UżywaneOpinieUżywana Kia Stinger (2017-2023) - opinie, dane techniczne, typowe usterki

Używana Kia Stinger (2017-2023) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

W ofertach większości producentów ciekawe i emocjonujące modele ustępują miejsca bardziej rozsądnym i częściej wybieranym przez klientów crossoverom. Niedawno z rynku zniknęła Kia Stinger. Jakie są opinie użytkowników o tym modelu?

Do pewnego momentu Kia nie była zbyt popularnym i poważanym producentem w Europie, ale od czasów świetnego debiutu modelu cee’d (potem już po prostu Ceed), oraz kolejnych, niezwykle udanych propozycji, nawet najwięksi rynkowi gracze zaczęli zwracać na nią uwagę. Kolejnym krokiem, który wystraszył rynkowych wyjadaczy, była prezentacja modelu Stinger. Początkowo wielu podchodziło do tego auta sceptycznie, ale dość szybko okazało się, że to rewelacyjny model, który co prawda nie podbije rynku, ale skutecznie postraszy takie rynkowe tuzy, jak BMW serii 4 Gran Coupe czy Audi A5 Sportback. Jasne, każdy woli model „premium”, ale Stinger, szczególnie w topowej wersji, okazał się zaskakująco dobrym autem. Czy warto się nim zainteresować, gdy produkcja się zakończyła i na rynku wtórnym jest coraz więcej godnych uwagi propozycji?

Kia Stinger tył
Fantastyczny projekt obejmujący mnóstwo ciekawych detali, jak np. zachodzące na boki elementy tylnych kloszy lamp.

Używana Kia Stinger – wymiary, nadwozie

Pierwsze wrażenie jest zazwyczaj podobne: „Wow, ale ten samochód dobrze wygląda!”. Jeśli trafimy na topową wersję, np. w pomarańczowym lub czerwonym kolorze, naprawdę trudno oderwać wzrok od niezwykle zgrabnej sylwetki i licznych stylistycznych smaczków. Linia typowego, dużego Gran Turismo, sporo przestrzeni w środku, wystarczający bagażnik, muskularna sylwetka – trudno odmówić Stingerowi uroku. Linia boczna to tak naprawdę Gran Coupe i nawiązania do BMW Serii 4 Gran Coupe czy też Audi A5 Sportback nie są przesadzone, bowiem to tak naprawdę liftback z otwieraną klapą bagażnika wraz z szybą. Wygląda to dobrze, jest praktyczne i sprawdza się podczas codziennych obowiązków. Do tego duże felgi o ładnym wzorze, szerokie wloty powietrza w zderzaku, smukłe i szeroko osadzone klosze lamp przednich oraz niezwykle charakterystyczne lampy tylne. Przed liftingiem światła miały owalny kształt, po liftingu zaś pojawiła się modna listwa LED biegnąca przez całą szerokość. Świetnie wygląda również odblaskowa linia wbiegająca na tylne nadkole. Jeden z licznych charakterystycznych elementów tego auta. Kia Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1490 mm wysokości. Rozstaw osi to 2900 mm.

Kia Stinger przód
Jeśli ktoś nie interesuje się rynkiem motoryzacyjnym, zazwyczaj nie może uwierzyć, że to „zwykła” Kia.

Używana Kia Stinger – wnętrze, bagażnik

Wnętrze Kii Stinger również zaskakuje. Pozycja za kierownicą jest idealna. Fotel i kierownica mają dużą regulację, można usiąść bardzo nisko, dzięki czemu od razu poczujemy integrację z autem oraz sportowego ducha. Stinger może i jest długim samochodem, ale widoczność nie stanowi problemu, a w standardzie ma przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania. Deska rozdzielcza jest funkcjonalna i logicznie rozplanowana, choć stylistyka może niektórych zaskoczyć. Z jednej strony minimalistyczna i świetnie wykonana, ale z drugiej bardzo ergonomiczna i z całym arsenałem przycisków. Wszystkie przełączniki i przyciski są przyjemne w dotyku, a jakość jest imponująca, choć Kia powoli do tego przyzwyczaja. Miękkie w dotyku tworzywa sztuczne i otoczenie ze sztucznej skóry dodają przyjemnego ogólnego efektu.

Kia Stinger kokpit przedlift
Klasyczne, nacechowane sportowo wnętrze zawiera komplet najważniejszych przycisków i przełączników.
Kia Stinger kokpit
Po liftingu niewiele się zmieniło ale w zasadzie nie było to konieczne już pierwsza próba projektantów była bardzo udana Stylistyka kokpitu jest świetna i łączy w sobie odrobinę klasyki z nowoczesnością i dużą dawką sportu

Z przodu jest dużo miejsca dla wyższego kierowcy i pasażera z przodu, podczas gdy ci z tyłu mają dużo miejsca na nogi, ale jeśli są wysocy, mają nieco ograniczoną przestrzeń nad głową. No cóż – takie są koszty ciekawej stylistyki, choć z drugiej strony, osoby wybierające akurat takie nadwozie, w zasadzie nigdzie nie znajdą dużo lepszych warunków. Na szczęście bagażnik Stingera jest wystarczający, dostępny przez duży otwór załądunkowy, a tylne siedzenia składają się na płasko, pozostawiając dużą, wydłużoną przestrzeń ładunkową. Pojemność – w zależności od ułożenia oparć kanapy – to odpowiednio 406 i 1114 litrów.

Kia Stinger fotele
Fotele z czerwoną skórą prezentują się świetnie, ale sprawdzają się również w dalekich podróżach.
Kia Stinger kanapa
Kanapa pomieści dwie dorosłe, choć niewysokie osoby. Miejsca nad głową jest niewiele, a w środkowej części jest wysoki tunel.
Kia Stinger bagażnik
Bagażnik jest wystarczający, choć nie bije rekordów nawet z segmentu C.
Kia Stinger bagażnik
Po złożeniu oparć mamy prawie płaską podłogę.

Używana Kia Stinger – silniki

Pod maską Kii Stinger może pracować jeden z dwóch silników benzynowych oraz jeden wysokoprężny. Jednostka 2.0 T-GDI o mocy 245 KM i momencie obrotowym 353 Nm (jest też wersja 255 KM) w połączeniu z 8-biegowym automatem i napędem na tylne koła daje raczej wystarczające właściwości jezdne i osiągi. To wersja przeznaczona dla tych, którzy chcą mieć piękne auto do dalekich podróży, ale nie zależy im na ponadprzeciętnych osiągach. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje i tak bardzo przyzwoite 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 233 km/h. Dla najbardziej wymagających i chcących ucierać nosa posiadaczom BMW i Audi jest wersja GT z silnikiem 3.3 T-GDI V6 o mocy 366 KM i momencie obrotowym 510 Nm. Tutaj osiągi, również za sprawą napędu na cztery koła, są już bardziej poważne, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, a prędkość maksymalna dobija do 270 km/h. Spalanie? W topowej wersji jest to około 11 l/100km, natomiast w bazowej benzynie – niespełna 9 l/100 km.

Kia Stinger silnik
Niektórzy twierdzą, że topowa wersja GT to jedyna słuszna odmiana Kii Stinger. Coś w tym jest, bo osiągi i jakość prowadzenia potrafią zaskoczyć.

Alternatywą, dość nietypową dla takiego modelu, jest silnik wysokoprężny 2.2 CRDi o mocy 200 KM i momencie obrotowym 440 Nm. Co prawda kultura pracy nie zachwyca, ale dla osób dużo podróżujących i miłujących się w silnikach Diesla, jest to dość interesująca alternatywa. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje w tym modelu 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Tutaj można spotkać warianty z napędem na tylną oś lub na wszystkie koła, ale wszystkie sparowane z 8-biegowym automatem. Średnie spalanie – 6,9 l/100 km.

Kia Stinger silnik
Dla podróżujących często i daleko jest silnik 2.2 CRDi, ale nie oferuje on wybitnych wartości jeśli chodzi o spalanie.

Używana Kia Stinger – opinie użytkowników

 Zalety 

„Fantastyczna stylistyka nawet skromnie wyposażonych modeli”.

„Świetne prowadzenie i sportowe aspiracje nawet w bazowej wersji benzynowej”.

„Przemyślane, ergonomicznie i bardzo dobrze wyposażone wnętrze.”

„Topowa odmiana może śmiało konkurować z modelami marek premium”.

 Wady 

„Silnik wysokoprężny ma kiepską kulturę pracy i średnio pasuje do tego auta”.

„Mało miejsca nad głową na miejscach z tyłu i szeroki tunel środkowy”.

„Bagażnik jest trochę zbyt płytki, ale w takim nadwoziu to normalne”.

„We wszystkich wariantach zużycie paliwa jest dość spore”.

Używana Kia Stinger – awaryjność, typowe usterki

Kia Stinger to w zasadzie nowe auto, które na szczęście nie doczekało się głośnych akcji serwisowych czy powtarzających się usterek. Warto wybierać auta po liftingu, bowiem zostało im jeszcze dużo gwarancji. Poza tym jest większa szansa, że w egzemplarzach z oknem dachowym został wyeliminowany problem z hałasami pojawiającymi się na nierównościach. Poszukiwany egzemplarz powinien mieć również bezwzględnie gwarancję oraz wszystkie przeglądy w ASO (warunek utrzymania gwarancji). Mimo iż jest to niemal nowe auto, warto dokładnie sprawdzić dokumentację. W topowych odmianach trzeba dokładnie sprawdzić stan zawieszenia oraz ewentualne szkody, które mogły być mniej lub bardziej skutecznie zatuszowane.

Kia Stinger ekran
W wersjach przed liftingiem pojawiały się sporadyczne problemy z systemem i jego płynnością działania.

Używana Kia Stinger – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w modelu Kia Stinger znajduje się pod plastikową osłoną na podłodze przed fotelem pasażera, jak również na lewym słupku B pod drzwiami kierowcy (na naklejce). Numer VIN znajdziemy również na obudowie deski rozdzielczej z lewej strony (widoczne przez szybę).

Kia Stinger VIN

Używana Kia Stinger – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 140 ogłoszeń dotyczących Kii Stinger. Przykładowo model z 2018 roku w wersji GT z silnikiem 3.3 T-GDI V6 o mocy 370 KM z przebiegiem 87 000 kilometrów to koszt około 130 000 złotych. Za około 215 000 złotych można znaleźć model z 2020 roku z przebiegiem 25 000 kilometrów z tym samym silnikiem.

Kia Stinger przedlift
Kia Stinger przed liftingiem (2017-2020)
Kia Stinger polift
Kia Stinger po liftingu (2020-2023)

Używana Kia Stinger – podsumowanie

Kia Stinger to doskonała propozycja dla osób poszukujących auta w stylu gran turismo, ale nie chcą oczywistych wyborów spod szyldu niemieckich marek. Niższa cena zakupu nie musi iść z niższą jakością, a topowa odmiana GT może zaskoczyć nawet doświadczonych kierowców.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Kia:

Używana Kia Carens IV (2013-2019) – opinie użytkowników

Używana Kia Sportage IV (2016-2021) – opinie użytkowników

Kia Stinger bok

Kia Stinger – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 483/187/149 cm
Rozstaw osi 290 cm
Pojemność bagażnika 406-1114 l
Kia Stinger – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik 2.0 T-GDI 3.3 T-GDI V6 2.2 CRDi
Pojemność 1998 cm³ 3342 cm³ 2199 cm³
Paliwo PB PB ON
Maks. moc 245 KM 366 KM 200 KM
Maks. moment 353 Nm 510 Nm 440 Nm
0-100 km/h 6,3 s 5,4 s 7,6 s
Prędkość maks. 233 km/h 270 km/h 230 km/h
Śr. zużycie paliwa 8,8 l/100km 10,9 l/100km 6,9 l/100 km

Używana Kia Stinger – galeria

Kia Stinger przód Kia Stinger przód Kia Stinger przód Kia Stinger bok Kia Stinger tył Kia Stinger tył Kia Stinger tył Kia Stinger bok

Kia Stinger kokpit polift
Stylistyka kokpitu jest świetna i łączy w sobie odrobinę klasyki z nowoczesnością i dużą dawką sportu.
Kia Stinger zegary
Zegary są dość minimalistyczne, ale miłośnicy sportowej stylistyki na pewno to docenią.
Kia Stinger łopatki
Automatyczna przekładnia umożliwia manualną zmianę przełożeń za pomocą łopatek za kierownicą.
Kia Stinger ekran
Po liftingu pojawił się nieco większy ekran z węższymi ramkami.
Kia Stinger ekran
Jak przystało na sportowe auto, nie brakuje wyboru trybów jazdy.
Kia Stinger ekran
Jakość kamer jest przeciętna, ale przydają się one podczas manewrowania.
Kia Stinger ekran
System przed liftingiem jest dość przeciętny, ale w takim aucie nie jest to najważniejsze.
Kia Stinger panel przed pasażerem
Jakość materiałów jest zaskakująco dobra.
Kia Stinger panel klimatyzacji
Panel klimatyzacji jest czytelny i bardzo prosty w obsłudze. Żadnych dotykowych udziwnień.
Kia Stinger panel klimatyzacji
Pod klapką znajdziemy mały schowek na smartfona z ładowarką i kilka portów zasilających.
Kia Stinger konsola środkowa
Konsola środkowa posiada ukryte uchwyty na kubki oraz cały szereg przycisków i przełączników.
Kia Stinger fotele
Fotele świetnie trzymają w zakrętach, a to się przydaje podczas dynamicznej jazdy po zakrętach.
Kia Stinger kanapa
Środkowy pasażer nie będzie miał zbyt wygodnie – szeroki tunel i profil kanapy – ale dwójka dorosłych pasażerów nie będzie narzekać.
Kia Stinger nawiewy
Są również nawiewy na tył i dodatkowe źródła energii.
Kia Stinger bagażnik
Bagażnik wydaje się pojemny, ale ze względu na linię nadwozia, jest dość płytki.
Kia Stinger bagażnik
Po złożeniu oparć podłoga nie jest idealnie płaska, ale wystarczy do przewiezienia dłuższych bagaży.
Kia Stinger bagażnik
Pod podłogą znajdziemy kilka przegródek i zestaw narzędzi.
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji