UżywaneOpinieUżywany Chevrolet Trax (2013-2022) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używany Chevrolet Trax (2013-2022) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Bliźniak Opla Mokki nieźle się sprzedawał, lecz plany dalszej ekspansji przekreśliło wycofanie się marki z Europy. Oto opinie o używanym Chevrolecie Traxie.

W ubiegłej dekadzie Chevrolet dysponował w Europie (w tym w Polsce) pokaźną gamą modelową, obejmującą miejskie modele Spark i Aveo, kompaktowego Cruze, minivana Orlando i SUV-a Captiva. Ostatnim oficjalnie wprowadzonym na naszym kontynencie Chevroletem był Trax – samochód balansujący gdzieś pomiędzy miejskim crossoverem a kompaktowym SUV-em (niecałe 4,3 m długości i mały prześwit, ale za to bogate wyposażone i z całkiem mocne silniki). Trax nawet nie ukrywał swojego podobieństwa do Opla Mokki A. Obydwa auta oferowane były jednocześnie, z czego odpowiednik spod znaku Chevroleta kusił znacznie korzystniej skonfigurowanym cennikiem. I rzeczywiście, sprzedaż Traxa ruszyła z kopyta, lecz nie trwała długo. Dobrą passę przerwała decyzja o wycofaniu się Chevroleta z europejskiego rynku, stąd opisywany model sprzedawano tylko w latach 2013-2014. Produkcję kontynuowano jednak niemal na całej reszcie świata, m.in. w USA (razem z amerykańskim odpowiednikiem Mokki, czyli Buickiem Encore), Kanadzie, Ameryce Łanińskiej (jako Chevrolet Tracker), Australii (Holden Trax) czy Chinach. W 2016 r. dokonano głębokiego liftingu modelu, a ostatecznie zniknął on z amerykańskiej oferty (gdzie był oferowany najdłużej) dopiero w 2022 r. bez wprowadzenia następcy.

CHEVROLET Trax 1.4T 140KM 6MT AWD WE420FL 06-2013
Chevrolet Trax to krótki, lecz wysoki i wąski SUV nie odznaczający się najlepszymi właściwościami jezdnymi. Sytuację nieco poprawia obecność dołączanego napędu 4×4. Trafiał on do benzynowych 1.4 Turbo oraz, opcjonalnie, do turbodiesli.

Według danych IBRM Samar, z polskich salonów przez niecałe dwa lata wyjechało ok. 800 Chevroletów Traxów. Dziś nie tak łatwo o samochód z krajowym pochodzeniem: raczej trzeba się nastawić na auta sprowadzone. Warto go poszukać czy lepiej od razu rozglądać się za Mokką? Poznajmy opinie użytkowników używanych Chevroletów Traxów.

Używany Opel Mokka A (2012-2019) – opinie użytkowników

Chevrolet Trax
Wielka atrapa chłodnicy upodobniła Traxa do większego Chevroleta Captivy. Podobnie jak w Mokce, bardzo łatwo o uszkodzenie nisko schodzącego przedniego zderzaka.

Używany Chevrolet Trax – wnętrze

Chevrolet mocno przemodelował kokpit Mokki, nadając mu swój styl. Zmiany tyczą się nie tylko nawiewów i boczków drzwi, ale przede wszystkim wskaźników – zamiast analogowych, oplowskich, zamontowano tutaj panel inspirowany zegarami z motocykli (podobne stosowano też w Sparkach i Aveo). Głęboka modernizacja dotknęła też konsolę środkową, na której liczbę przycisków ograniczono do niezbędnego minimum (zupełne przeciwieństwo obsypanej guzikami konsoli z Mokki). Od wersji wyposażeniowej LT (trzecia w hierarchii, po niej tylko topowa LTZ) dostępny był dotykowy, 7-calowy wyświetlacz z systemem multimedialnym Chevrolet MyLink umożliwiającym przesłanie obrazu ze smartfona. Jednak już lista wyposażenia bazowej odmiany LS robiła wrażenie. Obejmowała m.in. systemy ABS, TCS i ESC, 6 poduszek, system wspomagania ruszania pod górę (HSA), kolumnę kierowniczą regulowaną w dwóch płaszczyznach, tempomat, gniazdo 230V z tyłu, radio z CD, MP3, USB i Bluetooth, klimatyzację manualną, elektrycznie regulowane lusterka, relingi dachowe i autoalarm.

Chevrolet Trax może się pochwalić obszerną, jak na auto wielkości kompakta, kabiną. Dodatkowe punkty zbiera za pokaźną wysokość nadwozia automatycznie przekładającą się na swobodę w obrębie głów podróżnych. Można jedynie mieć zastrzeżenia do poprawnych, ale nieszczególnie robiących wrażenie przednich fotelach – zwłaszcza na tle doskonale wyprofilowanych siedzeń w Mokce. Bagażnik pomieści 356 l. Niezbyt dużo, niemniej skrytki, wnęki i haczyki pozwalają łatwo utrzymać w nim porządek, ponadto odznacza się on regularnym kształtem. Po złożeniu kanapy tworzymy równą przestrzeń o pojemności 1372 l.

Używany Chevrolet Trax – silniki

W Traxach z europejskiego rynku oferowano trzy silniki doskonale znane z innych Chevroletów i wielu Opli. W gamie benzynowej ulokowano wolnossącego 1.6 (115 KM) i turbodoładowanego 1.4 (140 KM), obydwa z wielopunktowym wtryskiem paliwa. Z uwagi na utrudnioną regulację luzów zaworowych w 1.6, montaż LPG lepiej rozważać w silniku 1.4 Turbo. Po stronie diesli ulokowano oplowską jednostkę 1.7 CDTi, w nomenklaturze Chevroleta określaną jako VCDi (130 KM). Tylko ona łączyła się z automatyczną, 6-biegową skrzynią biegów. Wyjściowo oferowano ręczne przekładnie 6-biegowe (poza 1.6, w którym pracuje skrzynia 5-stopniowa). Z kolei napęd 4×4 trafiał zarówno do odmian 1.7 VCDi, jak i 1.4 Turbo.

Chevrolet Trax silnik
Świetny, bo dynamiczny, trwały i tolerujący LPG silnik 1.4 Turbo montowano m.in. w Oplach Astra, Zafira, Insignia i w Chevroletach Cruze oraz Orlando. W efekcie jego serwisowanie raczej nie przynosi nieprzyjemnych niespodzianek.
Chevrolet Trax silnik
1,7-litrowe turbodiesle również cieszą się niezłymi opiniami, choć irytują głośną pracą.

Używany Chevrolet Trax – opinie użytkowników

 Zalety 

„Ładny kokpit z ciekawymi wskaźnikami, wieloma schowkami i przejrzystym wyświetlaczem”

„W wersji LS+ wiele praktycznych gadżetów: Bluetooth, gniazda USB, gniazdko 230V i kilka innych”

„Nawet wolnossący 1.6 pozytywnie zaskakuje spalaniem: zużywa ok. 7 l/100 km w cyklu miejskim”

„W Traxie można wygodnie usiąść: spora regulacja fotela i kierownicy plus podłokietnik”

 Wady 

„Jak na tak niewielkie rozmiary, Chevrolet ma zbyt duży promień skrętu. ”

„Jazda poza miastem skutkuje znacznym hałasem: jest dokuczliwy już od 80 km/h, a na autostradach się nasila”

„Kamera cofania oraz czujniki czasami ostrzegają przed niczym i niepotrzebnie denerwują”

„Czasem trzeba ponownie wrzucić 1. lub 2. bieg. Przydałby się też 6.”

Używany Chevrolet Trax – awaryjność, typowe usterki

Silniki Traxa zaliczają się do grona udanych jednostek napędowych, ale nie do końca bezawaryjnych. Benzynowe czasami spalają olej silnikowy, w 1.4 Turbo dochodzą do tego pojedyncze przypadki pękania kolektorów ssących. Awaryjność turbodiesli bierze się z dużych przebiegów: jest tam dwumasowe koło zamachowe i filtr cząstek stałych, które „nie są wieczne”. Zdarzają się usterki systemu Start&Stop, czujników ABS/ESP i zaworów EGR. Drobne przypadłości generuje układ elektryczny (m.in. mikrostyk klapy bagażnika) lub elementy wyposażenia, np. „wariująca” kamera cofania. Przed kupnem Traxa obejrzyjmy podwozie nie tylko pod kątem korozji, ale i uszkodzeń mechanicznych. Niektórzy zapominali bowiem, że auto ma niski prześwit (18 cm) i zbyt pewnie wjeżdżali na wysokie krawężniki. Przeważnie cierpiał na tym dolny spojler przedniego zderzaka.

Chevrolet Trax skrzynia biegów
6-biegowe skrzynie trafiały do odmian 1.4 Turbo i 1.7 VCDi. Nie reprezentują najwyższego poziomu wybierania przełożeń, ale przynajmniej są dosyć trwałe.

Używany Chevrolet Trax – gdzie jest nr VIN?

Numer VIN znajduje się na tabliczce w otworze drzwiowym przy fotelu kierowcy.

Chevrolet Trax numer VIN

Używany Chevrolet Trax – sytuacja rynkowa, ceny

W ogłoszeniach wciąż figuruje kilkadziesiąt bezwypadkowych Traxów. Mimo iż przeważają auta sprowadzone, wybór i tak ogranicza się do roczników 2013/2014. Kosztują od 35 do ok. 50 tys. zł, z czego w budżecie powyżej 40 tys. zł łatwiej o samochód z silnikiem 1.4 Turbo. Co trzeci Chevrolet ma pod maską turbodiesla. W zdecydowanej większości aut pracuje napęd na 4 koła.

Używany Chevrolet Trax – podsumowanie

Chevroleta nie trzeba się bać – Trax to tak naprawdę zmodernizowany wizualnie Opel Mokka A, dla niektórych może nawet ładniejszy i z ciekawszą, a na pewno bardziej uporządkowaną deską rozdzielczą. Serwisowaniem Chevroletów zajmuje się wiele placówek Opla: można je namierzyć na tej stronie. Ceny obydwu aut kształtują się jednak na podobnym poziomie, a popularnością Opel bije Chevroleta na głowę.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Chevroletach:

Używany Chevrolet Captiva (2006-2018) – opinie użytkowników

Używany Chevrolet Cruze (2008-2016) – opinie użytkowników

Chevrolet Trax

Chevrolet Trax – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 425/177/167 cm
Rozstaw osi 256 cm
Pojemność bagażnika 356-1372 l
Chevrolet Trax – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 1.4 Turbo 1.6 16V 1.7 VCDi
Pojemność 1364 cm³ 1598 cm³ 1686 cm³
Paliwo benz., turbo benz. turbodiesel
Maks. moc 140 KM 115 KM 130 KM
Maks. moment 200 Nm 155 Nm 300 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s 12,3 s 9,6 s
Prędkość maks. 194 km/h 173 km/h 186 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km 6,5 l/100 km 4,5 l/100 km

Używany Chevrolet Trax – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji