UżywaneOpinieUżywane BMW X1 F48 (2015-2022) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używane BMW X1 F48 (2015-2022) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

BMW X1 F48 był jednym z najlepiej sprzedających się aut bawarskiej marki. Kompaktowe wymiary, spora funkcjonalność, świetne prowadzenie i szeroki wybór różnych konfiguracji to jego główne zalety. Jakie są opinie o używanym BMW X1 F48?

Dziś trudno sobie wyobrazić gamę BMW bez modeli z serii X, zorientowanych na osiągi, przyjemność z jazdy i odrobinę sportowych doznań aut typu „SAV”. Tak, bawarska marka nazywa je „SAV” lub „Sports Activity Vehicles”, co dość dokładnie określa potencjalne zastosowanie. W chwili obecnej modele z serii X stanowią ponad jedną piątą światowej sprzedaży firmy, przy czym punktem wyjścia dla gamy jest właśnie X1. Od samego początku był to samochód, który miał wprowadzić klientów na pierwszy szczebel drabiny, po której monachijski chciał prowadzić nowych klientów do posiadania większych, szybszych i droższych modeli X2, X3, X4, X5, X6, a nawet X7. Podobnie jak jego bliscy rywale, tj. Audi Q3 i Mercedes GLA, BMW celuje w tych, którzy planowali zakup dobrze wyposażonego modelu wielkości Nissana Qashqaia, Volkswagena Tiguana lub Forda Kugi, ale nie wykluczali zakupu auta odrobinę mniejszego, ale za to z segmentu premium.

BMW X1 F48 - tył
Podobny do większych modeli, ale mimo wszystko nie do pomylenia z innymi – X1 prezentuje się bardzo dobrze.

Używane BMW X1 F48 – wymiary, nadwozie

BMW X1 F48 prezentuje się bardzo dobrze. Linia i sylwetka jest klasyczna i zapewne każdy będzie określał X1 mianem „mniejszego X3 lub X5”. Jest w tym sporo racji, bowiem proporcje są bardzo podobne, choć trudno pomylić „małą X1” z większymi braćmi. Generacja F48 wygląda również zdecydowanie lepiej niż poprzednie wcielenie X1. Duże wloty powietrza i mocny akcent w kształcie litery „X” na przednim zderzaku dodały bardziej wyrazistego wyglądu, podobnie jak wyprofilowana aluminiowa maska, która przechodzi w powiększone i bardziej wydatne atrapy chłodnicy. Nerki są otoczone z obu stron przez wyraziste, nieco kanciaste reflektory, opcjonalnie również ze światłami w pełnej technologii LED. W zderzaku znajdziemy również okrągłe światła przeciwmgielne oraz spore wloty powietrza. Linia boczna zdominowana jest przez przetłoczenie na wysokości klamek, które dodaje autu dynamizmu i tworzy wyraźny zarys klina. Dach opada łagodnie, dzięki czemu możemy liczyć na sporo przestrzeni nad głową. Z tyłu z kolei główną rolę grają duże klosze lamp z charakterystyczną dla BMW sygnaturą LED. BMW X1 F48 mierzy 4439 mm długości, 1821 mm szerokości oraz 1612 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm.

BMW X1 F48 - przód
W odpowiedniej wersji w X1 nie brakuje sportu zarówno pod względem wizualnym, jak i przyjemności z jazdy.

Używane BMW X1 F48 – wnętrze, bagażnik

Kupując BMW X1 trudno poczuć, że wiele tracimy w stosunku do większego X3. Owszem, przestrzeni jest odczuwalnie mniej, ale projekt wnętrza mocno nawiązuje do „doroślejszych” odpowiedników z gamy. Wielu miłośników marki z pewnością doceni klasyczne rozwiązania oraz charakterystyczne dla BMW zabiegi stylistyczne, takie jak zwrócona w stronę kierowcy konsola środkowa czy też duże, czytelne i wygodne w obsłudze, analogowe panele do sterowania multimediami i klimatyzacją. W tym aucie obsługa większości funkcji odbywa się za pomocą wygodnych pokręteł i przycisków, zaś dotykowy jest tylko ekran oraz okrągły gładzik na pokrętle do sterowania systemem na tunelu środkowym. Jakość materiałów oczywiście jest bez zarzutu, podobnie jak ich spasowanie. W niektórych wersjach możemy jedynie trafić na nieco zbyt dużo połyskującego plastiku, który mocno się brudzi, zbiera kurz i rysy. Na szczęście tych elementów nie ma zbyt wiele, a w ostateczności można je pokryć matową folią.

Na uwagę zasługują fotele oraz pozycja za kierownicą, z czego zresztą BMW od dawna słynie. W wyższych wersjach wyposażenia zakres regulacji foteli jest imponujący, miejsca nie brakuje i nawet rośli użytkownicy nie powinni narzekać. Kanapa to również dość wygodne miejsce i jeśli nie mamy w planach przewozić z tyłu bardzo wysokich pasażerów, nie będzie powodów do narzekań. Zresztą kanapa jest regulowana i po odsunięciu do tyłu miejsca na nogi nie brakuje. Środkowy pasażer może narzekać na wysoki tunel środkowy, ale osoby siedzące na głównych miejscach mają do dyspozycji nawet stoliki w oparciach foteli przednich. Bagażnik jest bardzo praktyczny, funkcjonalny, posiada sporo udogodnień, tj. haczyki, źródła prądu czy funkcję automatycznego składania oparć. Po złożeniu podłoga jest oczywiście płaska, a pod podłogą znajdziemy jeszcze sporo miejsca na drobiazgi. Pojemność bagażnika to 505 litrów, a po złożeniu oparć jest to 1550 litrów. Całkiem nieźle.

Używane BMW X1 F48 – silniki

Najmniejsze BMW z serii X to i najskromniejsza oferta silnikowa? Nic z tych rzeczy! Portfolio jednostek napędowych, które mogły trafić pod maskę BMW X1 F48, jest bardzo imponujące i obejmuje zarówno skromne i oszczędne silniki, jak również mocne oraz dynamiczne jednostki – zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Jest nawet hybryda plug-in 1.5 (25e) o mocy 220 KM i momencie obrotowym 385 Nm (moc i moment systemowy), co w połączeniu ze sporą baterią 13,5 kWh i deklarowanym zasięgiem nawet 57 km czyni z X1 naprawdę ciekawe auto miejskie. Szkoda, że pod maskę trafił silnik trzycylindrowy, co wielbiciele marki z pewnością uznają za nieporozumienie, ale owa jednostka z powodzeniem pracuje również pod maskami innych wersji, m.in. sDrive18i o mocy 136 KM (po 2017 – 140 KM). To model z napędem na jedną oś, więc jeśli ktoś szuka lepszej trakcji, musi celować w wersje xDrive, np. 20i lub 25i. Ta druga to model z silnikiem 2.0 o mocy 231 KM i momencie obrotowym 350 Nm. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej i zapewnia sprint do setki w 6,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 235 km/h. Całkiem żwawo, jak na miejskiego crossovera.

BMW X1 F48 - silnik
Hybryda plug-in posiada pod maską silnik trzycylindrowy 1.5, ale jednostka elektryczna nadrabia braki w mocy.

Ofertę silników wysokoprężnych otwiera model sDrive16d o mocy 116 KM, który raczej nie zapewni ciekawych doznań z jazdy. Poza tym to wersja z napędem na przednią oś, więc jeśli ktoś woli lepszą stabilność, powinien od razu przeskoczyć na wariant xDrive18d z silnikiem 2.0 o mocy 150 KM i momencie obrotowym 330 Nm. Tutaj, w połączeniu z automatyczną przekładnią, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 204 km/h. Średnie spalanie – 4,9 l/100 km. Ciekawie przedstawia się topowa odmiana xDrive25d z silnikiem 2.0 o mocy 231 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Osiągi praktycznie takie same, jak w benzynowym odpowiedniku, czyli 6,6 sekundy od 0 do 100 km/h oraz 235 km/h prędkości maksymalnej, a to wszystko przy średnim spalaniu 5,2 l/100 km.

BMW X1 F48 - silnik
Wersja xDrive25i co prawda nie jest odpowiednikiem wersji M innych modeli, ale zaskakuje dynamiką i świetnymi osiągami.

Używane BMW X1 F48 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Bardzo dobrze wykonane, komfortowe i funkcjonalne wnętrze”.

„Ergonomiczny, praktyczny i pojemny bagażnik”.

„Świetne właściwości jezdne i sporo frajdy z jazdy”.

„Dużo miejsca w środku i niezłe wyposażenie”.

 Wady 

„Nie jest to auto dla miłośników relaksującej jazdy”.

„Niewiele egzemplarzy ma topowe wyposażenie”.

„Wysoka cena zakupu i wiele zaniedbanych modeli”.

„Najsłabsze jednostki tylko z napędem na przód”.

BMW X1 F48 xDrive25e
BMW X1 F48 xDrive25e Plug-In Hybrid z pakietem M-Sport

Używane BMW X1 F48 – awaryjność, typowe usterki

BMW X1 F48 to stosunkowo nowe i raczej bezproblemowe auto, choć niektórzy właściciele skarżyli się na awarie elektryki niezwiązane z silnikiem, w tym radiem DAB, nawigacją satelitarną i całym systemem informacyjno-rozrywkowym. Wielu musiało długo czekać na części zamienne i zapłacić przy tym całkiem sporo pieniędzy, jeśli w grę wchodziła naprawa poza gwarancją. Poza tym warto sprawdzić modele z silnikiem wysokoprężnym, jeśli mają niewielkie przebiegi (głównie miasto), co z kolei może wiązać się z problemami z DPF. Oprócz tego odbyły się dwie akcje serwisowe związane z poduszkami powietrznymi. Pierwsza dotyczy wybranych modeli wyprodukowanych pomiędzy 8 sierpnia a 14 listopada 2016 roku, w przypadku których zapalnik w niektórych modułach poduszek powietrznych może uniemożliwić prawidłowe wyzwolenie poduszki. Druga obejmowała zajęcie się problemem obróbki wnęki pasażera z przodu, w której montowana jest poduszka powietrzna w desce rozdzielczej. Wgłębienie może nie rozdzielić się zgodnie z przeznaczeniem podczas zderzenia i utrudnić napełnienie się poduszki. Ta akcja dotyczy samochodów wyprodukowanych od 11 czerwca 2016 roku do 10 stycznia 2017 roku.

BMW X1 F48 - stoliki
Wiele elementów wnętrza po ciężkiej eksploatacji może być uszkodzonych, a wymiana może być droga i problematyczna.

Używane BMW X1 F48 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w BMW X1 F48 znajduje się pod maską, w okolicy kielicha prawego amortyzatora. Oprócz tego numer VIN znajdziemy na słupku B po lewej stronie na naklejce pod drzwiami, jak również w lewym dolnym rogu pod szybą czołową.

BMW X1 F48 - VIN

Używane BMW X1 F48 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 350 ogłoszeń dotyczących BMW X1 F48. Przykładowo model z 2019 roku z przebiegiem 55 000 kilometrów w wersji sDrive18i to koszt około 135 000 złotych. Za około 140 000 złotych kupimy egzemplarz z 2018 roku z przebiegiem 70 000 kilometrów w wersji xDrive20i i pakietem M Sport.

Używane BMW X1 F48 – podsumowanie

BMW X1 F48 to bardzo interesująca propozycja dla tych, którzy szukają niedużego auta rodzinnego w uterenowionym, podwyższonym wydaniu, ale o sportowym charakterze. To alternatywa dla nieco większych modeli marek popularnych, ale tutaj mamy znaczek z segmentu premium i nieco lepsze materiały. Można również liczyć na przyjemniejsze prowadzenie, ale w tym celu warto celować w mocniejsze odmiany z napędem xDrive.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych BMW:

Używane BMW X1 E84 (2008-2015) – opinie użytkowników

Używane BMW X3 G01 (od 2017 r.) – opinie użytkowników

BMW X1 F48 - bok

BMW X1 F48 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 443/182/161 cm
Rozstaw osi 267 cm
Pojemność bagażnika 505-1550 l
BMW X1 F48 – dane techniczne, osiągi (wybrane silniki benzynowe i Diesla)
Silnik 1.5 (18i) 2.0 (20i) 2.0 (25i) 1.5 (16d) 2.0 (18d) 2.0 (20d) 2.0 (25d)
Pojemność 1499 cm³ 1997 cm³ 1997 cm³ 1496 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³
Paliwo benz., turbo benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 136 KM 192 KM 231 KM 116 KM 150 KM 190 KM 231 KM
Maks. moment 220 Nm 280 Nm 250 Nm 270 Nm 330 Nm 400 Nm 450 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,7 s 7,7 s 6,5 s 11,1 s 9,2 s 7,9 s 6,6 s
Prędkość maks. 204 km/h 225 km/h 235 km/h 190 km/h 205 km/h 225 km/h 235 km/h
Śr. zużycie paliwa 5,3 l/100 km 6,0 l/100 km 6,6 l/100 km 4,1 l/100 km 4,3 l/100 km 4,7 l/100 km 5,2 l/100 km

Używane BMW X1 F48 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji