W ramach liftingu Skody nadała Scali bardziej wyrazisty, sportowy charakter. Zmiany objęły jednak nie tylko design, ale i listę wyposażenia.
Wizualnie Skoda Scala po liftingu zyskała dodatkowy ładunek dynamiki. Inspiracją dla modernizacji był koncepcyjny model Vision RS z 2018 r. – Koncepcyjny samochód Vision RS odniósł wielki sukces na paryskim salonie samochodowym w 2018 roku, więc podczas pracy nad liftingiem Scali staraliśmy się pozostać jak najbliżej tego projektu – wyjaśnia projektant Dalibor Pantůček, kierownik zespołu projektantów nadwozia, który opowiedział o zmianach w Skodzie Scali.
![skoda-vision-rs-2 skoda-vision-rs-2](https://www.wyborkierowcow.pl/wp-content/uploads/2023/09/skoda-vision-rs-2.jpg)
Skupienie na detalach
Kompaktowa Skoda po liftingu zawdzięcza swój dynamiczny charakter przede wszystkim szeregowi na nowo wyrafinowanych detali. Choć ogólny kształt samochodu pozostał taki sam, Scala otrzymała odświeżony grill, przednie i tylne lampy oraz zderzaki – w połączeniu zmiany te dają wrażenie nowego auta. Model zyskał odmienioną sygnaturę świateł do jazdy dziennej oraz grafikę tylnych lamp. Sprawia to, że jest łatwo rozpoznawalny nawet z daleka.
Nowy grill ma teraz nowy, ośmiokątny kształt i jest bardziej pionowy. Otrzymał również nowe pionowe listwy z żebrami o efektownym kształcie. Projektanci położyli nacisk na grę światła i cienia, dlatego przednie elementy żeber są błyszczące, podczas gdy pozostałe powierzchnie – matowe.
Uwagę zwracają zupełnie nowe reflektory. Mają one odmienione proporcje, dzięki czemu wyglądają bardziej sportowo i nowocześnie niż w wcześniej. Po raz pierwszy projektanci wykorzystali technologię Matrix LED (opcja). W standardzie oferowane są reflektory Full LED. Elementy LED znajdują się również w światłach przeciwmgielnych. – Aby umieścić reflektor jak najniżej, zmieniliśmy wewnętrzny układ elementów, uzyskując unikalną sygnaturę dzielonych świateł do jazdy dziennej. Działają one również jako kierunkowskaz – dodaje Pantůček.
(Aero)dynamika
Zmiany w zderzaku to efekt inspiracji czeskim kryształem. Nowy zderzak ma ostre krawędzie i charakterystyczny kształt wlotu powietrza. Elementy strukturalne w osłonie chłodnicy przypominają teraz diamenty, które załamują i odbijają światło. Buduje to złudzenie „oddychającego” samochodu, a także wpływa na lepsze chłodzenie i aerodynamikę. Opływowość poprawiają m.in. dwie lotki umieszczone w rogach zderzaka. Nie tylko otaczają one reflektor przeciwmgielny, ale tworzą też kanał dla przepływu powietrza i zmniejszają w ten sposób opór aerodynamiczny.
Projekt aerodynamicznych felg został zaczerpnięty z modelu koncepcyjnego Vision RS. Poprawiają one aerodynamikę i widocznie zmniejszają zużycie paliwa. To pokazuje, że nawet funkcjonalny design może być atrakcyjny. Odmłodzona wersja Monte Carlo może mieć 18-calowe koła bez osłon aerodynamicznych.
Zmiany tylnej części auta obejmują odnowiony napis „Škoda” oraz zmodyfikowane lampy i zderzak. W tym przypadku światła również są smuklejsze, a zderzak wyróżniają ostrzejsze linie i nowo dopracowany dyfuzor.
Przemyślany design sprawia, że egzemplarze z hakiem holowniczym i bez niego wyglądają dokładnie tak samo – ich zderzak niczym się nie różni. To jedna z cech projektowych Simply Clever.
Aż 6 wersji wykończenia wnętrza do wyboru
Skoda Scala będzie teraz dostępna w trzech wersjach wyposażenia i łącznie sześciu opcjach wykończenia wnętrza. Standardem są cyfrowe wskaźniki o przekątnej 8 cali, a w opcji – 10,25 cala. System multimedialny może mieć wyświetlacz o przekątnej 8,25 lub 9,2 cala. W porównaniu z poprzedniczką projektanci wykorzystali we wnętrzu więcej materiałów z odzysku oraz łatwo poddających się recyklingowi.
Wprowadzone zmiany można obejrzeć również na krótki filmie: