Najgorsze 10-letnie japońskie i koreańskie auta według ADAC (2022)

Najgorsze 10-letnie japońskie i koreańskie auta według ADAC (2022)

Japońskie i koreańskie auta uchodzą za dość proste konstrukcyjnie o ponadprzeciętnie trwałe. Czy wszystkie? Prezentujemy najbardziej problematyczne 10-letnie auta z Korei i Japonii z najnowszego raportu ADAC.

Punktem wyjścia do stworzenia corocznych raportów ADAC są wezwania niemieckiej pomocy drogowej. Oceną jest wynik, będący przeliczeniem liczby wezwań pomocy drogowej na 1000 egzemplarzy danego modelu zarejestrowanych w Niemczech w danym roczniku. To istotna różnica względem raportów TUV czy Dekra, które bazują na wynikach obowiązkowych badań technicznych – jeżeli właściciele pojazdów czy serwisy nie usuwają w rzetelny sposób usterek, może mieć to wpływ na ocenę.

Redakcja poleca: Najmniej awaryjne 10-letnie auta małe i miejskie według ADAC (2022)

Poniżej prezentujemy 10-letnie auta z Korei i Japonii, a więc z rocznika 2012, których awaryjność oceniono jako przeciętną, wysoką lub bardzo wysoką. Kto chciałby zapoznać się z pełnym raportem ADAC, może zrobić to tutaj. Poza listą modeli o przeciętnej i zwiększonej liczbie awarii, prezentujemy także wymienione przez ADAC typowe usterki. Nie zawsze dotyczą rocznika 2012, jednak wymieniamy je wszystkie, bo zwykle generacja dostępna w 2012 była oferowana także wcześniej lub po tej dacie.

Toyota Yaris

Awaryjność dla rocznika 2012: 19,4 (przeciętna)

Toyota Yaris II 19

Yaris cieszy się renomą wyjątkowo mało problematycznego modelu, ale raport ADAC potwierdza to jedynie częściowo. Jako niską oceniono awaryjność egzemplarzy z lat 2016-2019. Starsze uznano jedynie za przeciętne. Patrząc po wyśrubowanych cenach ofertowych na rynku wtórnym można by oczekiwać więcej.

Za typowe źródła problemów Toyoty Yaris eksperci ADAC uznali wydechy (zwłaszcza w autach z rocznika 2012), akumulatory (2013-2015), rozruszniki i ich elektromagnesy (2006) oraz świece zapłonowe (2001, 2009).

Nissan Qashqai

Awaryjność dla rocznika 2012: 20,8 (przeciętna)

NISSAN Qashqai I FL Tekna 2.0dCi 150KM 6MT 4WD WY0316V 04-2010Qashqai, od którego zaczął się boom na crossovery i które zaskakująco dobrze trzyma ceny na rynku wtórnym, mino że jest przeciętnie wykonany, a trwałością odstaje od tego, do czego przez lata Nissan przyzwyczajał swoich klientów – diesle 1.5 dCi mają problemy z układem zasilania, a korozja zaczyna niszczyć karoserię czy ramy pomocnicze. W przeciwieństwie do wielu innych modeli, Qashqai ze świeższych roczników nie zbiera lepszych ocen. ADAC odnotował zwyżkę formy w latach 2014-2015 (awaryjność uznano za niską), ale auta z lat 2016-2019 znów uznano za przeciętnie awaryjne.

Za typowe źródła problemów Nissana Qashqaia eksperci ADAC uznali akumulatory – problem dotyczy zwłaszcza aut z roczników 2016-2019, a więc Qashqaia II.

Kia Sportage

Awaryjność dla rocznika 2012: 21,3 (przeciętna)

Używana Kia Sportage

Wciąż dobrze wyglądający SUV z Korei cieszy się sporym wzięciem na rynku wtórnym. Mimo 7-letniej gwarancji, która wielu kierowców zachęciła do dłuższego serwisowania pojazdu w ASO, od strony trwałości Sportage nie okazała się idealna. ADAC ocenił awaryjność modelu jako przeciętną (z drobną zwyżką formy w latach 2016-2018 – awaryjność dla tych roczników uznano za niską).

Za typowe źródła problemów Kia Sportage eksperci ADAC uznali akumulatory. Dotyczy to zwłaszcza aut z roczników 2011, 2013-2015.

Nissan Micra

Awaryjność dla rocznika 2012: 22,6 (przeciętna)

Nissan Micra K13

Jedno z największych zaskoczeń – w końcu Micra od lat cieszy się reputacją mało problematycznego auta. Tymczasem jej użytkownicy relatywnie często muszą wzywać pomoc drogową. Warto mieć to na uwadze, bo z powodu dobrej opinii ceny ofertowe Micry należą do relatywnie wysokich. Może więc warto wybrać tańsze, ale lepiej wyposażone auto innej marki? Dodajmy, że awaryjność egzemplarzy z roczników 2015-2017, a więc Micry K13 z końca produkcji (na fot.) i pierwszych K14 określono jako niską.

Za typowe źródła problemów Nissana Micra eksperci ADAC uznali rozruszniki (głównie w egzemplarzach z rocznika 2004, 2013-2014), czujniki położenia wału (2003-2005), akumulatory (2003-2005, 2011, 2018), łańcuchy rozrządu (2004), świece zapłonowe (2001-2006, 2008, 2013) oraz stacyjki (2003).

Hyundai ix35

Awaryjność dla rocznika 2012: 23,8 (przeciętna)

Używany Hyundai ix35Samochód mechanicznie jest identyczny z Kią Sportage, więc podobna ocena, a także podobne problemy trudno uznać za zaskoczenie. Najczęściej zawodziły akumulatory. Hyundai nie jest tu wyjątkiem od reguły. Blisko 50% stwierdzanych przez ADAC przypadków unieruchomienia pojazdu dotyczy akumulatora. Z jednej strony można powiedzieć, że nie jest to duży problem – w końcu można zaopatrzyć się w booster i w razie problemów samodzielnie odpalić pojazd. Problem pojawia się, gdy boostera akurat nie mamy lub jest on rozładowany albo nie jest już w stanie uruchomić pojazdu. Wtedy pozostaje wezwanie pomocy drogowej. Najlepiej (niska awaryjność) oceniono ix35 z rocznika 2015.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w autach z roczników 2010-2014) oraz rozruszniki (2010).

Toyota Auris

Awaryjność dla rocznika 2012: 24,3 (przeciętna)

Toyota Auris IPrawie 50% stwierdzanych przez ADAC przypadków unieruchomienia pojazdu dotyczy akumulatora. Z jednej strony można powiedzieć, że nie jest to duży problem – w końcu można zaopatrzyć się w booster i w razie problemów samodzielnie odpalić pojazd. Problem pojawia się, gdy boostera akurat nie mamy lub jest on rozładowany albo nie jest już w stanie uruchomić pojazdu. Wtedy pozostaje wezwanie pomocy drogowej. I to właśnie przez problemy z akumulatorami Auris wypadł przeciętnie w raporcie ADAC. Dotyczy to jednak tylko kilku roczników – awaryjność w latach 2012-2018 oceniano jako przeciętną i niską.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2011, 2012, 2013, 2015, 2018, 2019) oraz świece zapłonowe (2012).

Hyundai i30

Awaryjność dla rocznika 2012: 29,3 (wysoka)

HYUNDAI i30 II 1.4MPI 100KM 6MT WE017CT 03-2012Eksperci ADAC niezbyt pochlebnie ocenili lubiane przez polskich kierowców auto. Sytuacja wygląda podobnie jak w przypadku Aurisa – poważne problemy nie są raczej stwierdzane. Dość częste awarie akumulatora wpłynęły na wynik.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (zwłaszcza w rocznikach 2008, 2012-2015, 2020), pompy paliwa (2009-2011), łańcuchy rozrządu (2008-2009) i świece zapłonowe (2010).

Kia Cee’d

Awaryjność dla rocznika 2012: 31,0 (bardzo wysoka)

Kia Cee'd IIPierwszy kompakt z rocznika 2012, którego awaryjność uznano za bardzo wysoką. Ocena dla kolejnych roczników ulegała systematycznej poprawie, by dla lat 2017-2019. Kia Cee’d jest bliźniakiem Hyundaia i30, więc zakres problemów jest podobny.

Za typowe źródła problemów eksperci ADAC uznali akumulatory (2012-2016), świece (2010, 2012), cewki zapłonowe (2011), pompy paliwa (2009-2011) i łańcuchy rozrządu (2009).

Hyundai i20

Awaryjność dla rocznika 2012: 31,4 (bardzo wysoka)

HYUNDAI i20 I FL Comfort 1.25MPI 85KM 5MT WE186EK 09-2012Hyundai, do którego trzeba częściej wzywać lawetę niż do Peugeota czy Renault? Dla niektórych może brzmieć to jak herezja, ale trudno dyskutować z twardymi liczbami. Popularny także na polskim rynku i20 słabo wypadł w raporcie ADAC. Model wyszedł na prostą po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji i20 w 2015 r. Awaryjność spadła z bardzo wysokiej na niską.

Za typowe źródła problemów Hyundaia i20 eksperci ADAC uznali akumulatory (głównie roczniki 2011-2015), świece zapłonowe (2009-2015), stacyjki (2010, 2013-2014), rozruszniki (2009-2010) oraz pompy paliwa (2011).

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

19 KOMENTARZE

  1. Nie od wczoraj wiadomo że adac nie ma nic wspólnego z rzetelnością. Beznadziejne źródło informacji do pisania zestawien. U nich to nawet lexus jest złomem a-wieswagen cudowny.

  2. Same bzdury dotyczące modelu Hyundai i20. Sam posiadam 1 generację tego modelu i użytkuje ją od 10 lat. Ani razu nie miałem problemu z akumulatorem, ani ze świecami a tym bardziej z pompą paliwa. Raz popsuła się stacyjka i to jedna skaza przez 10 lat. Pewnie dlatego takie bzdury są pisane bo Niemcom nie chce się dbać o auta i zapobiegać im wcześniej. Wystarczy regularny serwis itp a auto ani razu nie zawiedzie. Raport Adac to już żadna podkładka sam stek bzdur

  3. Auris jeden z najlepszych aut! A pokażcie słynne germany i 2.0 TDI pękające głowice,pompy smarowania,2.0 tfsi 1.4 tfsi itp Niemcy są dnem z porównaniem do japoni

  4. Świece zapłonowe, akumulatory rozruchowe tak jak np klocki hamulcowe się normalnie zużywają, to czy to jest awaria? Tym tokiem myślenia, można dodać że w autach japońskich zużywają się opony.

  5. Szwaby to zdradziecki naród, który kłamie na potęgę. Ich auta to ciągła choinka. Plujesz im w oczy a Oni mówią, że deszcz pada. Są tyle warci co Putin…

  6. Kameraden pierdolen jak potłuczonen. Kia Ceed benzyna 1.6 126 KM, rocznik 2010, do 2020 zrobiłem 120 000 km, moja Mama po mnie jeździ do dzisiaj, fakt, że niewiele (aktualnie 130 000 km) . Na oryginalnym Delkorze jeździłem do 2017 roku, potem była Varta (padła po 5 latach). Z usterek poszło (75% miejskiej jazdy) przednie zawieszenie po 8 latach, czujnik położenia wału korbowego, dwa razy był wymieniany włącznik zespolony spryskiwaczy i wycieraczek. Rozrząd na łańcuchu, od początku nie był wymieniany. Jeździ do dzisiaj na przekór ADAC-kom

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji