Współpraca reklamowaNowa Skoda Scala w szczegółach

Nowa Skoda Scala w szczegółach

W ramach liftingu Skody nadała Scali bardziej wyrazisty, sportowy charakter. Zmiany objęły jednak nie tylko design, ale i listę wyposażenia.

Wizualnie Skoda Scala po liftingu zyskała dodatkowy ładunek dynamiki. Inspiracją dla modernizacji był koncepcyjny model Vision RS z 2018 r. – Koncepcyjny samochód Vision RS odniósł wielki sukces na paryskim salonie samochodowym w 2018 roku, więc podczas pracy nad liftingiem Scali staraliśmy się pozostać jak najbliżej tego projektu – wyjaśnia projektant Dalibor Pantůček, kierownik zespołu projektantów nadwozia, który opowiedział o zmianach w Skodzie Scali.

skoda-vision-rs-2
Prototypowa Skoda Vision RS z 2018 r.

Skupienie na detalach

Kompaktowa Skoda po liftingu zawdzięcza swój dynamiczny charakter przede wszystkim szeregowi na nowo wyrafinowanych detali. Choć ogólny kształt samochodu pozostał taki sam, Scala otrzymała odświeżony grill, przednie i tylne lampy oraz zderzaki – w połączeniu zmiany te dają wrażenie nowego auta. Model zyskał odmienioną sygnaturę świateł do jazdy dziennej oraz grafikę tylnych lamp. Sprawia to, że jest łatwo rozpoznawalny nawet z daleka.

Nowy grill ma teraz nowy, ośmiokątny kształt i jest bardziej pionowy. Otrzymał również nowe pionowe listwy z żebrami o efektownym kształcie. Projektanci położyli nacisk na grę światła i cienia, dlatego przednie elementy żeber są błyszczące, podczas gdy pozostałe powierzchnie – matowe.

Uwagę zwracają zupełnie nowe reflektory. Mają one odmienione proporcje, dzięki czemu wyglądają bardziej sportowo i nowocześnie niż w wcześniej. Po raz pierwszy projektanci wykorzystali technologię Matrix LED (opcja). W standardzie oferowane są reflektory Full LED. Elementy LED znajdują się również w światłach przeciwmgielnych. – Aby umieścić reflektor jak najniżej, zmieniliśmy wewnętrzny układ elementów, uzyskując unikalną sygnaturę dzielonych świateł do jazdy dziennej. Działają one również jako kierunkowskaz – dodaje Pantůček.

(Aero)dynamika

Zmiany w zderzaku to efekt inspiracji czeskim kryształem. Nowy zderzak ma ostre krawędzie i charakterystyczny kształt wlotu powietrza. Elementy strukturalne w osłonie chłodnicy przypominają teraz diamenty, które załamują i odbijają światło. Buduje to złudzenie „oddychającego” samochodu, a także wpływa na lepsze chłodzenie i aerodynamikę. Opływowość poprawiają m.in. dwie lotki umieszczone w rogach zderzaka. Nie tylko otaczają one reflektor przeciwmgielny, ale tworzą też kanał dla przepływu powietrza i zmniejszają w ten sposób opór aerodynamiczny.

Projekt aerodynamicznych felg został zaczerpnięty z modelu koncepcyjnego Vision RS. Poprawiają one aerodynamikę i widocznie zmniejszają zużycie paliwa. To pokazuje, że nawet funkcjonalny design może być atrakcyjny. Odmłodzona wersja Monte Carlo może mieć 18-calowe koła bez osłon aerodynamicznych.

Zmiany tylnej części auta obejmują odnowiony napis „Škoda” oraz zmodyfikowane lampy i zderzak. W tym przypadku światła również są smuklejsze, a zderzak wyróżniają ostrzejsze linie i nowo dopracowany dyfuzor.

Przemyślany design sprawia, że egzemplarze z hakiem holowniczym i bez niego wyglądają dokładnie tak samo – ich zderzak niczym się nie różni. To jedna z cech projektowych Simply Clever.

Aż 6 wersji wykończenia wnętrza do wyboru

Skoda Scala będzie teraz dostępna w trzech wersjach wyposażenia i łącznie sześciu opcjach wykończenia wnętrza. Standardem są cyfrowe wskaźniki o przekątnej 8 cali, a w opcji – 10,25 cala. System multimedialny może mieć wyświetlacz o przekątnej 8,25 lub 9,2 cala. W porównaniu z poprzedniczką projektanci wykorzystali we wnętrzu więcej materiałów z odzysku oraz łatwo poddających się recyklingowi.

Wprowadzone zmiany można obejrzeć również na krótki filmie:

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji