MICHELIN CrossClimate 2_3

Michelin wprowadza kolejną generację swojej opony całorocznej CrossClimate 2. Czy mamy do czynienia z idealnym ogumieniem wielosezonowym? Oto więcej informacji na temat nowej opony.

Kierowcy systematycznie przekonują się do opon całorocznych, ale wielu nadal ma obawy co do zapewnianego przez ogumienie wielosezonowe poziomu bezpieczeństwa w zimowych warunkach. Nasze testy wielokrotnie udowodniły coraz większą skuteczność uniwersalnych opon na śniegu i w deszczu, a to najlepiej obrazuje postęp w dziedzinie udoskonalania tego typu ogumienia. Nowy produkt Michelina – opona CrossClimate 2 – podąża dalej tym tropem, nie bojąc się poważnych deklaracji składanych użytkownikowi.

Jedną z nich jest oznaczenie 3PMSF (3 szczyty górskie i płatek śniegu) informujące o tym, że oponę Michelina można stosować zimą w krajach wymagających zakładania opon zimowych. Według producenta ogumienie CrossClimate 2 jeszcze lepiej niż dotychczas łączy zalety opon letnich i zimowych, przede wszystkim dzięki nowym technologiom użytym przy konstruowaniu bieżnika czy mieszanki gumowej (tzw. termoadaptacyjnej, dostosowującej się do zmian temperatury nawierzchni).

MICHELIN CrossClimate 2_7

Opona Michelin CrossClimate 2 – technologia

Rzeźba bieżnika opony Michelin CrossClimate 2 układa się w kształt litery V, dzięki czemu ogumienie lepiej odprowadza zalegającą na jezdni wodę. O dobre parametry na śniegu dbają tzw. krawędzie P-EDGE, czyli niewielkie wcięcia tworzone samoczynnie podczas procesu zużywania się opony. Z kolei na krawędziach klocków wkomponowano ząbki gromadzące śnieg w poprzecznych zagłębieniach. Michelin deklaruje, że jego produkt obniża też zużycie paliwa lub energii (opona jest dedykowana również to aut elektrycznych), głównie dzięki uginanym bokom opony (tzw. boki coolrunning) i zmodernizowanym lamelom LEV.

MICHELIN CrossClimate 2_7
Zastosowane technologie mają uczynić z opony CrossClimate 2 najbardziej uniwersalną oponę wielosezonową, jaką dotychczas wyprodukował Michelin.

Ogumienie Michelin CrossClimate 2 ma zachować najlepsze parametry niezależnie od tego, czy opona jest nowa, czy ma już zużyty bieżnik (do dopuszczalnego poziomu). Producent przewiduje wytwarzanie 115 wersji tej opony w rozmiarach 15-20 cali. Pojawi się zatem aż 65 nowych wariantów, co jest wynikiem o 40% wyższym niż u poprzednika- CrossClimate+.

Redakcja poleca również:

Na ile wystarczą opony całoroczne? Co ile je wymieniać?

Nasz test opon całorocznych 215/60 R16 (2021)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here