NowościAktualnościAlfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu. Co nowego?

Alfa Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio po liftingu. Co nowego?

Po zeszłorocznym liftingu Giulii i Stelvio przyszła kolej na odświeżenie ich najmocniejszych wersji. Sprawdź, jak zmieniły się sportowe modele Alfy Romeo.

W listopadzie ubiegłego roku włoski producent ujawnił zdjęcia Giulii i Stelvio po liftingu. Zmiany na zewnątrz ograniczyły się w zasadzie tylko do nowych kolorów nadwozia i wzorów felg. Alfa Romeo podjęła słuszną decyzję, po 4 latach od debiutu obydwa auta nadal wyglądają bardzo świeżo. Więcej nowości czeka w środku, a wśród nich najważniejsze są zmienione multimedia i rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Nasz redaktor miał okazję przetestować już odświeżone Alfy, więcej na ten temat: Alfa Romeo Giulia i Stelvio po liftingu – już nimi jeździliśmy

Teraz liftingu doczekały się najmocniejsze odmiany – Giulia Quadrifoglio oraz Stelvio Quadrifoglio. Podobnie jak w przypadku słabszych wersji, tutaj zmiany zewnętrzne także są bardzo subtelne. Pojawiły się nowe tylne przyciemniane światła LED oraz nowe, błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. Oprócz tego w Stelvio debiutują nowe 21-calowe felgi, dedykowane dla Quadrifoglio.

Na listę dodatków trafił tytanowy układ wydechowy Akrapovič, charakteryzujący się jeszcze bardziej wyrafinowanym brzmieniem.

Dostępne kolory nadwozia zostały podzielone na cztery kategorie: Competizione, z oczywistymi odniesieniami do sportowej tradycji marki, Metal, podkreślające dynamicznego ducha marki, Solid, dla osób poszukujących przystępnej wartości, i Old Timer, która przywołuje i interpretuje dziedzictwo Alfy Romeo. Do tej ostatniej grupy zaliczają się trzy nowe lakiery: wyrafinowana czerwień 6C Villa d’Este, zapierający dech w piersiach kolor ochry Ochre GT Junior oraz nowa zieleń Montreal Green.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2020)
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2020) z nadwoziem w kolorze ochry i z 21-calowymi alufelgami.

We wnętrzu znajdziemy przeprojektowaną konsolę środkową, która oferuje dodatkowe schowki na drobne przedmioty. Zmienione zostało również skórzane wykończenie kierownicy i dźwigni zmiany biegów, a z listy opcji można wybrać nowy kolor pasów bezpieczeństwa (standardowy czarny albo czerwony lub zielony). Wkrótce elektrycznie regulowane sportowe fotele będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry.

Zupełnie nowy jest też system informacyjno-rozrywkowy z 8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym, z zestawem połączonych usług i przeprojektowanym interfejsem. Wśród dodatkowych funkcji Quadrifoglio znajdują się Performance Pages, czyli dedykowane ekrany, pozwalające sprawdzić w czasie rzeczywistym parametry auta: temperaturę głównych podzespołów, rozkład momentu obrotowego, ciśnienie doładowania i wykorzystanie mocy, a także chronometry cyfrowe do pomiaru przyspieszenia i prędkości maksymalnej.

W odświeżonych Giulii i Stelvio debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną jazdę samochodem, opracowany we współpracy z firmą Bosch. Główne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio z roku modelowego 2020 to:

  • Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania pasa ruchu)
  • Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola)
  • Active Cruise Control (aktywny tempomat)
  • Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości)
  • Traffic Jam Assist and Highway Assist (system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie)
  • Driver Attention Assist (asystent wspomagania koncentracji)

Pomimo zaostrzających się limitów emisji dwutlenku węgla, pod maską sportowych modeli Alfy Romeo wciąż znajdziemy ten sam silnik, przy którego tworzeniu brało udział Ferrari. 2,9-litrowa jednostka V6 Biturbo rozwija 510 KM i 600 Nm. 8-biegowy „automat” przekazuje napęd na tylne (Giulia) lub wszystkie koła (Stelvio).

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2020)

Redakcja poleca:

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Audi RS 5, Lexus RC F – porównanie

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio – test

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji