Mercedes ogłosił opracowanie akumulatora nowej generacji. Wysoka zawartość krzemu ma być przełomowa i zapewnić modelom elektrycznym większy zasięg. Sprawdź szczegóły.
Czołowi producenci motoryzacyjni prześcigają się w rozwiązaniach pozwalających udoskonalić oferowane samochody elektryczne. Nie inaczej jest w przypadku Mercedesa, który w 2019 roku rozpoczął strategiczne partnerstwo z firmą Sila. Współpraca miała na celu powadzenie prac badawczo-rozwojowych nad nowymi rozwiązaniami możliwymi do zastosowania w elektrycznych modelach marki. Po kilku latach efekt prac ujrzał światło dzienne – jest nim akumulator z chemią z anod krzemowych, który ma stanowić rewolucję na rynku aut z napędem na prąd.
Jakie będą korzyści ze stosowania akumulatorów z krzemem?
W wykorzystywanych współcześnie akumulatorach samochodów elektrycznych najważniejszym materiałem jest grafit. Nowa technologia redukuje znaczenie tego minerału, opierając funkcjonowanie baterii o krzem. Użycie anod krzemowych ma tę kluczową zaletę, że pozwala zwiększyć gęstość energii o 20-40%. Na poziomie ogniwa osiąga ona wówczas wartość ponad 800 Wh/l, co przekłada się z kolei na możliwość zmagazynowania większej ilości energii w przestrzeni o tym samym rozmiarze.
Zdaniem przedstawicieli Mercedesa, opracowana technologia to przełom w rozwoju aut napędzanych prądem. Zastosowanie akumulatorów z dużą zawartością krzemu może mieć realne przełożenie na wyższy zasięg „elektryków”. Warto dodać, że modyfikacje odbywają z zachowaniem identycznego jak w tradycyjnej baterii poziomu bezpieczeństwa oraz wydajności.
Kiedy nowe akumulatory pojawią się w modelach Mercedesa?
Mercedes podpisał już z firmą Sila umowę na dostarczanie technologii do wybranych modeli elektrycznych. Produkcja nowej generacji akumulatorów planowa jest w fabryce zlokalizowanej w stanie Waszyngton. Ma ona się odbywać wyłącznie przy użyciu energii odnawialnej.
Pierwszym modelem opcjonalnie wyposażonym w nową technologię zostanie Mercedes EQG, czyli elektryczna odmiana klasy G. Model w wersji o zwiększonym zasięgu pojawi się w ofercie niemieckiego producenta w połowie dekady, czyli około 2025 roku. W przyszłości również inne Mercedesy z napędem na prąd będą mogły być wyposażane w akumulatory z dużą zawartością krzemu.
Polecamy również: