Poradnik kupującegoMG ZS kontra rywale – przegląd rynku

MG ZS kontra rywale – przegląd rynku

Najtańszego SUV-a brytyjsko-chińskiej marki MG można mieć już za niecałe 80 000 zł. Postanowiliśmy sprawdzić, co w tej cenie mają do zaoferowania rywale.

MG weszło na polski rynek pod koniec ubiegłego roku, szokując klientów i rywali cenami swoich aut, które jak na obecne standardy należy uznać za bardzo atrakcyjne. Podstawowym modelem w gamie tego chińskiego producenta jest miejski SUV o nazwie ZS. Postanowiliśmy porównać go z tym, co ma do zaproponowania konkurencja.

MG ZS mierzy 4,32 m długości, 1,81 m szerokości i 1,64 m wysokości, a jego bagażnik ma 448-1375 litrów pojemności. Klienci mają do wyboru dwa poziomy wyposażenia – Excite (od 79 800 zł) oraz Exclusive (od 86 200 zł). Bazowy wariant występuje jedynie z wolnossącym silnikiem 1,5 l o mocy 106 KM, a w bogatszej odmianie dostępny jest również turbodoładowany motor 1,0 l o mocy 111 KM.

MG ZS

Opisywany model w standardzie zapewnia m.in. 17-calowe felgi ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, tempomat z ogranicznikiem prędkości, tylne czujniki parkowania, reflektory LED, elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu oraz system multimedialny z 10,1-calowym ekranem dotykowym.

MG ZS – opis wersji i cennik

Do naszego zestawienia wybraliśmy 5 modeli, które również kosztują między 80 a 90 tysięcy zł, więc mimo, że pochodzą z różnych segmentów, można uznać je za alternatywę dla MG ZS. Oto wytypowane przez nas propozycje.

BAIC Beijing 3

Pierwszego konkurenta dla MG ZS nie trzeba było długo szukać – jest nim także pochodzący z Chin BAIC Beijing 3. Model ten nie tylko kosztuje podobnie (wyjściowo 78 900 zł), ale do tego ma zbliżone wymiary (4,33 m długości, 1,83 m szerokości i 1,64 m wysokości) i tylko nieco mniejszy kufer (390 l).

BAIC Beijing 3

W przypadku tego modelu kupujący może jedynie wybrać kolor nadwozia, bowiem zarówno wersja silnikowa, jak i wyposażeniowa jest tylko jedna. Pod maską Beijinga 3 znajdziemy 1,5-litrowy silnik turbo (150 KM), a na jego pokładzie – m.in. 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, klimatyzację półautomatyczną, czujniki parkowania z tyłu, kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, światła LED, skórzano-materiałową tapicerkę oraz 8-calowy ekran dotykowy.

BAIC Beijing 3 – opis wersji i cennik

Dacia Sandero Stepway

Kolejnym oczywistym konkurentem dla chińskiego marki wydaje się Dacia, jednak Duster czy Jogger są nieco za drogie, więc postawiliśmy na Sandero. Auto jest oczywiście zauważalnie mniejsze, ale w zakładanym przez nas budżecie można dostać najbogatszą wersję wyposażenia.

Dacia Sandero Stepway

Mowa tu o odmianie Stepway Extreme z jednym z trzech silników – 1.0 ECO-G/100 KM (84 000 zł), 1.0 TCe CVT/90 KM (87 800 zł) lub 1.0 TCe/110 KM (85 800 zł). Lista wyposażenia obejmuje m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, system Extended Grip, kamerę cofania, dostęp bezkluczykowy, szyby przednie i tylne sterowanie elektrycznie oraz multimedia z 8-calowym ekranem dotykowym.

Dacia Sandero – opis wersji i cennik

Hyundai i20

Spośród całej gamy koreańskiego koncernu przyjęte przez nas kryteria w największym stopniu spełnia model i20. Pod względem wymiarów, a także dostępnych jednostek napędowych zdecydowanie bliżej mu do Sandero niż ZS. Do wyboru są dwa silniki benzynowe – wolnossące 1,2 l o mocy 84 KM (opcjonalnie z instalacją LPG) oraz turbodoładowane 1,0 l o mocy 100 KM (ze skrzynią ręczną lub dwusprzęgłową).

Hyundai i20

Jeśli zdecydujemy się na wersję Modern z podstawowym motorem, to na zakup nowego Hyundaia i20 wystarczy kwota 73 400 zł (dopłata do 100-konnego 1.0 T-GDI wynosi 5500 zł, a do przekładni DCT – kolejne 6000 zł). W standardzie dostaniemy m.in. 16-calowe felgi aluminiowe, manualną klimatyzację, kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Hyundai i20 – opis wersji i cennik

Skoda Fabia

Następnym przedstawicielem segmentu miejskich hatchbacków, który może być alternatywą dla MG ZS, jest Skoda Fabia. Najrozsądniejszym wyborem spełniającym nasze założenia będzie środkowa wersja Selection w połączeniu z benzynowym silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM i ręczną skrzynią biegów (81 250 zł zł) lub DSG (86 300 zł).

Skoda Fabia

Lista wyposażenia tak skonfigurowanej Fabii zawiera m.in. 15-calowe felgi stalowe z kołpakami, hamulce tarczowe z tyłu, manualną klimatyzację, tempomat, tylne czujniki parkowania, bezkluczykowy system uruchamiania samochodu, reflektory LED Basic, światłą tylne LED, dwuramienną kierownicę wielofunkcyjną, cyfrowy zestaw wskaźników Digital Display oraz radio z 8-calowym ekranem dotykowym.

Skoda Fabia – opis wersji i cennik

Toyota Aygo X

Spośród modeli najpopularniejszej obecnie marki na polskim rynku jedynym zbliżonym cenowo do MG autem jest Toyota Aygo X. Ten miejski crossover to najmniejszy samochód w całym zestawieniu (zaledwie 3,70 m długości i 231-litrowy bagażnik), ale przynajmniej w przyjętym budżecie można go dostać w najlepiej wyposażonej wersji Executive.

Toyota Aygo X

Aygo X jest dostępne tylko z silnikiem 1.0 VVT-i o mocy 72 KM, ale można wybrać między skrzynią manualną (82 900 zł) a bezstopniową Multidrive S (87 900 zł). Najwyższa odmiana Executive ma na pokładzie m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, światła LED, przyciemniane szyby, tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej, indukcyjną ładowarkę do telefonu oraz system multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym ekranem dotykowym.

Toyota Aygo X – opis wersji i cennik

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji