Citroen C3 Aircross - przód

Propozycji na rynku crossoverów z segmentu B jest mnóstwo, a jedną z ciekawszych i wyróżniających się z tłumu jest Citroen C3 Aircross. Mały, ale nie ciasny, do tego spotykany w ciekawych konfiguracjach, wygodny i we francuskim stylu. Jakie są opinie o tym modelu?

Jeśli ktoś szuka szybkiego, zwinnego crossovera ze sportowym zacięciem, to trafił pod zły adres. Citroen C3 Aircross jest kompletnym zaprzeczeniem auta sportowego. Owszem, jest zwinny, wygodny i zaskakująco przestronny, ale do tego bardzo miękki i typowo francuski. Zamiast sportowych dodatków są ciekawe akcenty w różnych kolorach, a zamiast sportowych foteli, miękkie i komfortowe siedziska jak z salonu. Materiał w „pepitkę”? Pomarańczowa skóra? Kolorowe dodatki? Tak, w Citroenie C3 Aircross jest tego sporo, choć oczywiście wszystko zależy od konfiguracji. Mimo to nawet srebrny lakier i ciemne wnętrze nie są w stanie sprawić, że będzie to samochód totalnie bezbarwny i anonimowy. Jeśli ktoś chce mieć auto miejskie, które nie będzie nudne, twarde i niepraktyczne, ta francuska propozycja podbije jego serce.

Citroen C3 Aircross - tył
Miejskie auto powinno się wyróżniać z szarego tłumu innych pojazdów. Citroen C3 Aircross robi to świetnie.

Używany Citroen C3 Aircross – wymiary, nadwozie

Francuzi wiedzą jak zrobić dobre auto miejskie. Co prawda Citroen dość często mieszał w swojej nomenklaturze i trudno doszukiwać się poprzedników, odpowiedników itp., ale gdy weszła moda na crossovery, doskonale wiedzieli, co zrobić, aby skorzystać z nowego nurtu, a jednocześnie nie stracić swojego stylu. Tak powstał C3 Aircross, czyli podniesiona i wizualnie uterenowiona wersja Citroena C3. Tak naprawdę te dwa auta mocno się od siebie różnią wizualnie, więc jeśli ktoś chce mieć nieco wyższy prześwit, plastikowe dodatki, ale tak samo ciekawe nadwozie z mnóstwem stylistycznych smaczków, nie będzie rozczarowany. Nieco pudełkowata sylwetka i wysokie nadwozie naszpikowane jest różnymi designerskimi smaczkami. Nietypowe relingi dachowe w kontrastującym kolorze, ramki przednich świateł, duże nakładki na zderzaki, wąskie światła do jazdy dziennej oraz mnóstwo plastikowych dodatków – wygląda to nieźle i sprawia, że mały C3 Aircross wygląda dość bojowo. W teren się oczywiście nie nadaje, choć wyższy prześwit sprawdzi się podczas dojazdów na piknik za miastem. Reasumując – nie ma zbyt wielu elementów, które wyglądają normalnie i sztampowo. Jeśli ktoś lubi się wyróżniać, będzie na pewno zadowolony. Jeśli chodzi o wymiary, auto mierzy 4154 mm długości, 1756 mm szerokości i 1597 mm wysokości. Rozstaw osi to 2604 mm.

Citroen C3 Aircross - przód
Terenowe dodatki nadają odrobinę agresywnego wyglądu, choć mają bardziej wymiar praktyczny np. chronią przed parkingowymi obiciami.

Używany Citroen C3 Aircross – wnętrze, bagażnik

Czy wnętrze jest tak samo szalone jak nadwozie? Tak i jeśli komuś pasuje styl zewnętrzny, również we wnętrzu poczuje się dobrze. Wiele kształtów, faktur, materiałów i znów kolorowe dodatki m.in. na kratkach nawiewów, przy kierownicy, na tunelu środkowym itp. Są wersje z tapicerką w żywym kolorze – warto poszukać. Pod względem jakości materiałów, również jest nieźle, choć pamiętajmy, że to segment B, gdzie liczą się oszczędności. Mimo to górną część deski rozdzielczej wyłożono miłym i ładnym materiałem, podobnie jest w okolicach podłokietników na boczkach drzwi. Niestety oszczędzono gdzie indziej i niemal wszystkie niższe poziomy są wykonane z dość przeciętnego plastiku. Boczki drzwi, pomijając wspomniane podłokietniki, to wielka płaszczyzna z tworzywa sztucznego o przeciętnej urodzie.

Fotele są wygodne, obszerne, wyglądają ładnie, ale mają bardzo salonowy charakter, tzn. są miękkie i bardzo słabo trzymają w zakrętach. Mimo to idealnie pasują do charakteru auta. Podobnie jest z kanapą, która jest obszerna, ale całkowicie płaska. Ma to swoje walory, bowiem pasażer w środku będzie miał niemal takie same warunki, jak ci po bokach. Podłoga jest niemal równa, nad głową miejsca jest naprawdę sporo – zalety wysokiej sylwetki i płasko prowadzonego dachu. Wracając do kanapy, można ją złożyć na płasko, a środkowa część może służyć jako szeroki podłokietnik z uchwytami na kubki lub substytut tunelu na długie przedmioty. Po złożeniu oparć bagażnik ma niemal płaską podłogę i bardzo regularne kształty. Są uchwyty na zakupy, regulowana podłoga, a nawet specjalne wyżłobienia na umocowanie podłogi czy podszybia. Praktycznych rozwiązań nie brakuje. Pojemność bagażnika to 410/1289 litrów.

Używany Citroen C3 Aircross – silniki

Również oferta silnikowa Citroena C3 Aircross sugeruje, że jest to auto do oszczędnej i spokojnej jazdy. Paleta jednostek benzynowych obejmuje tylko silnik 1.2 PureTech w kilku wersjach o mocy – od 83 do 130 KM. Ta najsłabsza, z momentem obrotowym 118 Nm była oferowana do 2021 roku i oferowała bardzo przeciętną dynamikę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 14 sekund a prędkość maksymalna to 165 km/h. Do samotnej jazdy po mieście wystarczy, ale wycieczka z całą rodziną i bagażem to spore wyzwanie. Wersje o mocy 110 i 130 KM to zdecydowanie lepsze rozwiązania. Mocniejszy wariant z momentem obrotowym 230 Nm z automatyczną skrzynią biegów to bardzo dynamiczne i komfortowe auto miejskie. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,1 sekundy i osiąga 195 km/h prędkości maksymalnej. Średnie spalanie – 6,3 l/100 km.

Citroen C3 Aircross - silnik
Silnik 1.2 PureTech to optymalne i wciąż bardzo oszczędne rozwiązanie.

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, przez pierwszy rok produkcji w ofercie była jednostka 1.6 BlueHDI rozwijająca 100 i 120 KM, zaś po 2018 roku zastąpił ją silnik 1.5 BlueHDi o takich samych mocach. W 2020 roku do oferty wszedł również wariant 110-konny. W najmocniejszej odmianie do dyspozycji kierowcy jest 300 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10 sekund i osiągnięcie prędkości maksymalnej 188 km/h. Średnie spalanie to bardzo przyzwoite 5,1 l/100 km.

Używany Citroen C3 Aircross – opinie użytkowników

 Zalety 

„Ciekawa stylistyka nadwozia i wnętrza”.

„Przestronne i niezwykle funkcjonalne wnętrze”.

„Wysoki komfort podróży i niezły prześwit”.

„Oszczędne jednostki napędowe”.

 Wady 

„Raczej przeciętne właściwości jezdne”.

„Jakość niektórych materiałów we wnętrzu”.

„Skromne wyposażenie nawet topowych wersji”.

„Brak mocniejszych wariantów silnikowych”.

Używany Citroen C3 Aircross – awaryjność, typowe usterki

Podczas wstępnych oględzin warto stosować te same zasady, co w przypadku aut miejskich tj. zwracać uwagę na uszkodzenia nadwozia, połamane plastiki czy porysowane felgi. Oczywiście takie uszczerbki wizualne są dość powszechne, ale lepiej unikać modeli np. z pękniętymi mocowaniami zderzaka. Ponadto wiele modeli posiada wewnątrz jasną tapicerkę, która jest dość podatna na plamy i zabrudzenia. Oprócz tego model ten miał kilka akcji serwisowych, m.in. nakrętki zabezpieczającej łożysko piasty tylnego koła. W skrajnych przypadkach nakrętka mogła się poluzować, co mogło doprowadzić do zaburzenia stabilności pojazdu podczas jazdy. Poza tym można spodziewać się problemów z systemem info-rozrywki, działaniem czujników parkowania oraz kamery cofania. W niektórych egzemplarzach jakość spasowania elementów we wnętrzu może być dość kiepska, co prowadzi do pojawiania się irytujących dźwięków na nierównościach.

Citroen C3 Aircross - ekran
System info-rozrywki zdecydowanie nie jest mocną stroną tego auta.

Używany Citroen C3 Aircross – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Citroenie C3 Aircross na elemencie stałym znajduje się pod maską na metalowym elemencie wzmocnienia. Tabliczka z numerem VIN znajduje się również na obudowie deski rozdzielczej w lewym dolnym rogu, widoczna przez szybę czołową.

Citroen C3 Aircross - VIN

Używany Citroen C3 Aircross – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 120 ogłoszeń dotyczących używanego Citroena C3 Aircross. Przykładowo model z 2018 roku z silnikiem 1.2 PureTech z wyposażeniem Shine z przebiegiem 40 000 kilometrów to koszt około 59 000 złotych. Za około 65 000 złotych można znaleźć model z 2020 roku z silnikiem 1.5 BlueHDI w wersji Shine z przebiegiem 50 000 kilometrów.

Używany Citroen C3 Aircross – podsumowanie

Citroen C3 Aircross to bardzo ciekawa propozycja dla osób szukających niebanalnego samochodu miejskiego. Jest zaskakująco wygodny i funkcjonalny, do tego posiada nieco większy prześwit, co daje mu przewagę w starciu z wyższymi krawężnikami a nawet lekkim terenem. Nie jest szybki, nie prowadzi się idealnie, ale ma swój francuski czar i potrafi ująć ciekawymi rozwiązaniami. Ofert jest sporo, więc warto poszukać ciekawej wersji z kolorowymi dodatkami.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Citroenach:

Używany Citroen C5 Aircross (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Używany Citroen C3 Picasso (2009-2017) – opinie użytkowników

Citroen C3 Aircross - bok

Citroen C3 Aircross – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys.415/175/159 cm
Rozstaw osi260 cm
Pojemność bagażnika410-1289 l
Citroen C3 Aircross – dane techniczne, osiągi (silniki benzynowe i Diesla)
Silnik1.2 PureTech1.2 PureTech1.2 PureTech1.6 BlueHDi1.5 BlueHDi1.5 BlueHDi1.5 BlueHDi
Pojemność1199 cm³1199 cm³1199 cm³1560 cm³1499 cm³1499 cm³1499 cm³
Paliwobenzynowybenz., turbobenz., turboturbodieselturbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc83 KM110 KM130 KM120 KM100 KM110 KM120 KM
Maks. moment118 Nm205 Nm205 Nm300 Nm250 Nm250 Nm300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h14 s10 s9,3 s9,8 s10,8 s10,7 s9,6 s
Prędkość maks.165 km/h188 km/h200 km/h183 km/h184 km/h189 km/h195 km/h
Śr. zużycie paliwa5,1 l/100 km4,8 l/100 km5,3 l/100 km4,0 l/100 km4,0 l/100 km4,8 l/100 km4,0 l/100 km

Używany Citroen C3 Aircross – galeria

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj