UżywaneOpinieUżywany Hyundai i20 III (od 2020 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Hyundai i20 III (od 2020 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Hyundai i20 III udowadnia, że nowoczesność nie musi iść w parze z przekombinowanymi rozwiązaniami technicznymi. Oto opinie na temat tego modelu z drugiej ręki.

Hyundai i20 jest obecny na rynku od 2008 roku i doczekał się trzech generacji. Każda była na swój sposób przełomowa. Pierwsza stała się o wiele „dojrzalsza” i przestronniejsza od dotychczas produkowanego Getza, druga postawiła na ciekawe rozwiązania stylistyczne (zwłaszcza wersji 3-drzwiowej). Trzecia natomiast śmiało konkuruje z najbardziej liczącymi się rywalami w segmencie B, w wielu aspektach ich przewyższając. Ciężko bowiem znaleźć tak nowe auto z równie atrakcyjnie stylizowaną karoserią, a jednocześnie oferujące silniki skonstruowane według „starej szkoły” i nie faworyzujące za wszelką cenę cyfryzacji kokpitu. Inżynierowie Hyundaia umiejętnie znaleźli złoty środek i stworzyli nowoczesne auto, ale w bardziej tradycyjnym wydaniu. W trzeciej generacji zrezygnowano z odmiany 3-drzwiowej i uterenowionej Active – zastąpił ją inny model, czyli crossover Bayon. W gamie pojawił się jednak dość szokujący wariant N wyróżniający się nie tylko 204-konnym silnikiem, ale i wieloma zmianami konstrukcyjnymi czyniącymi go prawdziwym hot hatchem.

Hyundai i20 III
Hyundai i20 III pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji z segmentu. Nie ma jednak aż tak wielu nowatorskich rozwiązań stylistycznych jak droższe modele marki.

Używany Hyundai i20 III – wymiary, nadwozie

Reprezentant Hyundaia bez wątpienia mieści się w gronie największych samochodów w klasie B. Ma 4,04 m długości (niektóre wersje nawet 4,09 m) i 1,75-1,78 m szerokości, natomiast wysokość ustalono na ok. 1,44-1,45 m. Uwagę zwraca niezły rozstaw osi o długości 2,58 m (tyle miały kiedyś auta kompaktowe, np. Volkswagen Golf VI). Hyundai zadbał o dobór ciekawych wersji kolorystycznych i20. Ciekawiej prezentują się odmiany N-Line z czarnym dachem i dodatkowymi nakładkami na progi, nie mówiąc już o „prawdziwym” i20 N z okazałymi spojlerami, poszerzonymi wlotami powietrza w zderzaku i obniżonym o 1 cm zawieszeniem.

Hyundai i20 III
W dobie systematycznego przechodzenia producentów aut na napędy elektryczne lub zelektryfikowane, pojawienie się ponad 200-konnego Hyundaia i20 N wywołało niemałe poruszenie.

Używany Hyundai i20 III – wnętrze, bagażnik

Deskę rozdzielczą i20 urządzono bez silenia się na ekstrawagancję. Postawiono na standardowe rozwiązania ergonomiczne i przy okazji postarano się nieco wkomponować spory ekran systemu multimedialnego w linię kokpitu. Wszelkie przełączniki rozlokowano intuicyjnie, zdecydowano się nawet o dodanie ich dookoła centralnego wyświetlacza, dzięki czemu kierujący nie musi „błądzić” po jego ustawieniach, by coś szybko znaleźć. Typowo dla samochodów z najnowszymi nowinkami technicznymi, bardzo wiele można też zrobić z poziomu kierownicy. Do i20 w opcji trafiały całkowicie wirtualne wskaźniki o atrakcyjnej grafice oraz system multimedialny z aż 10,25-calowym ekranem. We wnętrzu trochę brakuje ciekawszych akcentów kolorystycznych, ale pokuszono się o stworzenie nietypowych motywów, np. poziomych kresek płynnie przechodzących w nawiewy.

Hyundai i20 III
Jakość materiałów wykończeniowych Hyundaia nie porywa na kolana, ale przynajmniej można liczyć na niezłe spasowanie tworzyw.
Hyundai i20 III
Lifting i20 przyniósł mu głównie odświeżony system multimedialny z panelem obsługi przeniesionym pod ekran.

Sporo słów uznania płynie w stronę kabiny pasażerskiej i20. Dzięki rozstawieniu kół po narożnikach nadwozia udało się tu wygospodarować naprawdę dużo miejsca. Miejskiego Hyundaia bez obaw można traktować jako auto do komfortowego przewozu 4 osób dorosłych. Pięciu będzie ciasno z uwagi na ograniczoną szerokość auta. Fotele i kanapa są optymalne wyprofilowanie i mają wystarczająco obszerne, miękkie siedziska. Próżno może szukać nadzwyczajnych zakresów regulacji, ale dla przeciętnego użytkownika nie potrzeba niczego więcej. Na uwagę zasługuje niezły bagażnik o pojemności 301 l. Cechuje go regularny kształt, lecz prowadzi do niego mały otwór załadunkowy z wysoko zawieszonym progiem. Składając kanapę można uzyskać do 1017 l równej przestrzeni bagażowej.

Hyundai i20 III
Fotele na ogół zdobywają uznanie podróżnych. Zwracają uwagę niezłym podparciem bocznym.
Hyundai i20 III
Kanapę wyprofilowano pod dwie osoby. Trzecia siedzi pośrodku na podwyższeniu, ale przynajmniej ma sporo miejsca na nogi (niski tunel środkowy).
Hyundai i20 III
301 l to obecnie typowy wynik pojemności bagażnika w klasie aut miejskich.
Hyundai i20 III
Kładąc podłogę w wyższym położeniu można uzyskać równą przestrzeń po złożeniu kanapy.

Używany Hyundai i20 III – silniki

Hyundai wyszedł naprzeciw osobom ceniącym sprawdzone źródła napędu i od początku proponuje i20 z wolnossącą jednostką 1.2 MPI o mocy 84 KM (w 2024 roku spadła do 79 KM). Jako jedyna w gamie posiada wielopunktowy wtrysk paliwa, co teoretycznie czyni ją odpowiednią do zasilania LPG. Wyżej w gamie pozycjonowano turbodoładowaną jednostkę 1.0 T-GDI (z bezpośrednim wtryskiem) o mocy 100 KM. Oferowano ją także z elektrycznym „wsparciem” w postaci układu mild hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną (100/120 KM). Ma on za zadanie jedynie wspomagać silnik spalinowy podczas ruszania i przyspieszania, stąd i20 Hybrid nie jest w stanie poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym. Generuje to tym samym niewielkie oszczędności na spalaniu, które i tak jest znikome w odmianach spalinowych (5,5-6,5 l/100 km w cyklu mieszanym). Więcej oczywiście pali Hyundai i20 N, który ma pod maską 204-konną jednostkę 1.6 T-GDI łączoną wyłącznie z 6-biegową skrzynią ręczną. Trafiały one też do odmian 1.0 T-GDI, natomiast do 1.2 MPI – 5-biegowe. Odmiany hybrydowe opcjonalnie zestawiano z 7-biegowymi skrzyniami dwusprzęgłowymi.

Hyundai i20 III
Hybrydowe i20 jeżdżą nieco przyjemniej z uwagi na odczuwalny, subtelny „kopniak” mocy dawanej przez elektryczną część napędu.
Hyundai i20 III
W i20 N inżynierowie nie szli na kompromisy. 204 KM i 275 Nm w tak małym aucie robią duże wrażenie!

Używany Hyundai i20 III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Mimo niewielkiej mocy, silnik 1.2 ma sporo wigoru. W dodatku przyjemnie pracuje”

„Duży, ustawny bagażnik z podwójną podłogą i praktycznymi udogodnieniami”

„Hyundai dobrze połączył obsługę przyciskami z dotykowym ekranem. Jest intuicyjnie”

„Zimą doceniam podgrzewanie siedzeń i kierownicy”

 Wady 

„Silnik 1.0 T-GDI generuje spore wibracje na biegu jałowym i głośno terkocze”

„Skrzynia nie grzeszy precyzją. Czasami trzeba ponownie wysprzęglić i wrzucić bieg”

„W kamerze cofania niewiele widać. Jakość godna o wiele starszych aut”

„Auto można zatankować do ok. 70% objętości baku, po czym pistolet zaczyna odbijać”

Hyundai i20 III
Hyundaia i20 N można rozpoznać z daleka. Jeszcze lepiej prezentuje się w błękitnym lakierze Performance Blue, którego spotkamy też na innych usportowionych Hyundaiach.

Używany Hyundai i20 III – awaryjność, typowe usterki

Awarie silników i20 zdarzają się sporadycznie. Dotyczą głównie dość skomplikowanego osprzętu jednostek T-GDI (turbosprężarka, wtrysk bezpośredni) i mało wydajnego układu chłodzenia wersji 1.0 T-GDI (czasami się przegrzewają). W autach eksploatowanych po mieście trzeba się powoli liczyć z koniecznością wymiany sprzęgła. Jak na razie użytkownicy zgłaszają głównie drobne usterki układu elektrycznego (np. podnośników szyb) i systemu multimedialnego. Sporo skarg tyczy się podatnego na zarysowania lakieru karoseryjnego i skąpego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia.

Hyundai i20 III
Automatyczne skrzynie biegów jak na razie nie sprawiają problemów, ale po przekroczeniu przebiegu 200 tys. km nie można w nich wykluczać konieczności zainwestowania np. w nowy komplet sprzęgieł.

Używany Hyundai i20 III – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się na naklejce w słupku przy fotelu kierowcy (fot.), w obudowie deski rozdzielczej przy zestawie wskaźników oraz przed przednim fotelem pasażera (wytłoczony na nadwoziu).

Hyundai i20 III

Używany Hyundai i20 III – ceny, sytuacja rynkowa

Hyundaie i20 trzeciej generacji dobrze trzymają ceny. Minimalny budżet na to auto wynosi ok. 47 tys. zł, lecz realnie trzeba przygotować co najmniej 50 tys. zł na rocznik 2020/2021. Za 55-65 tys. zł wystawiane są roczniki 2021/2022 z przebiegami poniżej 70 tys. km, a powyżej tych kwot – auta, które przejechały kilkanaście lub nawet kilka tys. km. Większość ofert stanowią i20 z silnikami 1.2 MPI.

Hyundai i20 III
Hyundai i20 III przed liftingiem (2020-2023)
Hyundai i20 III
Hyundai i20 III po liftingu (od 2023 r.)

Używany Hyundai i20 III – podsumowanie

Hyundaia i20 III polubią kierowcy chcący spróbować współczesnych nowinek w motoryzacji, ale niekoniecznie potrzebujący do szczęścia wybitnie skomplikowanego źródła napędu. Auto punktuje wysoką trwałością i znikomym poziomem spalania, nie tylko odmian mikrohybrydowych. Wersja N to obecnie „gatunek na wymarciu”. Sprawdzi się zarówno na co dzień, jak i do okazjonalnych wypadów na tor.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hyundaiach:

Używany Hyundai i20 II (2014-2020) – opinie użytkowników

Używany Hyundai i30 III (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Hyundai i20 III

Hyundai i20 III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 404-408/175-178/144-145 cm
Rozstaw osi 258 cm
Pojemność bagażnika 301-1017 l
Hyundai i20 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (silniki benzynowe)
Silnik 1.2 MPI 1.2 MPI 1.0 T-GDI 1.6 T-GDI (N)
Pojemność 1197 cm³ 1197 cm³ 998 cm³ 1598 cm³
Paliwo PB PB PB PB
Maks. moc 79 KM 84 KM 100 KM 204 KM
Maks. moment 113 Nm 118 Nm 172 Nm 275 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 13,7 s 13,1 s 10,4 s 6,2 s
Prędkość maks. 166 km/h 173 km/h 188 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,7 l/100 km 5,3 l/100 km 4,9 l/100 km 7,0 l/100 km
Hyundai i20 III – dane techniczne, osiągi, spalanie (wersje hybrydowe)
Silnik 1.0 T-GDI 48V-Hybrid 1.0 T-GDI 48V-Hybrid 1.0 T-GDI 48V-Hybrid
Pojemność 998 cm³ 998 cm³ 998 cm³
Paliwo PB + EV PB + EV PB + EV
Maks. moc 100 KM 100 KM 120 KM
Maks. moment 172 Nm 200 Nm 200 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s 12,1 s 10,1 s
Prędkość maks. 188 km/h 182 km/h 188 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,4 l/100 km 5,8 l/100 km 4,4 l/100 km

Używany Hyundai i20 III – galeria

Hyundai i20 IIIHyundai i20 IIIHyundai i20 IIIHyundai i20 IIIHyundai i20 IIIHyundai i20 IIIHyundai i20 III

Hyundai i20 III
Sporo istotnych funkcji w i20 można obsłużyć z poziomu kierownicy.
Hyundai i20 III
Wersja N ma wbudowany w kierownicę przycisk startera oraz przełączniki sportowych trybów jazdy.
Hyundai i20 III
Przyciski dookoła ekranu pozwalają szybko „przeskoczyć” do wybranych funkcji.
Hyundai i20 III
Lifting nieco zmienił układ przełączników przy wyświetlaczu.
Hyundai i20 III
Wersja N ma wbudowane „torowe” ustawienia.
Hyundai i20 III
Uboższe wersje wyposażenia oferują uproszczony panel obsługi klimatyzacji ręcznej.
Hyundai i20 III
Na pokładzie są też niezbędne gniazda do ładowania urządzeń.
Hyundai i20 III
6-biegowe skrzynie trafiały do odmian 1.0 i 1.6 T-GDI.
Hyundai i20 III
Wirtualne zegary pokazują wiele istotnych, z punktu widzenia kierowcy, parametrów.
Hyundai i20 III
Sprężyste, dobrze wyprofilowane fotele zapewniają wysoki komfort w codziennym użytkowaniu.
Hyundai i20 III
W drugim rzędzie, jak na segment B, jest naprawdę sporo miejsca.
Hyundai i20 III
Szkoda, że nie we wszystkich autach spotkamy środkowy podłokietnik.
Hyundai i20 III
Bagażnik zmieści od 301…
Hyundai i20 III
… do 1017 l pakunków.
Hyundai i20 III
Na miejscu znalazła się podwójna podłoga, pod którą można ukryć niezbędne akcesoria.
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji