UżywaneOpinieUżywane Renault Master III (2010-2019) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane Renault Master III (2010-2019) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Trzecia generacja Renault Mastera miała, jak przystało na swoją nazwę, dominować nad rywalami w sektorze dużych samochodów dostawczych. Jakie są opinie o tym modelu?

Renault Master istnieje w świadomości klientów od 1980 roku, a model pierwszej generacji przetrwał 17 lat. Jego następcę z 1997 roku produkowano „zaledwie” 13 lat, aż do pojawienia się trzeciej generacji Mastera w 2010 roku, w dalszym ciągu dzieląc swój projekt i całą technologię z dwoma kluczowymi konkurentami w segmencie – Movano od Opla i Nissanem NV400. Wszystkie trzy samochody dostawcze zostały znacznie zmodernizowane w 2019 roku, ale tym razem przyjrzymy się modelowi trzeciej generacji przed zmianami. Zapakowanie Mastera po sam dach nie jest łatwym zadaniem, biorąc pod uwagę ładowność od 8 do 17 m³ w standardowych modelach vanów. Po premierze Renault Mastera III wielu znawców branży i miłośników tego segmentu było zdziwionych, jak szeroką ofertę zaprezentowali Francuzi i jak wielkie ambicje mają, aby naprawdę zdominować rynek. Wersje z napędem na przednie koła były tańsze w zakupie i eksploatacji, podczas gdy modele z napędem na tylne koła mogły wytrzymać znacznie większe obciążenia. W rezultacie Renault znacznie łatwiej radziło sobie z silną konkurencją w sektorze dużych samochodów dostawczych. Ale czy ma to sens w przypadku zakupu używanego modelu? Poznajmy bliżej to ciekawe auto dostawcze.

Renault Master III tył
Ogromny wybór wysokości i długości (w różnych konfiguracjach) pozwala dostosować auto do niemal każdego profilu firmy.

Używane Renault Master III – wymiary, nadwozie

Dla większości użytkowników estetyka będzie miała ograniczone znaczenie przy wyborze tego typu auta, ale mimo to Renault w modelu Master III zadbał o estetyczny i przyjemny dla oka wygląd. Charakterystyczne są wysokie, wąskie reflektory z podwójną optyką i charakterystyczny przedni grill, który przypomina nieco… tarkę do sera. Masywny, muskularny zderzak dodaje agresywności przodowi, zawijając się na krawędziach, aby chronić narożniki przed uderzeniami, a o te nietrudno w mieście i na ciasnych parkingach. Co więcej, styliści byli również na tyle uprzejmi, że ​​wycięli niewielkie stopnie w zderzaku, aby właściciele mogli ułatwić sobie czyszczenie przedniej szyby. Boczne, słusznych rozmiarów nakładki również pozwolą ograniczyć uszkodzenia nadwozia na skutek drobnych obcierek parkingowych.

Renault Master III przód
Estetyka nie jest najważniejsza w tym segmencie, ale kilka praktycznych rozwiązań podnosi walor użytkowy.

Auto dostępne było w czterech wersjach długości i trzech wysokości nadwozia, z czego wariant H1 był dostępny tylko z nadwoziem o długości L1, natomiast H3 był dostępny z długością L2, L3 oraz L4. Jedynie wersja H2 była dostępna ze wszystkimi długościami nadwozia.

Warianty długości nadwozia:

  • L1 – 5075 mm;
  • L2 – 5575 mm;
  • L3 – 6225 mm;
  • L4 – 6875 mm.

Warianty wysokości nadwozia:

  • H1 – 2307 mm;
  • H2 – 2488-2557 mm;
  • H3 – 2744-2816 mm.

Używane Renault Master III – wnętrze, bagażnik

Wewnątrz kabiny dodatkowe 5,7 cm długości pojazdu (w porównaniu do poprzednika) oznacza, że ​​jest tu wygodniej dla trzech osób, chociaż przestrzeń dla pasażera na środkowym siedzeniu jest nadal dość wąska. Poza tym ilość miejsca na kolana jest nieco ograniczona przez uchwyty na kubki i schowki. Nie ma dokładnie takiej samej miękkiej w dotyku, nienagannej jakości wykonania, jaką można znaleźć w droższych rywalach Volkswagena czy Mercedesa, ale dopasowanie i wykończenie z pewnością zostały ulepszone w porównaniu z poprzednim modelem. Na szczęście to, czego Masterowi brakuje jeśli chodzi o jakość materiałów, z nawiązką nadrabia w praktycznych akcentach. Zarówno siedzenie, jak i kolumna kierownicy mają regulowaną wysokość. Poza tym w kabinie znajduje się mnóstwo schowków (w sumie mają aż 150 litrów pojemności); od zwykłych schowków w drzwiach, półki nad głową, uchwytów na kubki, chłodzonych skrytek po schowki na laptopy i okulary przeciwsłoneczne. Poza tym pierwotni nabywcy mogli wybrać opcjonalny rozkładany stolik z deski rozdzielczej. Możliwości jest cała masa!

Umieszczenie gniazda tachografu cyfrowego nad głową (niezbędne w przypadku osób podróżujących powyżej 3,5 tony) nie jest idealne. Co nie powinno umniejszać faktu, że ogólnie jest to świetnie przemyślana kabina. Najważniejsze elementy są bez zarzutu, a przemyślane rozwiązania, takie jak ogromny, dzielony schowek pod siedzeniami pasażera, dostępny po prostu poprzez podniesienie siedzisk, podnoszą i tak fantastyczny walor praktyczny auta. Można również złożyć oparcie środkowego siedzenia, tworząc stolik, który obraca się w stronę kierowcy, ułatwiając zjedzenie posiłku, pracę na postoju itp. Wysuwany z dachu ekran nawigacji satelitarnej wyświetla informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pomagając ominąć korki, a także obsługuje pliki MP3 i Bluetooth. Świetnym rozwiązaniem jest także kamera cofania, umieszczona w miejscu lusterka wstecznego.

Jeśli chodzi o przestrzeń ładunkową, najmniejsza dostępna wersja L1H1 oferuje 8 m³ przestrzeni, natomiast największa – L4H3 – aż 17 m³. Taka objętość może oznaczać dużą masę, więc w górnej części gamy modeli Master trzeciej generacji dodano opcję dodatkowej masy całkowitej pojazdu wynoszącej 4,5 tony, zamiast bardziej znane warianty mają zazwyczaj DMC 2,8, 3,3 lub 3,5 tony. W rezultacie ładowność może wynosić od 994 do nawet 2254 kilogramów.

Używane Renault Master III – silniki

Wybór silników jest oczywisty i prosty – jedna wysokoprężna jednostka napędowa 2.3 dCi w różnych wariantach mocy od 100 do 180 KM. Najsłabsza nada się do miasta, najlepiej w wersjach krótkich i niskich, szczególnie do przewożenia lekkich ładunków, ale już 130-konna odmiana z momentem obrotowym 330 Nm sprawdzi się również w przypadku wersji L4. O osiągach nie ma sensu mówić, ale w wersji L4H2 przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 17 sekund. Najmocniejsza wersja o mocy 180 KM i z momentem obrotowym 400 Nm w odmianie L3H3 jest w stanie rozwinąć prędkość maksymalną 163 km/h, co jest wartością zapewniającą odpowiednią dynamikę i mobilność w każdych warunkach. Spalanie w różnych warunkach i wersjach nie powinno przekroczyć 7 l/100 km. Pod koniec produkcji tej wersji pojawiła się również odmiana elektryczna z baterią o pojemności zaledwie 33 kWh i silnikiem o mocy 76 KM.

Renault Master III silnik
Tylko jeden silnik, ale w wystarczającym zakresie mocy do każdych zastosowań.

Używane Renault Master III – opinie użytkowników

 Zalety 

„Ogromna liczba wersji, wariantów, konfiguracji i wariacji”.

„Spory wybór wersji silnikowych oraz napędowych tj. napęd na przód, na tył, 4×4”.

„Niezwykle praktyczne wnętrze z mnóstwem ciekawych i przydatnych rozwiązań”.

„Auto jest wytrzymałe i sprawdzi się również w trudnych warunkach drogowych”.

 Wady 

„Jakość spasowania wnętrza i użytych materiałów pozostawiają nieco do życzenia”.

„Trudno znaleźć przyzwoicie zachowany i dobrze wyposażony egzemplarz na rynku wtórnym”.

„Niektóre rozwiązania we wnętrzu nie są do końca przemyślane”.

„Odmiana elektryczna jest całkowicie bezsensowna – niska moc, skromny zasięg”.

Renault Master III Z.E.
Zaprezentowana w 2019 roku wersja Z.E. była ciekawym eksperymentem, choć zasięg nieco ponad 100 kilometrów nie zachęcał.

Używane Renault Master III – awaryjność, typowe usterki

Renault Mastery trzeciej generacji są dość wytrzymałe, ale jest kilka rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę. W przypadku małych samochodów dostawczych typową radą jest kupowanie na podstawie stanu, a nie roku produkcji i przebiegu. Poza tym wskazane jest szukanie furgonetki, która zazwyczaj wykonywała lekkie zadania dostawcze, a nie stale przekraczała limity ładowności. Zdarzały się problemy z usterkami skrzyni biegów, dlatego też wskazane jest uważne słuchanie pisków podczas jazdy próbnej. Wystąpiło kilka problemów z elektryką, więc warto upewnić się, że cała łączność działa prawidłowo – połączenie Bluetooth itd. Warto także sprawdzić, czy w komorze ładunkowej nie ma głębokich wgnieceń, zarysowań i zadrapań, które dość szybko mogą stać się ogniskiem korozji. To również oznaka, że auto było często przeładowywane. Trzeba także nalegać na w pełni podstemplowaną historię serwisową, która będzie gwarancją regularnych i poprawnych przeglądów.

Renault Master III skrzynia biegów
Sporadyczne problemy ze skrzynią automatyczną sprawiły, że była ona bardzo rzadko wybierana i w większości przypadków znajdziemy wersje z tradycyjną przekładnią manualną.

Używane Renault Master III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Renault Master III można znaleźć pod szybą w jej lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajduje się na stopniu podłogi obok siedzenia pasażera.

Renault Master III VIN

Używane Renault Master III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 50 ogłoszeń dotyczących używanego Renault Mastera III. Przykładowo egzemplarz z 2012 roku w wersji L1H1 z silnikiem o mocy 125 KM i z przebiegiem 287 000 kilometrów to koszt około 48 000 złotych. Za około 53 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2016 roku z nadwoziem L2H2, silnikiem o mocy 125 KM i z przebiegiem 180 000 kilometrów.

Używane Renault Master III – podsumowanie

Renault Master III to zdecydowanie jeden z najciekawszych samochodów dostawczych na rynku, dostępny w ogromnej liczbie wersji i kombinacji. Każdy jest w stanie znaleźć odpowiednią wersję dla jego potrzeb, a niezwykle praktyczne wnętrze ułatwi pracę i podróże nawet na dalekie dystanse.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych samochodach dostawczych:

Używane Renault Trafic II (2001-2014) – opinie użytkowników

Używany Fiat Ducato III (od 2006 r.) – opinie użytkowników

Renault Master III bok

Renault Master III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 505-685/207/230-281 cm
Rozstaw osi 318-433 cm
Pojemność przestrzeni ładunkowej 8-17 m³
Renault Master III – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki dla wersji L1H1)
Silnik 2.3 dCi 2.3 dCi 2.3 dCi Direct Drive (elektryczny)
Pojemność 2298 cm³ 2298 cm³ 2298 cm³ 33 kWh
Paliwo turbodiesel turbodiesel turbodiesel elektryczny
Maks. moc 135 KM 150 KM 180 KM 76 KM
Maks. moment 360 Nm 385 Nm 400 Nm 225 Nm
0-100 km/h b.d. 12,1 s 11,3 s b.d.
Prędkość maks. 148 km/h 152 km/h 163 km/h 100 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,2 l/100 km 6,4 l/100 km 6,6 l/100 km b.d.

Używane Renault Master III – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji