Toyota GR Supra z manualną skrzynią biegów jest już dostępna na polskim rynku. Sprawdź, czym się wyróżnia i ile trzeba za nią zapłacić.
Toyota GR Supra zadebiutowała podczas targów w Detroit na początku 2019 roku i od razu spadła na nią fala krytyki. Internetowym ekspertom nie podobało się m.in. bliskie pokrewieństwo nowego modelu z BMW Z4, a także dostępność jedynie automatycznej skrzyni biegów. Już pierwsze testy wykazały jednak, że fani Supry nie mają żadnych powodów do narzekania, a ostatnia decyzja japońskiego producenta powinna ich już w pełni usatysfakcjonować – do oferty wprowadzono wersję z manualną przekładnią iMT.
Nowa, 6-biegowa manualna skrzynia biegów została opracowana specjalnie dla silnika 3.0 Twin-Scroll Turbo (340 KM, 500 Nm) i wyposażono ją w inteligentny system sterowania (iMT), który pozwala zoptymalizować moment obrotowy silnika w chwili wciskania i puszczania sprzęgła, zarówno podczas redukcji, jak i wrzucania wyższego przełożenia. Do tego dochodzą modyfikacje podwozia oraz zmienione ustawienia systemów kontroli trakcji (TRC) i kontroli stabilności pojazdu (VSC). Więcej na ten temat: Toyota GR Supra z manualną skrzynią biegów

W ubiegłym tygodniu pojawił się polski cennik GR Supry w nowej wersji. Sportowa Toyota z manualną skrzynią biegów jest dostępna tylko w najbogatszej wersji Executive i została wyceniona na 329 900 zł (dopłata do 8-biegowego automatu wynosi 10 000 zł). Standardowa specyfikacja tej odmiany obejmuje m.in. 19-calowe kute felgi w kolorze szarym, aktywny sportowy mechanizm różnicowy, system aktywnego zawieszenia (AVS), adaptacyjny tempomat (ACC), skórzaną tapicerkę oraz system nagłośnienia Premium Audio JBL.

Warto też zwrócić uwagę, że niektóre opcje są zarezerwowane wyłącznie dla modelu z ręczną skrzynią biegów. Tak jest w przypadku matowego lakieru Moonstone White za 10 000 zł oraz brązowej tapicerki (na zdjęciu poniżej).

Sprawdź ceny pozostałych wersji Toyoty GR Supra:
Toyota GR Supra – opis wersji i cennik