UżywaneOpinieUżywany Range Rover Evoque II (od 2019 r.) - opinie, dane techniczne,...

Używany Range Rover Evoque II (od 2019 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Pierwsza generacja Range Rovera Evoque narobiła sporego zamieszania na rynku kompaktowych crossoverów premium, a druga rozwinęła ten pomysł i zapewniła marce ogromny sukces. Jakie są opinie o drugiej generacji modelu Evoque?

Nieprzypadkowo Range Rover Evoque zdobywał liczne nagrody w kategoriach związanych ze stylem, za którego kreację niegdyś odpowiadała osobiście Victoria Beckham. Już pierwsza generacja prezentowała się imponująco, a pojawienie się wariantu z otwieranym dachem dodatkowo zaskoczyło branżę. Chociaż obecnie brakuje nam takich niespodzianek, to nowa odsłona tego modelu prezentuje się jeszcze bardziej zachwycająco. To po prostu pojazd niezwykle urokliwy i stylowy, gdzie w kompaktowym nadwoziu znajduje się mnóstwo drobnych detali i akcentów wizualnych. Wielu entuzjastów zgodnie zauważa, że jest to jakby „młodszy brat Velara”, co trudno podważyć. Przyznać trzeba, że jest to niezwykle prestiżowe porównanie, biorąc pod uwagę, że Velar uważany jest za jednego z najpiękniejszych SUV-ów dostępnych na rynku. Czym zaskakuje Evoque II i czy warto rozważyć jego zakup?

Range Rover Evoque II - tył
Specyficzna stylistyka jest nie do pomylenia z innym modelem, no chyba, że z… Velarem.

Używany Range Rover Evoque II – wymiary, nadwozie

Przednia część Evoque’a ozdobiona jest eleganckimi reflektorami o charakterystycznej sygnaturze świetlnej. Dodatkowo w wersji R-Dynamic, zderzak jest zdobiony poprzeczkami przy wlotach powietrza, dodając całości agresywnego wyrazu. Linia boczna prezentuje się muskularnie, a dzięki mocno opadającemu, symetrycznemu dachowi, auto wydaje się smukłe i niskie. Zwężająca się ściana okien dodatkowo podkreśla świetnie wyważony kształt karoserii. Szczególnie efektownie prezentuje się nakładka za przednim nadkolem oraz równa, niemal geometryczna linia okien, co szczególnie widoczne jest w przypadku dwukolorowego nadwozia. Tył pojazdu zdominowany jest przez wyjątkowo szerokie klosze lamp, które sięgają aż do boków nadwozia, harmonijnie łącząc się z listwą ozdobną z napisem. Jak wspomniałem wcześniej, to pojazd pełen wysmakowanych detali i jeśli ktoś lubi nieco finezji w motoryzacji, Evoque na pewno skradnie jego (lub jej – to auto uwielbiane przez kobiety) serce. Pod względem wymiarów, druga generacja Evoque’a mierzy 4371 mm długości, 1996 mm szerokości i 1649 mm wysokości. Rozstaw osi to 2681 mm.

Range Rover Evoque II - przód
Czy to najładniejszy przedstawiciel segmentu C-SUV premium? Zdania są podzielone, ale liczne nagrody o czymś świadczą.

Używany Range Rover Evoque II – wnętrze, bagażnik

Na pierwszy rzut oka we wnętrzu Range Rovera Evoque panuje minimalistyczny design, lecz wystarczy uruchomić pojazd, by oczom kierowcy i pasażerów ukazały się imponujące elementy. Uchylany ekran główny, wirtualny panel do sterowania klimatyzacją oraz różnymi funkcjami, a do tego obszerny wyświetlacz zegarów wirtualnych – to główne punkty, na których skupia się uwaga. Wnętrze imponuje trzema dużymi ekranami o doskonałej jakości, które na pierwszy rzut oka mogą przytłoczyć, jednak ich obsługa jest zaskakująco intuicyjna. Oczywiście podczas jazdy po nierównościach obsługa ma niewiele wspólnego z wygodą i intuicyjnością, ale cóż… taka moda. Tak czy inaczej wystrój wnętrza jest naprawdę imponujący i docenią to szczególnie miłośnicy nowoczesnego, a zarazem minimalistycznego stylu. Jakość użytych materiałów stoi na wysokim poziomie, aczkolwiek dominująca ilość fortepianowej czerni na kierownicy i konsoli centralnej mogłaby zostać nieco ograniczona.

Range Rover Evoque II - kokpit
Fantastycznie zaprojektowany kokpit wydaje się skomplikowany i przekombinowany, ale jest zaskakująco wygodny i ergonomiczny.

Jeśli chodzi o przestrzeń, mamy do czynienia z typowym kompaktowym crossoverem z jego typowymi zaletami i ograniczeniami. Przestrzeń na tylnej kanapie jest wystarczająca, zapewniając wygodę dla trójki pasażerów (choć lepiej będzie podróżowało się dwóm dorosłym osobom). Jest również podłokietnik oraz dodatkowe nawiewy, jak również podgrzewane skrajne miejsca. Warto zaznaczyć, że Range Rover Evoque jest blisko spokrewniony z modelem Jaguar E-Pace, bazując na platformie JLR PTA i produkowany między innymi w chińskim Changshu. Bagażnik ma pojemność 591 lub 1383 litrów w zależności od konfiguracji siedzeń, zaś zbiornik paliwa pomieści imponujące 65 litrów. Warto celować w dobrze doposażone egzemplarze, bowiem większość opcji to dodatkowo płatne pozycje.

Używany Range Rover Evoque II – silniki

Oferta silnikowa jest dość obszerna, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Podstawą jest silnik 1.5 o mocy 160 KM i momencie obrotowym 260 Nm. O ile parametry są przyzwoite, tak charakter trzycylindrowej jednostki raczej nie pasuje do Evoque’a. O wiele lepiej spisze się silnik 2.0 Si4 o mocy 200, 249 lub 300 KM. Najmocniejszy dysponuje momentem obrotowym 400 Nm, co przekłada się na świetne osiągi – od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy i 242 km/h prędkości maksymalnej. W sumie już 250-konna wersja (365 Nm) w zupełności wystarczy do dynamicznej jazdy (7,5 sekundy do setki), a przy tym spalanie jest na przyzwoitym poziomie – niecałe 8 l/100 km.

Range Rover Evoque II - silnik
Benzynowa jednostka 2.0 o mocy 250 KM oferuje idealną równowagę pomiędzy osiągami a rozsądnym spalaniem.

Są także wersje wysokoprężne. Do 2020 roku były to silniki 2.0 Td4 o mocy od 150 do 240 KM. W tym najmocniejszym moment obrotowy 500 Nm dodawał autu niesamowitego wigoru, przez co przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmowało całkiem niezłe 7,7 sekundy, a średnie spalanie oscylowało w okolicach 6 l/100 km. Po 2020 roku w ofercie pozostały dwie propozycje o mocy 163 i 204 KM. W tym mocniejszym wariancie moment obrotowy dobijał do 430 Nm. Ciekawą alternatywą jest także napęd hybrydowy na bazie benzynowej jednostki 1.5. Mocy systemowa całego zestawu to imponujące 309 KM, a moment obrotowy to aż 540 Nm. Osiągi są świetne – prędkość 100 km/h pojawia się już po 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 214 km/h. Średnie spalanie wg normy WLTP to mało realne 1,4 l/100 km, ale zasięg na pełnej baterii powinien przekroczyć bez problemu 50 kilometrów.

Range Rover Evoque II - silnik
Jednostka wysokoprężna oferuje nieco większą oszczędność paliwa, ale nie są to wartości wyjątkowo niskie.

Używany Range Rover Evoque II – opinie użytkowników

 Zalety 

„Fantastyczna stylistyka zewnętrzna i szeroki wybór konfiguracji”.

„Bardzo dobrze wyposażone i nieźle wykonane wnętrze”.

„Bardzo przyjemne prowadzenie i niezłe osiągi mocniejszych wersji”.

„Zaskakująco dobre właściwości terenowe”.

 Wady 

„Kultura pracy większości jednostek napędowych mogłaby być lepsza”.

„Mocno dotykowe sterowanie nawet podstawowymi funkcjami”.

„Nawet bazowe silniki Diesla nie są szczególnie oszczędne”.

„Trochę kiepska widoczność do tyłu”.

Używany Range Rover Evoque II – awaryjność, typowe usterki

Chociaż większość ludzi używa swojego Range Rovera Evoque jako miejski środek transportu do odwożenia dzieci do szkoły, dojazdów do pracy i na zakupy, to niektórzy mogli zabrać swojego Range Rovera w teren; w końcu to Land Rover. Warto zatem zajrzeć pod spód, aby znaleźć ślady uszkodzeń terenowych, takich jak wgniecione panele, zaschnięte błoto lub połamane kawałki plastiku. Co prawda wiele modeli będzie wyglądało na nowe, niektóre powinny być także na gwarancji, dlatego też warto dokładnie sprawdzić historię serwisową i wystrzegać się modeli z zaniedbaniami natury serwisowej, przeglądów etc. Warto pamiętać, że Land Rover jako marka dość kiepsko wypada w rankingach niezawodności, więc trzeba mieć na uwadze fakt, że mogą pojawić się pewne problemy natury technicznej, głównie związane z elektroniką.

Range Rover Evoque II - ekran
Drobne usterki z elektroniką bywają irytujące. Od czasu do czasu szwankuje system, zestaw kamer itp.

Używany Range Rover Evoque II – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Range Roverze Evoque II znajduje się w lewym dolnym rogu za szybą, w okolicy deski rozdzielczej oraz na lewym słupku B po stronie kierowcy.

Range Rover Evoque II - VIN

Używany Range Rover Evoque II – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 110 ogłoszeń dotyczących używanego Range Rovera Evoque II. Przykładowo egzemplarz z 2019 roku z silnikiem benzynowym 2.0 o mocy 200 KM i z przebiegiem 55 000 kilometrów to koszt około 149 000 złotych. Za około 235 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku z silnikiem wysokoprężnym 2.0 o mocy 204 KM i z przebiegiem 15 000 kilometrów.

Używany Range Rover Evoque II – podsumowanie

Range Rover Evoque II to jeden z najlepszych przedstawicieli segmentu kompaktowych crossoverów premium. Co prawda nie charakteryzuje się bezproblemową eksploatacją, czasami awaryjność i drobne problemy dają się we znaki, ale trudno o bardziej oryginalny i interesujący model w tym segmencie. Spory wybór jednostek napędowych, świetne wyposażenie, stylistyka, a na rynku znajdziemy sporo propozycji w różnych cenach.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Range Roverach:

Używany Range Rover Evoque I (2011-2018) – opinie użytkowników

Używany Range Rover Sport I (2005-2013) – opinie użytkowników

Range Rover Evoque II - bok

Range Rover Evoque II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 437/199/164 cm
Rozstaw osi 268 cm
Pojemność bagażnika 591-1383 l
Range Rover Evoque II – dane techniczne, osiągi, spalanie (wybrane silniki)
Silnik 1.5 2.0 Si4 2.0 Si4 2.0 Si4 2.0 TD4 2.0 TD4 1.5 Hybrid PHEV
Pojemność 1497 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1999 cm³ 1999 cm³ 1497 cm³
Paliwo benz. turbo benz. turbo benz. turbo benz. turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 160 KM 200 KM 249 KM 300 KM 150 KM 204 KM 309 KM
Maks. moment 260 Nm 320 Nm 365 Nm 400 Nm 380 Nm 430 Nm 540 Nm
0-100 km/h 10,3 s 8,5 s 7,5 s 6,6 s 10,5 s 8,5 s 6,4 s
Prędkość maks. 190 km/h 216 km/h 230 km/h 242 km/h 201 km/h 193 km/h 213 km/h
Śr. zużycie paliwa/zasięg 7,7 l/100 km 7,7 l/100 km 7,9 l/100 km 8,1 l/100 km 5,4 l/100 km 6,5 l/100 km 1,4 l/100 km

Używany Range Rover Evoque II – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji