Lexus UX 300e

Lexus zaprezentował swój pierwszy w pełni elektryczny samochód. To crossover UX 300e. Dowiedz się więcej o nowym modelu.

Lexus UX to najnowszy i najmniejszy SUV w gamie japońskiego producenta. Zadebiutował w ubiegłym roku, a teraz na targach Guangzhou International Automobile Exhibition Lexus pokazał elektryczną wersję tego crossovera. Jest on również pierwszym produkcyjnym autem z nowej linii Lexus Electrified.

Model UX korzysta z platformy GA-C, na której oparto m.in. Toyotę C-HR oraz najnowsze wcielenie Corolli. W ramach dostosowania podwozia do wymagań napędu elektrycznego, zwiększono sztywność płyty podłogowej dzięki zastosowaniu dodatkowych rozpórek oraz optymalizacji siły tłumiącej amortyzatorów. Stabilności nadwozia sprzyja również umieszczenie akumulatora trakcyjnego pod przestrzenią pasażerską.

Lexus UX 300e

Inżynierowie japońskiej marki zadbali też o komfort akustyczny osób podróżujących nowym elektrycznym crossoverem. Dodatkowe wyciszenie w kabinie izoluje pasażerów od odgłosów z zewnątrz, takich jak szum wiatru czy opon. Jednak jednocześnie Lexus chwali się wprowadzeniem Active Sound Control, którego zadaniem jest przekazywanie odgłosów otoczenia, żeby zapewnić naturalne odczucia podróżującym, a kierowca wiedział, jakie warunki panują na drodze. Funkcję będzie można włączać i wyłączać za pomocą przycisku na desce rozdzielczej.

Lexus UX 300e
Bagażnik elektrycznego Lexusa UX ma taką samą pojemność jak w spalinowych wersjach.

Lexus UX 300e – dane techniczne, moc, zasięg

Pod maską modelu UX 300e znajdziemy silnik elektryczny o mocy 204 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Energię potrzebną do napędzania auta będzie czerpać z litowo-jonowej baterii o pojemności 54,3 kWh. Przy pełnym naładowaniu elektryczny crossover Lexusa przejedzie do 400 km. Na tę ostatnią wartość należy jednak wziąć poprawkę – została uzyskana według procedury NEDC, a nie aktualnie stosowanego cyklu WLTP. Oznacza to, że realny zasięg UX 300e będzie wynosić maksymalnie ok. 350 km.

Lexus UX 300e
W pierwszym elektrycznym Lexusie znajdziemy dwa gniazda ładowania, umieszczone symetrycznie w obu tylnych błotnikach auta.

Z danych producenta dowiadujemy się również, że elektrycznego Lexusa będzie można ładować prądem zmiennym o mocy do 6,6kW oraz prądem stałym do 50 kW. W pierwszym przypadku ładowanie „do pełna” zajmie ponad 7 godzin, a w drugim – niecałą godzinę.

Lexus UX 300e – premiera, cena

Lexus UX 300e
Wnętrze swoim wyglądem także nie odbiega od „zwykłych” wersji japońskiego crossovera.

Do salonów w Europie i Chinach elektryczny Lexus trafi w 2020 roku. Ceny nowego modelu poznamy zapewne dopiero bliżej jego rynkowego debiutu.

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here