BMW, na przekór modzie przedstawia nowe wcielenie swojego minivana. Oto szczegółowe informacje na temat drugiej generacji BMW serii 2 Active Tourer.
W 2014 r. BMW postawiło na nogi cały świat, wprowadzając do sprzedaży rodzinnego minivana. Debiut serii 2 Active Tourer (a także 7-osobowego Gran Tourer) był zaskakujący nie tylko z uwagi na producenta, słynącego z wytwarzania aut maksymalnie nastawionych na właściwości jezdne. Obydwa modele pojawiły się już w czasie zmierzchu popularności minivanów, spychanych na margines przez rosnący w siłę segment SUV-ów. Dzisiaj, gdy zbliżamy się do 2022 roku, trzeba się naszukać, by kupić fabrycznie nowego minivana. Ale skoro niektóre nadal są oferowane (np. Mercedes już jakiś czas temu przedstawił trzecie wcielenie klasy B), BMW postanowiło kontynuować wytwarzanie rodzinnego modelu i zaprezentowało drugą generację serii 2 Active Tourer.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer – nadwozie
Nowy minivan BMW nie próbuje na siłę udawać crossovera: próżno szukać w nim bojowych nakładek na błotnikach czy rozbudowanych osłon progów. Sylwetką nadwozia przypomina poprzednika, z tym że zmodyfikowano układ szyb (usunięto niewielkie okienko między przednią szybą a drzwiami) i zmieniono kształt tylnego okienka. Najwięcej zmian zaszło w przedniej części karoserii, gdzie pojawiły się powiększone „nerki” i spłaszczone reflektory: seryjnie w pełni diodowe, opcjonalnie z funkcją doświetlania zakrętów i zmieniającymi ustawienia w zależności od warunków drogowych. Auto stoi na 16- lub 17-calowych obręczach ze stopów lekkich, z możliwością zwiększenia rozmiaru do nawet 19 cali. Pojawią się dwa warianty specjalne, które przedstawione są na oficjalnych zdjęciach – M i Luxury Line (odpowiednio niebieski i biały).
Nowe BMW serii 2 Active Tourer – wnętrze, deska rozdzielcza
BMW utrzymuje, że wnętrze serii 2 Active Tourer powstało w oparciu o koncepcję z elektrycznego modelu iX. Kokpit wyróżnia minimalistyczna, w zasadzie pozbawiona przycisków konsola środkowa z funkcjonalną podstawką na smartfona – stoi on w taki sposób, że kierowca doskonale go widzi. Powyżej zamontowano zakrzywiony ekran dotykowy z najnowszą wersją systemu multimedialnego iDrive. W topowej wersji będzie miał 10,7 cala, a obok niego, zamiast wskaźników, znajdzie się drugi wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala. W skład systemu wejdą zaktualizowane aplikacje Apple CarPlay/Android Auto, nowe tryby My Modes łączące ustawienia pojazdu z odpowiednimi wrażeniami we wnętrzu, bazujący na chmurze system nawigacyjny BMW Maps czy karta Personal eSIM działająca wg nowego standardu telefonii komórkowej 5G.
Seria 2 Active Tourer otrzyma kilka rodzajów przednich foteli: od komfortowych po sportowe, dostępne także z rozbudowaną elektryczną regulacją i masażem. Pomiędzy nimi ulokowano poduszkę powietrzną. BMW ponownie postawiło na klasyczną kanapę z tyłu i wyposażyło ją w funkcję przesuwania (w zakresie 13 cm) i regulacji pochylenia oparć. Dzieli się w proporcjach 40:20:40, umożliwiając powiększenie bagażnika z 470 do 1455 l (w wybranych wersjach od 415 do 1405 l). Wszystkie auta otrzymają elektrycznie otwieraną i zamykaną tylną klapę.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer – silniki
Pod maską minivana BMW początkowo znajdą się trzy silniki benzynowe, z czego dwa mocniejsze wykorzystują technologię „miękkiej hybrydy”, obejmującej wspomaganie silnikiem elektrycznym o mocy 19 KM. Słabsza rozwija łącznie 170 KM (1.5 R3), mocniejsza – 218 KM (2.0 R4). Paletę otwierać będzie w pełni spalinowy wariant 1.5 o mocy 138 KM. Poza nimi przewidziano jeszcze 2-litrowego turbodiesla rozwijającego 150 KM. Wszystkie standardowo będą konfigurowane z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią Steptronic. W przyszłym roku gamę zasilą dwa warianty hybrydowe plug-in.
Silnik | 1.5 R3 (218i) | 1.5 R3 (220i) | 2.0 R4 (223i) | 2.0 R4 (218d) |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1499 cm³ | 1499 cm³ | 1998 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | benz. | benz. + elektr. | benz. + elektr. | turbodiesel |
Maks. moc (łączna) | 138 KM | 156 + 19 KM (170 KM) | 204 + 19 KM (218 KM) | 150 KM |
Maks. moment (łączny) | 230 Nm | 240 + 55 Nm (280 Nm) | 320 + 55 Nm (360 Nm) | 360 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 s | 8,1 s | 7,0 s | 8,8 s |
Prędkość maks. | 214 km/h | 221 km/h | 241 km/h | 220 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 6,2-6,8 l/100 km | 5,9-6,5 l/100 km | 6,0-6,6 l/100 km | 4,8-5,3 l/100 km |
Nowe BMW serii 2 Active Tourer – wyposażenie
Pośród najciekawszych opcji wyposażenia BMW serii 2 Active Tourer znajdą się m.in.
- ostrzeganie przed kolizją czołową, wykrywające pojazdy jadące z naprzeciwka podczas skrętu w lewo, a także pieszych i rowerzystów podczas skrętu w prawo;
- aktywny tempomat z funkcją Stop&Go;
- aktywne prowadzenie do celu;
- wyświetlacz ze zdalny, widokiem 3D;
- zdalny rejestrator kradzieży;
- kamera wewnętrzna z funkcją robienia zdjęć i przesyłaniem ich na smartfona;
- nawigacja BMW Maps z funkcją Augmented View;
- adaptacyjny układ jezdny M z tłumieniem zależnym od częstotliwości;
- elektrycznie wysuwany hak holowniczy.
Nowe BMW serii 2 Active Tourer – cena
Na stronie BMW już pojawił się konfigurator i cennik nowej serii 2 Active Tourer – próg wejściowy stanowi kwota 137 tys. zł za bazową odmianę 218i Essence. Niebawem przygotujemy szczegółowy cennik tego modelu.