Organizacja Green NCAP oceniła sześć kolejnych aut, w tym Forda Mustanga Mach-E oraz Volkswagena Golfa GTE. Dowiedz się więcej na ten temat.

Green NCAP to niezależna europejska organizacja, która ocenia nowe samochody pod względem emisji spalin i zużycia paliwa. Rozpoczęła ona swoją działalność na początku 2019 roku i do tej pory sprawdziła ponad 80 aut.

Podobnie jak w przypadku prób zderzeniowych Euro NCAP, każdy testowany przez Green NCAP samochód otrzymuje od 0 do 5 gwiazdek. Na końcowy wynik wpływają trzy wskaźniki: czystości powietrza (uwzględnia emisję m.in. tlenków azotu, tlenków węgla i cząstek stałych), efektywności energetycznej (pomiar rzeczywistego zużycia paliwa/energii) oraz gazów cieplarnianych (uwzględnia emisję m.in. dwutlenku węgla, podtlenku azotu i metanu).

W ostatnim czasie Green NCAP przetestowała trzy „elektryki” (Ford Mustang Mach-E, Lexus UX 300e, Nissan Leaf), dwie hybrydy plug-in (Renault Captur i Volkswagen Golf) oraz jednego turbodiesla (Audi A3). Poniżej omawiamy ich wyniki.

Ford Mustang Mach-E AWD Standard Range – ocena Green NCAP

Mustang Mach-E otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek. W kategoriach czystość powietrza oraz emisja gazów cieplarnianych elektryczny SUV Forda uzyskał po 10 pkt, a jego efektywność energetyczną oceniono na 9,4 pkt. Średnie zużycie energii w teście wyniosło 27,8 kWh/100 km (293 km zasięgu).

Lexus UX 300e – ocena Green NCAP

Elektryczny Lexus UX także zdobył 5 gwiazdek. Tak samo jak Ford otrzymał maksymalną liczbę punktów w kategoriach czystość powietrza oraz emisja gazów cieplarnianych, natomiast za efektywność energetyczną uzyskał 9,7 pkt. Średnie zużycie energii w teście to 24,1 kWh/100 km (214 km zasięgu).

Nissan Leaf e+ – ocena Green NCAP

Ostatnim w tym gronie autem z najwyższą oceną jest Nissan Leaf. Japoński „elektryk” dostał po 10 pkt w kategoriach czystość powietrza oraz emisja gazów cieplarnianych oraz 9,9 pkt za efektywność energetyczną. Średnie zużycie energii w teście wyniosło 22,7 kWh/100 km (306 km zasięgu).

Renault Captur E-Tech – ocena Green NCAP

Renault Captur z napędem hybrydowym typu plug-in otrzymało 5,7 pkt na 10 możliwych za czystość powietrza, 6,8 pkt za efektywność energetyczną oraz 6,1 pkt za poziom emisji gazów cieplarnianych. Końcowa ocena francuskiego crossovera to 3,5 gwiazdki. Jego średnie zużycie benzyny wynosi 4,8 l/100 km (632 km zasięgu), a średnie zużycie prądu – 5,6 kWh/100 kWh (39 km zasięgu).

Volkswagen Golf GTE – ocena Green NCAP

Volkswagen Golf GTE jest hybrydą plug-in o sportowym charakterze. Pod względem czystości powietrza został oceniony na 6,2 pkt. Za efektywność energetyczną zdobył 6,2 pkt, a w kategorii gazów cieplarnianych uzyskał 5,6 pkt. Ostateczny rezultat: 3,5 gwiazdki. Średnie zużycie benzyny to 5,2 l/100 km (588 km zasięgu), a średnie zużycie prądu – 4,9 kWh/100 kWh (42 km zasięgu).

Audi A3 Sportback 35 TDI – ocena Green NCAP

Kompaktowe Audi A3 z wysokoprężnym silnikiem pod maską dostało najniższą ocenę z całej testowanej szóstki – 3 gwiazdki. W kategorii czystości powietrza zdobyła 7,0 pkt na 10 możliwych, a jej efektywność energetyczną oceniono na 6,6 pkt. Natomiast za poziom emisji gazów cieplarnianych otrzymała 3,6 pkt. Średnie spalanie w teście to 4,9 l/100 km (1027 km zasięgu).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here