceny

Peugeoty 3008 i 5008 są już dostępne w nowej wersji silnikowej. Dowiedz się więcej na jej temat i sprawdź, czym się charakteryzuje.

Peugeoty 3008 i 5008 mają ze sobą wiele wspólnego. Oba modele przeszły podobną drogę, będąc minivanami w swoich pierwszych wcieleniach i stając się SUV-ami w aktualnych, drugich odsłonach. W 2020 roku opisywane auta przeszły lifting, a teraz zyskały całkowicie nowy, zelektryfikowany układ napędowy – i to jako pierwsze z całej gamy francuskiej marki.

Peugeot 5008

Modele 3008 i 5008 z nowym silnikiem 1.2 PureTech Hybrid 48V odznaczają się o 15% niższym spalaniem względem porównywalnej wersji bez elektrycznego wsparcia, jak również niższą emisją dwutlenku węgla (o około 20 g/km). Hybrydowy napęd obejmuje turbodoładowaną jednostkę benzynową PureTech, dwusprzęgłową skrzynię biegów e-DCS6 i zintegrowany z nią silnik elektryczny e-Motor oraz akumulator trakcyjny 48V. Wszystkie elementy układu znajdują się pod maską, z wyjątkiem baterii, którą umieszczono pod fotelem pasażera z przodu.

Silnik benzynowy PureTech o pojemności 1,2 l jest nową konstrukcją, która została zoptymalizowana pod kątem współpracy z układem hybrydowym. Motor ten ma 3 cylindry, łańcuch rozrządu i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Jego moc maksymalna wynosi 136 KM, a maksymalny moment obrotowy – 230 Nm. Z myślą o napędzie hybrydowym zaprojektowano również 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową e-DCS6. W jej obudowie przewidziano miejsce na silnik elektryczny, falownik i elektroniczny moduł sterowania.

Peugeot Hybrid 48V

Jednostka e-Motor (synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi) generuje maksymalnie 28 KM i 55 Nm, wspomagając pracę spalinowego silnika dla obniżenia zużycia paliwa. Podczas zwalniania i hamowania e-Motor pełni też funkcję generatora prądu, umożliwiając ładowanie akumulatora 48V, a ponadto odpowiada za rozruch benzynowej jednostki w niskich temperaturach (pierwsze uruchomienie). W pozostałych przypadkach odpalaniem silnika PureTech zajmuje się rozrusznik 48V.

Według zapewnień producenta, ta niewielka jednostka elektryczna ze wsparciem litowo-jonowej baterii o pojemności 898 Wh (użyteczna 432 Wh) pozwala na jazdę w trybie w 100% zeroemisyjnym, bez angażowania silnika spalinowego. Jeśli tylko akumulator ma odpowiedni poziom naładowania, to umożliwia ruszanie spod świateł, manewrowanie na parkingu czy jazdę w korkach wyłącznie z wykorzystaniem „elektryka”. Przy sprzyjających warunkach, nawet przez ponad 50% czasu można poruszać się w mieście w trybie w pełni elektrycznym.

Peugeot 3008 - wnętrze

Opisywana, nowa wersja silnikowa występuje już w cennikach obu modeli. Peugeot 3008 z jednostką PureTech Hybrid 48V kosztuje odpowiednio: 165 400 zł (Active Pack), 176 000 zł (Allure Pack) oraz 186 850 zł (GT), natomiast 5008 z tym silnikiem został wyceniony na: 177 700 zł (Active Pack), 189 200 zł (Allure Pack) oraz 199 650 zł (GT). Różnice w wyposażeniu względem słabszych, spalinowych odmian sprowadzają się przede wszystkim do zmienionego interfejsu cyfrowych zegarów oraz układu AVAS (Approaching Vehicle System Alert), który poniżej 30 km/h wytwarza dźwięk ostrzegający pieszych i rowerzystów o zbliżającym się aucie.

Sprawdź szczegółowe cenniki obu modeli:

Peugeot 3008 – opis wersji i cennik

Peugeot 5008 – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji