Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Gama Audi A3 powiększa się o drugą, mocniejszą hybrydę plug-in – 45 TFSI e. Dowiedz się więcej na temat tego modelu.

Na początku października producent z Ingolstadt pokazał Audi A3 Sportback 40 TFSI e, a w tym tygodniu poznaliśmy kolejny wariant hybrydowy – 45 TFSI e. Oba auta korzystają z tego samego układu napędowego (benzynowa jednostka 1.4 TSI + silnik elektryczny), jednak w nowszej wersji moc systemowa wynosi 245 KM, a maksymalny moment obrotowy – 400 Nm (w słabszej odmianie to odpowiednio: 204 KM i 350 Nm). W jednym i drugim przypadku napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni S tronic.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e

Nowe Audi A3 Sportback 45 TFSI e zapewnia przyspieszenie do „setki” w 6,8 s od startu, a jego prędkość maksymalna to 232 km/h. Dla porównania, wariant 40 TFSI e rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,6 s i może pojechać 227 km/h.

Jednak mocniejsza hybryda nie we wszystkim jest lepsza. Obie wersje korzystają z takiego samego akumulatora o pojemności 13,0 kWh, ale to słabsza odmiana przejedzie większy dystans na samych „elektronach” (78 km w 40 TFSI e wobec 74 km w 45 TFSI e; obie wartości wg założeń cyklu NEDC). Natomiast zużycie benzyny jest identyczne – średnio 1,4-1,5 l/100 km. Oczywiście pod warunkiem, że ruszamy z pełną baterią.

Audi A3 Sportback 45 TFSI e
Gniazdo do ładowania umieszczono w przednim lewym błotniku.

Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy. Ustawienie Auto Hybrid jest najlepsze w codziennej eksploatacji. W tym trybie hybrydowe A3 może jechać zarówno z włączonym silnikiem benzynowym, jak i na samym „prądzie”. Ustawienia Battery hold oraz Battery chargé pozwalają odpowiednio: utrzymać stały poziom naładowania akumulatora oraz podładować baterię do określonego poziomu (wówczas silnik spalinowy pracuje jako generator, co odbywa się kosztem większego zużycia paliwa). Tryb EV pozwala na jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym (prędkość maksymalna zostaje ograniczona do 140 km/h).

Nowe Audi A3 Sportback 45 TFSI e wyróżnia się czarnym pakietem stylistycznym, osłoną chłodnicy Singleframe z czarnymi wstawkami o wysokim połysku oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi (w 40 TFSI e – 16-calowe), za którymi kryją się większe tarcze hamulcowe niż w słabszej hybrydzie i lakierowane na czerwono zaciski. Na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in. system Audi drive select, sportowe fotele, przyciemniane szyby i dwustrefową klimatyzację automatyczną, a także w pełni diodowe reflektory LED z dynamicznymi kierunkowskazami z tyłu, system Audi side assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, asystenta parkowania, kamerę cofania i alarm oraz system Keyless go.

Redakcja poleca:

Nowy Audi A3 Sportback (2020) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here