NowościAktualnościHyundai Kona Electric – test zużycia prądu w trasie

Hyundai Kona Electric – test zużycia prądu w trasie

Według amerykańskich norm elektryczny Hyundai Kona z akumulatorem 64 kWh na jednym ładowaniu może przejechać do 415 km. Przekonajmy się, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Hyundai Kona Electric trafił do sprzedaży w USA w 2019 roku. Ten elektryczny crossover jest oferowany w dwóch wersjach: 136-konnej z akumulatorem o pojemności 39,2 kWh oraz 204-konnej z baterią 64 kWh. Zgodnie z amerykańską normą EPA zasięg mocniejszej odmiany wynosi 258 mil (ok. 415 km).

W próbie przeprowadzonej przez redaktora portalu InsideEVs uczestniczył Hyundai Kona Electric 64 kWh z roku modelowego 2020, czyli jeszcze sprzed liftingu. Przed wyruszeniem w trasę sprawdzono ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta), a przez całą podróż temperatura otoczenia utrzymywała się w przedziale 21-26°C. Należy jeszcze dodać, że samochód poruszał się z włączoną klimatyzacją.

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Hyundai Kona Electric uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 15,9 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) mógł przejechać 247 mil (ok. 398 km). Nasze redakcyjne testy wykazały, że przy nieco spokojniejszej jeździe (poniżej 100 km/h) można uzyskać zasięg przekraczający 500 km – więcej na ten temat: Granice nie istnieją, czyli Hyundai Kona Electric na Litwie

Zobacz również:

Nowy Hyundai Kona Electric (2021) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji