UżywaneOpinieUżywany Citroen C5 Aircross (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używany Citroen C5 Aircross (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Oferowany od 2017 roku Citroen C5 Aircross ma jedno, podstawowe zadanie – zapewnić komfort podróżującym w każdych warunkach. Jeśli ktoś szuka SUV-a przestronnego, wygodnego i typowo francuskiego, powinien sprawdzić opinie o Citroenie C5 Aircross.

Citroen od zawsze słynął z oferowania dość ekscentrycznie zaprojektowanych, ale niezwykle komfortowych i wygodnych samochodów. Czasy trochę się zmieniły, ale dla wielu kierowców priorytety zostały takie same – komfort przede wszystkim. Być może Citroen C5 Aircross nie jest tak nietypowy i charakterystyczny, jak C5 z początku lat dwutysięcznych czy np. Xantia, ale z pewnością na brak komfortu nie można narzekać. Poza tym Aircross wygląda dobrze oraz wpisuje się w modę na podniesione i uterenowione auta rodzinne. Propozycja Francuzów jest nietypowa, ma ciekawe elementy stylistyczne, ale nie ma miejsca na skrajne udziwnienia. Najciekawszym i chyba najbardziej niekonwencjonalnym elementem jest przedni pas z dzielonymi, wąskimi światłami, które łączą się wizualnie z ciekawym grillem i wkomponowanym weń logo producenta.

Citroen C5 Aircross - tył
Z tyłu uwagę zwracają przede wszystkim ciekawie narysowane światła z trójwymiarową grafiką wewnętrzną.

Oprócz tego na uwagę zasługują dość szerokie nakładki z tworzywa sztucznego, głównie na bocznych panelach, które mają funkcje nie tylko wizualną, ale i ochronną np. przed obiciami na parkingach. Ponadto w zależności od konfiguracji, na panelach bocznych oraz w zderzaku, obok świateł przeciwmgielnych, można było zastosować kolorowe wstawki, kontrastujące z kolorem nadwozia. To wszystko, wraz z ładnymi kloszami lamp tylnych, dużymi felgami i stylistycznymi smaczkami, tworzy spójny obraz dużego, przestronnego SUV-a we francuskim stylu. Citroen C5 Aircross mierzy 4500 mm długości, 1840 mm szerokości i 1670 mm wysokości. Rozstaw osi to 2730 mm.

Citroen C5 Aircross - przód
Biały, czerwony, a może grafitowy? W każdym kolorze C5 Aircross wygląda dobrze, a kontrastowe wstawki nadają mu jeszcze ciekawszego wyglądu.

Używany Citroen C5 Aircross – wnętrze, bagażnik

Czasami bywa tak, że po zachwycie nad ciekawym nadwoziem, czar pryska po wejściu do wnętrza. Tu jest inaczej. Ba! To we wnętrzu można się zakochać, a niektóre konfiguracje np. z brązową skórą potrafią zachwycić. Chodzi nie tyle o jakość wykonania i materiałów, ale o sam projekt, który sprawia wrażenie niezwykle przytulnego, domowego wręcz wnętrza. Fotele i kanapa są niezwykle wygodne, obszerne i świetnie spisują się podczas długich podróży. Nie liczmy jednak na dobre trzymanie w zakrętach – to zupełnie nie ten adres. W ogóle Citroen C5 Aircross ma niewiele wspólnego ze sportem, ale nie po to sięga się po ten model.

Miejsca nie brakuje, zarówno z przodu, jak i na kanapie – na nogi, na szerokość i nad głową. Poza tym kanapa dzielona jest na trzy osobne i niezależnie regulowane siedziska, które można dowolnie przesuwać, aranżując wnętrze dla 2 lub 3 pasażerów, jak również regulując pojemność bagażnika, zyskując kilka centymetrów na długość. Ze względu na fakt, że te trzy osobne siedziska mają niemal identyczne wyprofilowanie i wielkość, bez problemu zasiądą tam trzy osoby, a pasażer w środku nie będzie miał powodów do narzekań również jeśli chodzi o przestrzeń na nogi – tunel środkowy jest tylko nieznacznie zaznaczony. Aż szkoda, że na środkowym miejscu nie zastosowano uchwytu IsoFix. Jeśli chodzi o bagażnik, jest całkiem nieźle – 580/1630 litrów. Po złożeniu oparć podłoga jest niemal płaska, choć brakuje praktycznych dodatków pomagających w ułożeniu bagażu.

Używany Citroen C5 Aircross – silniki

Początkowo w ofercie Citroena C5 Aircross wybór był całkiem niezły – dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o niemal identycznych rozpiętościach mocy. W ofercie silników benzynowych podstawą był motor 1.2 PureTech o mocy 130 KM, a alternatywą 1.6 PureTech generujący 181 KM i 250 Nm momentu obrotowego. To świetna propozycja dla tych, którzy często podróżują, oczekują dynamiki w trasie, ale i sprawności w mieście. Alternatywą były jednostki wysokoprężne. Bazowa 1.5 BlueHDi o mocy 131 KM i momencie obrotowym 300 Nm była przeznaczona głównie dla spokojnych i często podróżujących, którzy niechętnie wciskali pedał gazu i wystarczała im nieśpieszna prędkość „przelotowa” przy średnim spalaniu na poziomie nawet 4,5 l/100 km. Mocniejszy silnik 2.0 BlueHDi o mocy 178 KM i 400 Nm to idealne rozwiązanie dla wymagających i często podróżujących z cała rodziną. Całkiem niezłe osiągi (8,6 s do setki) oraz spalanie na poziomie 5 l/100 km to wystarczające argumenty przemawiające za tą jednostką.

Citroen C5 Aircross - silnik
Silnik 1.6 PureTech zapewnia wystarczającą dynamikę nawet z kompletem pasażerów.

W 2020 roku pojawiła się hybryda plug-in na bazie jednostki 1.6 PureTech. Moc systemowa układu to 225 KM. Silnik elektryczny generuje 110 KM i 320 Nm momentu obrotowego, a dzięki zastosowaniu baterii trakcyjnej o pojemności 13 kWh, zasięg bezemisyjny to około 50 kilometrów. Niezłe są również osiągi, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 225 km/h. Należy jednak pamiętać, że auto ma zmniejszony bak do 43 litrów, co przekłada się na mniejszy zasięg. Przy okazji warto wspomnieć, że w 2022 roku auto przeszło facelifting, który ograniczył ofertę jednostek konwencjonalnych do bazowych 1.2 Puretech i 1.5 BlueHDi.

Citroen C5 Aircross - silnik
Jednostka wysokoprężna nie dość, że oferuje świetne osiągi, to na dodatek jest oszczędna.

Używany Citroen C5 Aircross – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo ładna, typowo francuska stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach”.

„Niewielki, ale wystarczający wybór jednostek napędowych”.

„Bardzo dobrej jakości, komfortowe wnętrze”.

„Regulowane siedziska kanapy i bardzo pojemny bagażnik”.

 Wady 

„Miękkie i lekko rozkołysane zawieszenie nie każdemu pasuje”.

„System info-rozrywki jest mocno przestarzały i nieintuicyjny”.

„Bazowe silniki o mocy ok. 130 KM są za słabe do tego auta”.

„Szkoda, że nie ma wersji z napędem 4×4”.

Citroen C5 Aircross - Hybrid (wersja specjalna)
Citroen C5 Aircross Hybrid

Używany Citroen C5 Aircross – awaryjność, typowe usterki

Szukając stosunkowo nowego egzemplarza, warto zwrócić uwagę na ofertę dealerów – wybrane modele mogą mieć gwarancję, a ich stan będzie zapewne lepszy, niż w tradycyjnych ogłoszeniach. Tak czy inaczej, Citroen C5 Aircross często pełnił rolę miejskiego auta rodzinnego, więc należy sprawdzić wszelkie ślady ewentualnych stłuczek czy szkód parkingowych. Jeśli chodzi o konkretne usterki, wielu kierowców narzeka na działanie systemu info-rozrywki – pojawiają się błędy, zawieszenia systemu itp. Jest to szczególnie irytujące, bowiem sterowanie klimatyzacją i nawiewami odbywa się tylko i wyłącznie poprzez ekran dotykowy.

Citroen C5 Aircross - ekran
System info-rozrywki czasami płata figle. Niestety, sterowanie klimatyzacją odbywa się tylko dotykowo.

Używany Citroen C5 Aircross – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Citroenie C5 Aircross znajdziemy m.in. na podszybiu w lewym dolnym rogu, jak również na słupku środkowym lewym pod drzwiami.

Citroen C5 Aircross - VIN

Używany Citroen C5 Aircross – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 120 ogłoszeń dotyczących Citroena C5 Aircross. Przykładowo model z 2018 roku z przebiegiem 90 000 kilometrów, z silnikiem wysokoprężnym 2.0 BlueHDI, automatem i wyposażeniem Shine, to koszt 110 000 złotych. Model z silnikiem benzynowym 1.2 PureTech z podobnym przebiegiem, z rocznika 2019 to koszt 95 000 złotych.

Używany Citroen C5 Aircross – podsumowanie

Citroen C5 Aircross to kandydat na świetne auto rodzinne. Jest niezwykle komfortowy, przyjemny w prowadzeniu, przestronny i funkcjonalny. Na uwagę zasługuje przede wszystkim przyjemne wykończenie oraz regulowana kanapa. Silniki są wystarczająco dynamiczne i jeśli ktoś nie oczekuje zbyt wiele, nawet 1.2 PureTech wystarczy. Niestety ceny są dość wysokie, a ilość ofert ograniczona.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Citroenach:

Używany Citroen DS4 (2011-2018) – opinie użytkowników

Używany Citroen C3 Picasso (2009-2017) – opinie użytkowników

Citroen C5 Aircross - bok

Citroen C5 Aircross – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 450/184/167 cm
Rozstaw osi 273 cm
Pojemność bagażnika 580-1630 l
Citroen C5 Aircross – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.2 PureTech 1.6 PureTech 1.5 BlueHDI 2.0 BlueHDI 1.6 PHEV
Pojemność 1199 cm³ 1598 cm³ 1499 cm³ 1997 cm³ 1598 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel benz., turbo + elektr.
Maks. moc 130 KM 181 KM 131 KM 178 KM 225 KM
Maks. moment 230 Nm 250 Nm 300 Nm 400 Nm 360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 8,2 s 10,4 s 8,6 s 8,7 s
Prędkość maks. 195 km/h 219 km/h 189 km/h 211 km/h 225 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,1 l/100 km 5,7 l/100 km 4,1 l/100 km 4,8 l/100 km 1,5 l/100 km

Używany Citroen C5 Aircross – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

3 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji