NowościCennikiToyota Yaris (2024). Opis wersji i cennik

Toyota Yaris (2024). Opis wersji i cennik

Toyota Yaris 4. generacji została oficjalnie pokazana jesienią 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 84 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Toyota Yaris 4. generacji została przedstawiona w październiku 2019 roku i może się pochwalić tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2021. Opisywany model oparto na platformie GA-B, a w jego gamie silnikowej znajdziemy obecnie jeden motor benzynowy (125 KM) oraz dwie hybrydy (116-130 KM). Jako ciekawostkę warto dodać, że na bazie tego auta powstał sportowy GR Yaris z trzydrzwiowym nadwoziem, 261-konnym silnikiem i napędem na cztery koła.

Toyota Yaris - tył

Toyota Yaris (2024) – wymiary, pojemność bagażnika

Toyota Yaris mierzy 394,0 cm długości, 174,5 cm szerokości i 150,0 cm wysokości. Jej rozstaw osi to 256,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 286 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 768 l.

Toyota Yaris (2024) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 1 jednostkę benzynową oraz 2 hybrydy. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,2-6,1 l/100 km
  • 1.5 Dynamic Force (125 KM, 153 Nm) z bezstopniową przekładnią Multidrive S, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,7 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 1.5 Hybrid Dynamic Force (116 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,8-4,4 l/100 km
  • 1.5 Hybrid Dynamic Force (130 KM) z bezstopniową przekładnią e-CVT, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, prędkość maksymalna: 175 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,2-5,1 l/100 km
Toyota Yaris - silnik
Silnik 1.5 Hybrid Dynamic Force

Nowa Toyota Yaris (2024) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.5 Dynamic Force/125 KM (Active, Comfort i Style), 1.5 Hybrid/116 KM (Executive) oraz 1.5 Hybrid/130 KM (Premiere Edition i GR Sport). W pozostałych wersjach wyposażenia 116-konny wariant hybrydowy kosztuje odpowiednio: 99 900 zł (Active), 102 900 zł (Comfort) oraz 110 900 zł (Style). Dopłata do bezstopniowej przekładni Multidrive S dla 1.5 Dynamic Force/125 KM wynosi 6000 zł (Comfort i Style). Toyota Yaris jest objęta 3-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 100 000 kilometrów.

Toyota Yaris - deska rozdzielcza

Active – od 84 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 15-calowe felgi stalowe z kołpakami i oponami 185/65 R15
  • Zapasowe koło dojazdowe
  • Klimatyzacja manualna (dla wersji z silnikiem benzynowym)
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
  • Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera
  • Centralne poduszki powietrzne pomiędzy kierowcą a pasażerem w pierwszym rzędzie
  • Kurtyny powietrzne
  • Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa
  • System mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych tylnych siedzeniach (ISOFIX)
  • Systemy wspomagające działanie układu kierowniczego, hamulcowego i zawieszenia (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów (dla wersji z silnikiem benzynowym)
  • Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Układ awaryjnego zatrzymania pojazdu EDSS (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • System ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA)
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • Układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA)
  • Automatyczny ogranicznik prędkości (ASL)
  • Inteligentny tempomat adaptacyjny (iACC)
  • System AVAS – Acoustic Vehicle Alerting System (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • System automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall)
  • Elektryczny hamulec postojowy (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Kamera cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi
  • Centralny zamek sterowany zdalnie
  • Uruchamianie silnika za pomocą kluczyka
  • Zabezpieczenie tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu
  • Automatyczne światła drogowe (AHB)
  • System opóźnionego wyłączenia świateł po zgaszeniu silnika (Follow me home)
  • Światła główne w technologii projektorowej
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED
  • Tylne światła w technologii LED
  • Lakierowane klamki zewnętrzne
  • Tylny spojler (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Antena dachowa w kształcie płetwy rekina (Shark-fin)
  • Listwy okienne w kolorze czarnym
  • Manualna regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • Multifunkcyjna kierownica z obsługą systemów multimedialnych
  • Wykończenie konsoli centralnej w kolorze satynowego chromu
  • Wykończenie nawiewów bocznych w kolorze fortepianowej czerni
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
  • Manualna regulacja wysokości fotela kierowcy
  • Tylna kanapa dzielona i składana w proporcji 60:40
  • Dywaniki welurowe
  • Środkowy podłokietnik (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • System oświetlenia wnętrza
  • Elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie
  • Gniazdo 12V w konsoli centralnej
  • Port USB-C
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • System multimedialny Toyota Touch 3 z 9-calowym kolorowym ekranem dotykowym
  • System Bluetooth umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem
  • Interfejs Apple CarPlay, interfejs Android Auto (połączenie bezprzewodowe)
  • Usługi łączności Toyota Connected Car
  • Zdalne aktualizacje (OTA) pakietu Toyota Safety Sense (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • 4 głośniki

Comfort – od 87 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Active oraz dodatkowo:

  • 15-calowe felgi aluminiowe z oponami 185/65 R15
  • Chromowane nakrętki antykradzieżowe do kół
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Światła przeciwmgielne
  • Przednia szyba ograniczająca hałas w kabinie pasażerskiej
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą
  • Gałka dźwigni zmiany biegów obszyta skórą
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy
  • Manualna regulacja wysokości fotela pasażera
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • Elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne
Toyota Yaris - koło zapasowe
Zapasowe koło dojazdowe należy do wyposażenia standardowego.

Style – od 95 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Comfort oraz dodatkowo:

  • 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 195/55 R16
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • Przednie i tylne czujniki parkowania
  • Światła główne w technologii LED (Basic LED)
  • Światła do jazdy dziennej ze światłowodem w technologii LED
  • Światła przeciwmgielne w technologii LED
  • Światłowód w technologii LED w lampach tylnych
  • Wykończenie górnego przedniego grilla w kolorze fortepianowej czerni
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Podgrzewana kierownica (dla wersji z napędem hybrydowym)
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z szarymi wstawkami
  • Podgrzewane fotele przednie
  • System dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • 7-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników (dla wersji z napędem hybrydowym)
Toyota Yaris - klimatyzacja automatyczna
Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna to standard w wersjach Executive, Premiere Edition oraz GR Sport.

Executive – od 119 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Style oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/45 R17
  • Zestaw naprawczy do opon
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe-X
  • Asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA)
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem (RCTAB)
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Uruchamianie silnika przyciskiem
  • Listwy okienne w kolorze fortepianowej czerni
  • Wykończenie konsoli centralnej w kolorze fortepianowej czerni
  • Podsufitka w ciemnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym
  • Przednie fotele w stylistyce sportowej
  • Podwójna podłoga bagażnika
  • Oświetlenie w osłonach przeciwsłonecznych kierowcy i pasażera
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
  • Digital Cockpit – 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników
  • System multimedialny Toyota Smart Connect z 10,5-calowym kolorowym ekranem dotykowym HD
  • Nawigacja Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych
  • 6 głośników
Toyota Yaris (2020)
Wyświetlacz przezierny HUD jest dostępny seryjnie w wersji Premiere Edition oraz w Pakiecie VIP za 4500 zł dla wersji Executive i GR Sport.

Premiere Edition – od 128 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Executive oraz dodatkowo:

  • 17-calowe felgi aluminiowe (wzór Premiere Edition) z oponami 205/45 R17
  • Cyfrowy kluczyk (uruchomienie usługi planowane na drugą połowę 2024 roku)
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry w kolorze czarnym z przeszyciami w kolorze niebieskim
  • Wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD)
Toyota Yaris - przód
Toyota Yaris GR Sport

GR Sport – od 129 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Executive oraz dodatkowo:

  • 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 215/40 R18
  • Cyfrowy kluczyk (uruchomienie usługi planowane na drugą połowę 2024 roku)
  • Wykończenie górnego przedniego grilla GR SPORT
  • Przedni i tylny zderzak w stylistyce sportowej
  • Nakładki progowe z logo GR SPORT
  • Dach w kolorze fortepianowej czerni
  • Chromowana końcówka rury wydechowej
  • Trójramienna kierownica obszyta skórą z perforacją i przeszyciami w kolorze czerwonym
  • Wykończenie konsoli centralnej w kolorze Gunmetal
  • Wykończenie nawiewów bocznych w kolorze Gunmetal
  • Tapicerka z ekologicznego zamszu Ultrasuede ze skórzanymi boczkami i przeszyciami w kolorze czerwonym

Więcej na temat Toyoty Yaris:

Używana Toyota Yaris IV – opinie, typowe usterki

Toyota Yaris 1.5 Hybrid – nasz test

Toyota Yaris kontra Yaris Classic – porównanie

Toyota Yaris kontra Honda Jazz i Renault Clio – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

22 KOMENTARZE

  1. Kupiłem wersję Premium i wyobraźcie sobie że wersja dla Polski nie ma nawigacji. Czyli przycisk Map na konsoli jest wyłącznie dekoracją i tym samym na wyświetlaczu przeziernym też nie wyświetla się nawigacja. Porażka! Traktują nas Polaków jako obywateli drugiej kategorii, a w mediach puszczają reklamy na okrągło jakoby był to cud nad cudami. Dla asekuracji także w książce obsługi napisali drobnymi literkami, że może być niedostępna w niektórych regionach albo krajach. Czyli według nich jest w porządku, bo przecież napisali. ŻENADA! Czyli Premium dla ubogich. Serwis zaproponował mi na pocieszenie skorzystanie z Apple Car. Czyli jak nie masz telefonu to nie skorzystasz z nawigacji. Jeśli tego nie poprawią będzie to moja ostatnia Toyota (było już pięć).

    • ile cylindrów mają teraz te silniki Yarisa ?, bo nie mogę doczytać. Jeśli są to trzy cylindry to w pełni rozumiem zażenowanie firmy i niechęć do wspominania o tym.

      • Odpowiadając na Pana pytanie: wszystkie silniki w nowej Toyocie Yaris są 3-cylindrowe.
        Z pozdrowieniami,
        Autor

        • Byłem przekonany, że odpowiadając na pytanie zapomniał Pan o o silniku 1,5 litra, ale sprawdziłem i osłupiałem! Ten silnik też ma 3 cylindry, tak samo jak „syrenka”, a tylko o 1 cylinder więcej od „malucha”!

    • i bardzo dobrze. Nie musisz co roku płacić kupę kasy za aktualizację. Za to masz Android Auto i po podłączeniu telefonu masz nawigację, Yanosika i wszystkie inne. No chyba lepiej co nie? wydziwiasz kolego. Ale jeśli ktoś korzysta z ajfona srajfona, to już trudno. Musi płacić za wszystko.

    • No racja ale dziwne że tak toyota się zachowała, naprawdę że Polska jest traktowana jak trzeci świat,czyżby Nam się nie należało..??Takie jak navi i inne powinny być w standardzie!!Na Pana miejscu napisałbym do Japonii!!Oni nawet może nie wiedzą,a cenią sobie opinię klientów a jak mówi Pan 5 Toyot ,ja zresztą też teraz tylko Japońskie . pozdrawiam

      • Prospekty i foldery opracowuje oraz drukuje importer i to właśnie on (a nie Japończycy) „zapomniał” napisać, że importowane przez niego samochody nie mają nawigacji!

    • Niebywale, ale wierze, bo obserwuje Japancow. Oni maja troche mentalnosc arabska, sprzeda Ci auto, do którego np, nie wejdziesz z prawej strony, bo nie pytałeś i nie sprawdziłeś. Mam na myśli fotel w Yaris z prawej strony, wysoko podniesiony w wersji comfort (…ale dla „malych ludzi” czyli japancow:)), w sumie jest na styk wiec gra. Wynika z tego, ze trzeba brac albo niskie wersje albo te posrednie jak selection. Generalnie temat nawigacji to jest troche fake, teraz sie korzysta z google maps. Ja bede wpinal tom-toma, bo reszta to badziewie wedlug mnie. A nie mam zamiaru bulic kupy kasy za upgrady co pare lat po 800 PLN, jak tu drogi sie zmieniaja praktycznie co miesiac:) Pozdro. MIK

  2. Toyota traktuje Polskę i Polaków jak obywateli spoza Europy…. niestety….
    Inne kraje maja możliwość zamówienia lepszego wyposażenia a my nie mamy nawet takiej opcji, która nie jest free ale za to wszystko płacimy … wiec w czym problem?

  3. Podobnie jest z opcją szyberdachu: dla Polaków – niedostępna.
    Na szczęście jest nadzieja, że doczekam się na zamówioną wersję z systemem JBL, która to jest na specjalne życzenie, oczywiście za dopłatą. A swoją drogą, trochę nie dziwię się, że tak nas traktują, gdy widzą naszą muzyczną kulturę narodową…

  4. Polacy są narodem drugiej kategorii (jak pisze @Arek) tylko wtedy, gdy sami chcą takimi być. Sprawa jest prosta: Niemiec czy inny mieszkaniec UE nie kupi takiego czegoś, co jest wybrakowane. A oni wiedząc, że Polak kupi (ponarzeka ale wróci) obliczyli, że warto tego czy owego nie zamontować i biznes jest in plus. To samo zresztą z innymi rzeczami jak znana sprawa z chemią gospodarczą.
    PS. Inna sprawa, że w Niemczech już w latach 80-tych XXw mieli rozbudowane katalogi z podanymi dokładnymi danymi samochodów, ich ocenami itp (wtedy wydawane w formacie książkowym). U nas mimo ery komputerowej to kuleje. Nikt nie ma interesu w przeniesieniu nas do „pierwszej kategorii”. Może ktoś się tym zajmie, gdy skończy się tak wojna w Sejmie i PE (jeśli się skończy i oby zwycięstwem Polaków bo inaczej zapomnijmy o pierwszej kategorii).

  5. Wersja Premiere Edition ma HUD (ekran przezierny). Niestety nie można do niej dokupić nawigacji przez co HUD staje się mało użyteczny. Nie zobaczymy na nim wskazówek nawigacji i musimy odrywać wzrok od drogi, aby spoglądać na mape na zwykłym ekranie (o ile mamy czas i ochote blokować sobie jedyne gniazdo USB kablem telefonu, aby podpiąć CarPlaya lub Android Auto).
    Szkoda, że w żadnym teście tego auta nikt na to nie zwraca uwagi, ale większość bezrefleksyjnie zachwyca się ekranem przeziernym…
    Toyota Poland powinna dostać jakąś antynagrodę za sprowadzanie aut w takiej konfiguracji. To tak jakby sprzedawać telewizory 3D bez możliwości dokupienia do nich okularów umożliwiających oglądanie filmów w trójwymiarze. Tragedia.

  6. Super auto w wersji Selection. Jeśli matołki narzekają tu na Brak płatnej co roku nawigacji i bamberylskiego szyberdachu, to znaczy, że to rzeczywiście idealne auto.

  7. Witam
    kupowaliśmy półtora roku temu AYGO z trzycylindrowym silnikiem co przypomina mi trochę maluchy jeden cylinder w tą czy w tą ok małe auto może być . Oglądam w tej chwili Yaris w nowej wersji chcąc kupić i faktycznie oferta super i dopiero po przeczytaniu opinii zacząłem się przyglądać szczegółom – no jest ściema – odstąpie to już lepiej Opel corsa
    Tomaj

    • Nie rozumiem jaka przewage ma wbudowana nawigacja producenta nad twoja wlasna, ustawiona, znana i aktualizowana czesto nawigacja w telefonie ? W tym samochodzie brak mi troche 2 schowka, podlokietnik albo na gorze deski – no ale bez przesady, to nie jest jakas dyskwalifikacja. Samochod trzyma sie drogi jak przyklejony, realnie spala 5 litrow bez jakiegos mulenia na 6 biegu i ogolnie jest wygodny, nawet na dluzsze trasy. Brak czujnikow tyl, szyberdachu ale i start/stop, systemu bezkluczykowego i miekkiej hybrydy. Oferta najlepsza, bo kredyty na nieruchomosci maja wyzszy procent niz tutaj.

  8. Ktos kto wierzy w to co tu jest napisane jest naiwny. Trzeba wszystko posprawdzac w salonie. Nie ma nic o mocy tutaj. A to moze byc 5 do 10 K PLN plus. A 100 KM na takie auto to malo, jak jest w podstawce okolo. Wiec trzeba dorzucic tutaj 10000 PLN dla bezpieczenstwa do kazdego modelu.

  9. Rok modelowy 2022 Yarisa (produkcja od kwietnia 2022) dla wersji Selection Style i Executive ma już wreszcie w standardzie najnowszy system Toyota Connected z bezprzewodowym Apple Carplay i Android Auto, który będzie rozwijany przez następne lata. Mapy nawigacji na szybkim ekranie już 9″HD (a nie standard 8″ z grafiką a’la Atari czy Spectrum, jak do tej pory). Mapy są w chmurze i aktualizowane z karty SIM w aucie na bieżąco w jego cenie przez 4 lata od wyjazdu z salonu. Problem aktualizacji map i systemów auta najwygodniejszy z możliwych. I wreszcie nie potrzebujemy do tego smartfona.
    Biorąc pod uwagę fakt, że w Yarisie jest ciągle tylko jedno złącze USB (!) mamy problem jego blokowania przez smartfona z głowy. Zawsze możemy podpiąć tam np. pena z dobraną indywidualnie muzyką, a nie jakieś gotowce z neta. Oczywiście możemy również użyć innej nawigacji jak ktoś woli inną, ale najważniejszy jest fakt bezprzewodowości co jest po prostu mega wygodne. Aktualizacja multimediów Yarisa dodała wreszcie sensowny wybór! Żaden dyndający mniej lub bardziej kabelek z najlepszą navi czy innym oprogramowaniem ze smartfona blokujący jedyne złącze USB tego nie zastąpi. Ale jak ktoś takie rozwiązania lubi, niech sobie tak łączy 🙂

    • A co z tymi, którzy kupili Yarisa w 2021? Czy będzie jakaś możliwość podłączenia systemu Toyota Connected i czy on współgra z wyświetlaczem HUD? Przyznaję, że mam wersję Yarisa Premiere Edition i jestem ogromnie rozczarowana, bo niby jest projektor, a przecież go nie ma 🙁 Osobiście uważam, że wypuszczenie auta z takim gadżetem, który jest zaledwie pustym opakowaniem to jest kompromitacja Toyoty. Bardzo lubię ten samochód pod każdym innym względem, nie chcę się go pozbywać, ale gdy patrzę na tę bidę z nędzą, którą wyświetla HUD, to jest mi po prostu smutno. Czuję się oszukana…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji