Wybór najróżniejszej maści crossoverów i SUV-ów pozwala na dobór auta do bardzo konkretnych preferencji. BMW X2 F39 ma wiele wersji do wyboru i pozwala wyróżnić się z tłumu. Jakie są opinie o tym modelu?
BMW to marka znana z tworzenia samochodów o dobrych osiągach i sportowym charakterze. Nie inaczej jest w przypadku modeli z serii X, które nazywane są „SAV” lub „Sports Activity Vehicles”. To określenie podkreśla ich uniwersalność i możliwości. Modele z serii X stanowią obecnie ponad 20% globalnej sprzedaży bawarskiej marki. X2, zaraz obok X1, to samochód, który miał zachęcić klientów do wyboru BMW i zapoznać ich z większymi, szybszymi i droższymi modelami X3, X4, X5, X6, a nawet X7.
Używane BMW X2 F39 – wymiary, nadwozie
BMW X2 F39 to samochód o nowoczesnym, stylowym, choć wciąż eleganckim wyglądzie, który nawiązuje do większych modeli z serii X, takich jak X4 czy X6. Ma podobne proporcje, ale dość łatwo odróżnić go od swoich starszych braci. W zasadzie bardzo przypomina również BMW serii 1 z odrobinę podniesionym zawieszeniem. Tak czy inaczej X2-ka prezentuje się ciekawie i świeżo, szczególnie w odpowiedniej konfiguracji z żywym, rzucającym się w oczy lakierem. Na uwagę zasługują duże wloty powietrza na przednim zderzaku, wydatne atrapy chłodnicy ze srebrną ramką, szerokie i strzeliste reflektory z elementami LED, okrągłe światła przeciwmgielne i linia boczna z wyraźnymi przetłoczeniami m.in. na wysokości klamek. Dach ma łagodny spadek, co zapewnia dużo miejsca w kabinie, mimo nawiązania do nadwozia typu coupe. Tył samochodu ozdabiają duże lampy z typową dla BMW sygnaturą LED. BMW X2 F39 ma następujące wymiary: długość 4360 mm, szerokość 1824 mm, wysokość 1526 mm i rozstaw osi 2670 mm.
Używane BMW X2 F39 – wnętrze, bagażnik
BMW X2 to samochód, który nie ustępuje wiele większemu X3 pod względem przestronności wnętrza. Choć jest mniej przestronny, ma podobny projekt i styl do innych modeli z serii X. Miłośnicy BMW będą zadowoleni z klasycznych rozwiązań, takich jak konsola środkowa skierowana w stronę kierowcy, duże i czytelne panele analogowe do sterowania multimediami i klimatyzacją, czy wygodne pokrętła i przyciski. Ekran i gładzik zintegrowany z pokrętłem na tunelu środkowym są jedynymi elementami dotykowymi. Materiały są wysokiej jakości i dobrze spasowane. Jedynym minusem są połyskujące plastiki, które łatwo się brudzą i rysują. Na szczęście nie ma ich zbyt wiele.
Fotele i pozycja za kierownicą to mocne strony BMW, co potwierdza się również w X2. W lepszych wersjach wyposażenia fotele mają dużą regulację, a miejsca jest wystarczająco nawet dla wysokich użytkowników. Kanapa jest również komfortowa i regulowana, więc nie ma problemu z miejscem na nogi. Tylko środkowy pasażer może narzekać na tunel środkowy. Dwójka nawet dorosłych i dość wysokich osób powinna być zadowolona z komfortu i jakości podróży. Bagażnik jest praktyczny i funkcjonalny, ma haczyki, gniazdka, siatki czy pasy do mocowania bagażu. Podłoga jest płaska po złożeniu oparć kanapy, a pod nią jest dodatkowa przestrzeń na drobiazgi. Bagażnik ma 470 litrów pojemności, a po złożeniu oparć 1355 litrów.
Używane BMW X2 F39 – silniki
BMW X2 F39 to jeden z najmniejszych modeli z serii X, ale nie oznacza to, że ma najmniej do zaoferowania pod względem jednostek napędowych. Wręcz przeciwnie, oferta silnikowa jest bardzo bogata i zróżnicowana, zarówno w przypadku benzyny, jak i diesla. Można nawet wybrać hybrydę plug-in 1.5 25e, która ma 220 KM i 385 Nm (systemowo), dużą baterię 13,5 kWh i zasięg na prądzie do 57 km. To bardzo interesująca opcja dla miłośników ekologii i oszczędności. Niektórzy mogą się jednak oburzyć, że pod maską pracuje silnik trzycylindrowy, który nie pasuje do charakteru BMW. Ten sam silnik znajdziemy też w innych wersjach, np. sDrive18i, która ma 140 KM i napęd na jedną oś.
Jeśli ktoś chce lepszej trakcji i więcej emocji, musi sięgnąć po wersje xDrive, np. 20i lub 25d. Ta ostatnia ma silnik 2.0 o mocy 231 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Napęd na cztery koła i 8-biegowa skrzynia automatyczna pozwalają na osiągnięcie 100 km/h w 6,7 sekundy i prędkość maksymalną 237 km/h. To bardzo dobre osiągi, jak na crossovera miejskiego. Wśród silników diesla najmniej atrakcyjny jest model sDrive16d, który ma tylko 116 KM i napęd na tylną oś. Nie zapewni on zbyt wiele emocji z jazdy, ani stabilności. Lepiej od razu przejść do wariantu xDrive18d, który ma silnik 2.0 o mocy 150 KM i momencie obrotowym 330 Nm. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 9,3 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 204 km/h. Średnie spalanie to 4,9 l/100 km.
Używane BMW X2 F39 – opinie użytkowników
Zalety
„Świetnie wykonane, komfortowe i funkcjonalne wnętrze”.
„Pojemny, praktyczny i funkcjonalny bagażnik”.
„Świetne właściwości jezdne i sporo frajdy z jazdy”.
„Bardzo ciekawa stylistyka zewnętrzna, szczególnie w wyższych wersjach”.
Wady
„Zawieszenie jest dość sztywne, więc fani relaksującej jazdy mogą być zawiedzeni”.
„Sporo egzemplarzy ma dość skromną konfigurację”.
„Wysoka cena zakupu i wiele zaniedbanych modeli”.
„Najsłabsze jednostki tylko z napędem na tył”.
Używane BMW X2 F39 – awaryjność, typowe usterki
BMW X2 F39 to auto dość nowe i mało awaryjne, ale niektóre usterki zdarzały się właścicielom, zwłaszcza z elektryką niezwiązaną z silnikiem. Dotyczyły one radia DAB, nawigacji satelitarnej i systemu informacyjno-rozrywkowego. Naprawa tych elementów była czasochłonna i kosztowna, jeśli nie obejmowała jej gwarancja. Warto też zwrócić uwagę na stan silników diesla, jeśli mają małe przebiegi (głównie jazda miejska), co mogło powodować kłopoty z DPF. Poza tym standardowo, warto zwrócić uwagę na typowo miejskie usterki, tj. uszkodzone felgi (dość kosztowna renowacja lub wymiana), szkody parkingowe (mogą wpływać na działanie czujników) czy zniszczone wnętrze.
Używane BMW X2 F39 – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w BMW X2 F39 znajduje się pod maską, w okolicy kielicha prawego amortyzatora. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na słupku B po lewej stronie na naklejce pod drzwiami, jak również w lewym dolnym rogu pod szybą czołową.
Używane BMW X2 F39 – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 200 ogłoszeń dotyczących BMW X2 F39. Przykładowo model z 2018 roku z przebiegiem 70 000 kilometrów w wersji xDrive25i to koszt około 105 000 złotych. Za około 149 000 złotych kupimy egzemplarz z 2021 roku z przebiegiem 20 000 kilometrów w wersji xDrive20d i pakietem M Sport.
Używane BMW X2 F39 – podsumowanie
BMW X2 F39 to auto dla tych, którzy chcą małego, miejskiego samochodu w stylu crossovera i o sportowym zacięciu. To opcja dla tych, którzy nie potrzebują większych modeli zwykłych marek, ale wolą znaczek z segmentu premium i lepsze materiały, nawet kosztem przestrzeni.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:
Używane BMW X1 F48 (2015-2022) – opinie użytkowników
Używane BMW X3 G01 (od 2017 r.) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 436/182/152 cm |
Rozstaw osi | 267 cm |
Pojemność bagażnika | 470-1355 l |
Silnik | 1.5 (18i) | 2.0 (20i) | 2.0 (M35i) |
---|---|---|---|
Pojemność | 1499 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ |
Paliwo | PB | PB | PB |
Maks. moc | 140 KM | 178 KM | 306 KM |
Maks. moment | 220 Nm | 280 Nm | 450 Nm |
0-100 km/h | 9,6 s | 7,6 s | 5,0 s |
Prędkość maks. | 205 km/h | 227 km/h | 250 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 5,8 l/100 km | 6,4 l/100 km | 7,1 l/100 km |
Silnik | 1.5 (16d) | 2.0 (18d) | 2.0 (20d) | 2.0 (25d) |
---|---|---|---|---|
Pojemność | 1496 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | ON | ON | ON | ON |
Maks. moc | 116 KM | 150 KM | 190 KM | 231 KM |
Maks. moment | 270 Nm | 350 Nm | 400 Nm | 450 Nm |
0-100 km/h | 11,5 s | 9,3 s | 7,9 s | 6,7 s |
Prędkość maks. | 192 km/h | 207 km/h | 224 km/h | 237 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 4,4 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,7 l/100 km | 5,3 l/100 km |