NowościPremieryNowa Skoda Kodiaq 2024 – informacje i zdjęcia

Nowa Skoda Kodiaq 2024 – informacje i zdjęcia

Więcej miejsca z tyłu i na bagaż, nowocześniejsze wyposażenie, hybryda plug-in – Skoda Kodiaq drugiej generacji łączy zalety poprzedniczki z nowinkami godnymi obecnej epoki.

Pierwsza generacja Kodiaqa okazała się tym, co Skoda potrafi robić najlepiej – oferowała „dużo samochodu”. Wiodąca w klasie przestronność, sprawdzone napędy z koncernu VW i szeroko pojęta praktyczność zapewniły jej niemałą popularność. Od chwili debiutu w 2016 roku model znalazł blisko 842 000 nabywców.

Czas na premierę nowego Kodiaqa. Z zewnątrz uwagę zwracają szeroki optycznie przedni zderzak i sprawiający szlachetne wrażenie grill (na życzenie podświetlany, jak w elektrycznym Enyaqu), wygładzone boki, srebrna listwa za tylną boczną szybą oraz rozbudowane tylne lampy. Projektanci nie zapomnieli jednak o użytkowym rodowodzie: doły zderzaków, nadkola i progi osłaniają nielakierowane listwy.

Nowa Skoda Kodiaq (2024) – nadwozie

Nowa Skoda Kodiaq jest o 6 cm dłuższa od poprzedniej (476 cm) i nieco węższa (186 cm, -2 cm). Wysokość wyniesie 166 cm, a rozstaw osi pozostanie bez zmian (279 cm). Zmiana wymiarów korzystnie wpłynie m.in. na ilość miejsca na głowy w trzecim rzędzie siedzeń (+1,5 cm) oraz na zwiększenie pojemności bagażnika, która w wersji 5-osobowej ma wynosić od 910 do 2105 l, a w 7-osobowej – od 345 l z kompletem siedzeń przez 845 l z pięcioma miejscami po 2035 l przy dwóch fotelach. Tradycyjnie nie brakuje w nim przydatnych gadżetów do mocowania bagażu, w tym masywnych haków; pod podłogą znalazło się miejsce na schowanie rolety.

Nowa Skoda Kodiaq (2024) – wnętrze

Kokpit zwraca uwagę wolnostojącymi ekranami zegarów i centralnym oraz lepszym wykończeniem, z wykorzystaniem tworzyw z recyclingu oraz skóry garbowanej w sposób przyjazny środowisku. W Kodiaqu drugiej generacji debiutuje nowy system multimedialny z kafelkowym interfejsem. Co istotne, nie zrezygnowano z tradycyjnych instrumentów obsługi: do regulacji wentylacji czy audio służą wielofunkcyjne pokrętła. Nie mniej istotną zmianą jest przeniesienie dźwigni zmiany przełożeń na kierownicę, co pozwoliło wygospodarować dodatkowe schowki w konsoli środkowej. Oznacza to, że nowa Skoda Kodiaq będzie oferowana tylko ze skrzyniami automatycznymi (dwusprzęgłowymi DSG, o 6 lub 7 przełożeniach). Nie zabrakło funkcjonalnych rozwiązań pod hasłem Simply Clever, w tym skrobaczki do szyb, parasola i czyścika do ekranów, a także znanego z poprzednika podwójnego schowka przed pasażerem.

Nowa Skoda Kodiaq (2024) – wyposażenie

W drugiej generacji modelu debiutują nowe lub usprawnione elementy wyposażenia: wyświetlacz head-up, mocniejsza (chłodzona) ładowarka indukcyjna dla dwóch smartfonów, nowe zawieszenie adaptacyjne DCC Plus z szybszą regulacją oraz szerszym zakresem charakterystyki tłumienia czy asystent skrętu, który pomaga zapobiegać wypadkom podczas skręcania na skrzyżowaniach. Pojawią się też ulepszone reflektory Top LED Matrix (o 50% więcej segmentów świetlnych i o 15% większa moc). Kolejna nowość to rozbudowany asystent parkowania. Pozwala on rejestrować wjazd i wyjazd dla maksymalnie pięciu miejsc postojowych na dystansie 50 metrów. Jeśli pojazd rozpozna jedno z nich, jest w stanie automatycznie wykonać manewr parkowania z pamięci.

Nowa Skoda Kodiaq (2024) – silniki

Druga generacja Skody Kodiaq otrzyma benzynowe silniki TSI oraz wysokoprężne jednostki TDI (moc 150-204 KM), a także – po raz pierwszy – hybrydowy napęd plug-in (wersja iV) z benzynowym motorem 1.5 TSI. Ten ostatni wariant ma zapewniać około 100 km zasięgu w trybie elektrycznym, za co odpowiada akumulator o pojemności 25,7 kWh brutto. Można go ładować nie tylko prądem przemiennym (AC) z mocą do 11 kW, ale i prądem stałym (DC) – z mocą do 50 kW, co znacznie przyspiesza uzupełnianie energii.

  • 1.5 TSI evo2 150 KM (napęd na przód; miękka hybryda MHEV, system dezaktywacji cylindrów, praca w efektywnym cyklu Millera)
  • 2.0 TSI 204 KM (standardowo 4×4)
  • 2.0 TDI evo 150 KM (napęd na przód)
  • 2.0 TDI evo 193 KM (standardowo 4×4)
  • iV (hybryda plug-in, napęd na przód) z jednostką 1.5 TSI evo2, silnikiem elektrycznym i 6-biegową skrzynią DSG, moc systemowa 204 KM i akumulator 25,7 kWh

Nowa Skoda Kodiaq (2024) – kiedy w sprzedaży i w polskich salonach

Nowy Kodiaq zadebiutuje w polskich salonach Skody w pierwszym kwartale 2024 roku. Wtedy też poznamy ceny tego SUV-a w Polsce.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji