UżywaneOpinieUżywana Toyota Camry XV70 (od 2017 r.) - opinie, dane techniczne, typowe...

Używana Toyota Camry XV70 (od 2017 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

Duży, komfortowy i dość reprezentacyjny sedan z napędem hybrydowym i świetnym wyposażeniem, ale popularnej marki? Jest kilka propozycji na rynku, ale jedną z ciekawszych i ocierających się o segment premium jest Toyota Camry. Jakie są opinie o tym aucie i czy warto rozważyć zakup?

Dla wielu miłośników japońskiej marki, Toyota Camry jest kwintesencją komfortu i luksusu oraz tańszą, choć niewiele gorszą alternatywą dla segmentu premium. Jeśli ktoś nie może sobie pozwolić na topowego Lexusa ES lub po prostu chce coś mniej rzucającego się w oczy, ale z podobnymi rozwiązaniami technicznymi, sięga właśnie po Camry. Do tej pory na niektóre modele mogliśmy spoglądać jedynie z lekką zazdrością, bowiem nie były one oficjalnie dostępne na naszym rynku, ale obecna generacja tego modelu oznaczona jako XV70 wreszcie do nas trafiła i cieszy się sporą popularnością. Czym kusi ten model, czym rozczarowuje i co warto brać pod uwagę podczas poszukiwań?

Toyota Camry XV70 - tył
Niebieski, czarny, srebrny, a może czerwony? Camry w każdym kolorze prezentuje się bardzo dobrze.

Używana Toyota Camry XV70 – wymiary, nadwozie

Toyota nigdy nie szokowała wyglądem i starała się tworzyć auta, które są estetyczne, ale raczej wtapiają się w tłum. Ciekawszą, choć droższą alternatywą zawsze był Lexus, ale jeśli ktoś szukał dużego i komfortowego sedana, w Toyocie nie miał praktycznie żadnej propozycji. Camry w 2017 roku wróciła do europejskiej oferty i pojawiła się także na naszym rynku przynosząc nie tylko nową stylistykę, ale i spojrzenie na tego producenta. Pierwsze wrażenie, gdy spoglądamy na wciąż oferowaną generację Camry, jest zawsze bardzo pozytywne. To duże, dość muskularne auto z wieloma ciekawymi zabiegami stylistycznymi i typowo japońskim designem. Smukłe światła, niewielki grill z logo producenta, ale za to ogromny wlot powietrza w bagażniku z poziomymi poprzeczkami. Linia boczna jest płynna, delikatna, choć daje poczucie dynamiki. Dodatkowo spory rozstaw osi, szerokie drzwi i długie zwisy potęgują poczucie solidności i elegancji. Z tyłu dominują bardzo szerokie i zachodzące na boki klosze lamp z ładną grafiką wewnętrzną i łagodnie wystylizowany zderzak. Całość prezentuje się bardzo ładnie i faktycznie może stanowić alternatywę dla niemieckich konkurentów z segmentu premium. Toyota Camry XV70 mierzy 4885 mm długości, 1840 mm szerokości oraz 1445 mm wysokości. Rozstaw osi to 2825 mm.

Toyota Camry XV70 - przód
Złośliwi pewnie stwierdzą, że Camry przypomina model Corolla w wersji sedan, ale nie potrzeba wprawnego oka, aby odróżnić proporcje.

Używana Toyota Camry XV70 – wnętrze, bagażnik

Wnętrze również jest bardzo ładne, ciekawe i innowacyjne, choć można odnieść wrażenie, że odrobinę przekombinowane pod względem formy. Szeroki tunel środkowy pasuje do komfortowej limuzyny, ale skomplikowane przetłoczenia i linie w środkowej części deski rozdzielczej nieco przytłaczają formą. Przypomina to nieco śmiałe rozwiązania z Lexusa, ale chyba po Toyocie oczekujemy większego spokoju. Oczywiście nie wygląda to źle, ale jeśli ktoś szuka minimalizmu, to Camry może być dla niego zbyt udziwniona. Tak czy inaczej w wersji przed liftingiem ekran był wpasowany w deskę rozdzielczą i otoczony przyciskami oraz pokrętłami, natomiast po liftingu w 2020 roku ekran został przeniesiony wyżej i wystaje poza obrys deski rozdzielczej. Jeśli chodzi o komfort i przestrzeń, nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Fotele są obszerne, komfortowe i świetnie spisują się podczas długich podróży. Nie mają zbyt dobrego trzymania bocznego i mają raczej salonowy charakter, ale do tego auta to w pełni pasuje.

Miejsca na kanapie również jest pod dostatkiem, choć wyprofilowane miejsca zewnętrzne i nieco podniesiony środek, jak również wysoki tunel środkowy sprawiają, że pasażer siedzący na centralnym miejscu nie będzie miał zbyt komfortowych warunków. Mimo to dla dwójki pasażerów każda podróż będzie komfortowa, zaś na krótkich dystansach również trzeci pasażer da sobie radę. Na nogi miejsca nie brakuje, choć wysocy pasażerowie mogą mieć problemy z miejscem nad głową ze względu na dość wyraźnie opadający dach. Oczywiście nie zabrakło nawiewów oraz portów USB dla pasażerów z tyłu. Bagażnik? Ten jest dość przeciętny. Co prawda pojemność 524 litrów w konfiguracji z rozłożonym oparciem kanapy nie jest wynikiem złym, ale wystarczy rzut oka, aby zauważyć problemy. Nieregularne kształty, wystające elementy, zawiasy klapy wchodzące do wnętrza, a kanapy nawet nie opłaca się składać, bowiem przejście do kabiny jest niezwykle wąski, a oparcia tworzą ogromny próg. Nie jest to auto dla tych, którzy oczekują funkcjonalności i ergonomii w bagażniku.

Używana Toyota Camry XV70 – silniki

Jeśli chodzi o wybór jednostek napędowych, z tym nie ma problemów z prostego powodu – nie ma wyboru. Jest tylko jeden napęd hybrydowy tj. 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM i momencie obrotowym 221 Nm. Na innych rynkach, a konkretniej w USA wybór jest o wiele większy, ale w Europie jedyną „słuszną” wersją jest napęd zelektryfikowany. Na szczęście jest to znany i udany napęd, stosowany m.in. w Toyocie RAV4. Moc kierowana jest oczywiście na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni e-CVT, co przekłada się na raczej przeciętne osiągi – 8,3 sekundy do setki i 180 km/h prędkości maksymalnej – ale rewelacyjne spalanie i płynność jazdy. Spokojne podróżowanie po mieście przełoży się na spalanie około 5 l/100 km, a producent podaje, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym to nawet 4,3 l/100 km. Dla kogoś, kto podróżuje dużo, głównie po mieście, chce spokojnie i w ciszy toczyć się w korku na napędzie elektrycznym, ale nie chce się ograniczać w trasie, to będzie wymarzony napęd. Nie jest to na pewno propozycja dla kogoś, kto lubi dynamiczną jazdę, bowiem każde wciśniecie pedału gazu z większą mocą skutkuje „wyciem” silnika (uroki CVT), ale jeśli ktoś chce wyprzedzić, a następnie utrzymać normalną prędkość, z pewnością wytrzyma to chwilowe wkręcenie silnika na wysokie obroty.

Toyota Camry XV70 - silnik
Jedyna dostępna opcja na naszym rynku, czyli hybryda równoległa znana m.in. z RAV4.

Używana Toyota Camry XV70 – opinie użytkowników

 Zalety 

„Przyjemna dla oka stylistyka klasycznego sedana w japońskim stylu”.

„Świetnie wykonane i bardzo dobrze wyposażone wnętrze”.

„Wysoki komfort podróży i przyjazne prowadzenie”.

„Bogate wyposażenie, szczególnie w topowych wersjach”.

 Wady 

„Wnętrze dla niektórych może być nieco przekombinowane”.

„Niepraktyczny bagażnik po złożeniu oparć”.

„Tylko jedna jednostka napędowa w ofercie”.

„Raczej nijakie wrażenia z jazdy”.

Używana Toyota Camry XV70 – awaryjność, typowe usterki

Trudno znaleźć kogoś, kto miałby coś szczególnie złego do powiedzenia o tym aucie. Nie mówimy o indywidualnych opiniach dotyczących wyglądu, prowadzenia itp., ale o zarzutach odnośnie jakości wykonania, awaryjności etc. Toyota Camry XV70 jest niezawodna, pewna i świetnie trzyma swoją wartość, a na rynku wtórnym jest niewiele ofert, co może świadczyć o tym, że właściciele niechętnie się z nią rozstają. Oczywiście podczas oględzin należy sprawdzić zwykłe rzeczy; usterki systemu informacyjno-rozrywkowego, zadrapania kół ze stopów lekkich, uszkodzenia tylnego zderzaka (zadrapania na krawędzi załadunku). Biorąc pod uwagę, że pod maską znajduje się napęd hybrydowy, najlepiej będzie nalegać na w pełni udokumentowaną historię serwisową.

Toyota Camry XV70 -system
System nie jest mocną stroną Toyoty. Brakuje kilku opcji i intuicyjności obsługi.

Używana Toyota Camry XV70 – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Toyocie Camry XV70 na elemencie stałym znajduje się na podłodze przed fotelem pasażera lub obok fotela, zazwyczaj pod plastikową osłoną. Oprócz tego tabliczka z numerem VIN znajduje się po lewej stronie obudowy deski rozdzielczej (widoczne przez szybę) oraz na słupku B z lewej strony auta.

Toyota Camry XV70 -VIN

Używana Toyota Camry XV70 – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 120 ogłoszeń dotyczących Toyoty Camry XV70. Przykładowo model z 2021 roku w wersji Executive z przebiegiem 40 000 kilometrów to koszt około 170 000 złotych. Za około 120 000 złotych można również znaleźć model z 2019 roku w tej samej wersji wyposażenia i przebiegiem 140 000 kilometrów.

Używana Toyota Camry XV70 – podsumowanie

Toyota Camry XV70 (MK8) to propozycja dla spokojnych, statecznych kierowców, którzy lubią komfortową i raczej nieśpieszną jazdę, a priorytetem jest dla nich niewielkie zużycie paliwa oraz łagodna, cicha praca układu napędowego. Przestrzeni nie zabraknie, również dla pasażerów z tyłu, ale piętą achillesową jest bagażnik – pojemny, ale nieustawny i niepraktyczny. Na rynku jest też niewiele propozycji, ale warto poszukać, by cieszyć się niezawodnym i komfortowym autem przez lata.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Toyotach:

Używana Toyota Corolla XII (od 2019 r.) – opinie użytkowników

Używana Avensis III (2008-2018) – opinie użytkowników

Toyota Camry XV70 - bok

Toyota Camry XV70 – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 488/184/144 cm
Rozstaw osi 282 cm
Pojemność bagażnika 524 l
Toyota Camry XV70 – dane techniczne, osiągi (napęd hybrydowy)
Silnik 2.5 Hybrid Dynamic Force
Pojemność 2487 cm³
Paliwo benzynowy + elektr.
Maks. moc 218 KM
Maks. moment 221 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,3 s
Prędkość maks. 180 km/h
Śr. zużycie paliwa 4,3 l/100 km

Używana Toyota Camry XV70 – galeria

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji