Mercedes GLC 300 e oraz GLE 350 de

Mercedes rozszerza swoją gamę hybryd typu plug-in. Obecnie ma w ofercie 13 takich aut, w tym dwa najnowsze: GLC 300 e oraz GLE 300 de.

Niemiecki koncern zalicza się do grona pionierów elektromobilności. Mercedes konsekwentnie rozwija gamę EQ Power, obejmującą hybrydy plug-in i „miękkie hybrydy”, oraz linię w pełni elektrycznych modeli EQ. Do końca bieżącego roku oferta producenta ze Stuttgartu ma obejmować aż 20 samochodów hybrydowych z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu oraz 5 aut z serii EQ.

Obecnie w portfolio niemieckiej marki znajdziemy pełen przekrój hybryd plug-in – od kompaktowego hatchbacka klasy A po luksusową limuzynę klasy S. Teraz do gamy EQ Power dołączają dwa SUV-y: GLC 300 e z silnikiem benzynowym oraz GLE 350 de z silnikiem wysokoprężnym.

Mercedes GLC 300 e oraz GLE 350 de

Mercedes GLC 300 e – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Hybrydowy GLC debiutuje od razu w dwóch odmianach, jako klasyczny SUV i atrakcyjniej stylizowany GLC Coupe. W przypadku tego modelu ekologia idzie w parze z ponadprzeciętnymi osiągami.  Pod jego maską pracuje 2-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa, współpracująca z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu wynosi 320 KM, a maksymalny moment obrotowy to 700 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 5,7 s, a prędkość maksymalna to 230 km/h.

Mercedes GLC 300 e

GLC 300 e jest wyposażone w baterię o pojemności 13,5 kWh. W trybie elektrycznym potrafi przejechać 39-43 km, a jego prędkość maksymalna zostaje ograniczona do 130 km/h. Gdy oba źródła napędu ze sobą współpracują, średnie zużycie paliwa wynosi 2,2-2,5 l/100 km, a średnie zapotrzebowanie na prąd – 16,5-17,8 kWh/100 km.

Mercedes GLC 300 e
Gniazdo do ładowania zostało ukryte w tylnym zderzaku.

W standardzie tej wersji dostaniemy ładowarkę o mocy 7,4 kW. Czas ładowania przy użyciu wallbox’a wynosi 1,5 godziny, a z domowego gniazdka – 5 godzin.

Mercedes GLC 300 e

Ceny Mercedesa GLC 300 e zaczynają się w Polsce od 236 100 zł.

Mercedes GLE 350 de – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Większy SUV również otrzymał silnik o pojemności 2,0 litra, ale zasilany olejem napędowym. Wysokoprężny motor razem z jednostką elektryczną rozwijają łącznie 320 KM i 700 Nm. Pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 6,8 s i rozwinięcie maksymalnie 210 km/h.

Mercedes GLE 350 de

GLE 350 de otrzymał akumulator o pojemności 31,2 kWh. Dzięki temu poruszając się wyłącznie na „elektronach” może przejechać aż 90-99 km. Prędkość maksymalna jest wówczas ograniczona do 160 km/h. W trybie hybrydowym zużywa 1,1 l ON na 100 km i 25,4 kWh/100 km.

Mercedes GLE 350 de

Podobnie jak mniejszy model, GLE został wyposażony w pokładową ładowarkę 7,4 kWh, jednak niemiecki producent nie podał szczegółowych odnośnie ładowania, ale można się spodziewać, że „tankowanie” będzie zajmować ok. 2-2,5 razy więcej czasu. Na pocieszenie zostaje możliwość skorzystania z szybkiej ładowarki, która napełni baterię do 100% w ciągu 30 minut.

Mercedes GLE 350 de

Ceny Mercedesa GLE 350 de startują od 349 800 zł.

Zachęcamy również do przeczytania artykułu o hybrydowej klasie A:

Mercedes A 250 e – opis wersji i cennik

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here