Już wkrótce Toyota GR Supra będzie dostępna z całkowicie nową, 6-biegową skrzynią manualną iMT. Dowiedz się więcej na ten temat.

Toyota GR Supra została oficjalnie przedstawiona w 2019 roku jako pierwszy model opracowany przez specjalistów z Toyota Gazoo Racing. Od momentu debiutu to tylnonapędowe coupe występuje z 3-litrowym, turbodoładowanym silnikiem R6 o mocy 340 KM, a w kolejnym roku gama została uzupełniona przez 2-litrowy, turbodoładowany motor R4 o mocy 258 KM.

NASZ SKLEP

Obie te jednostki są standardowo współpracują z 8-biegowym automatem, co nie do końca odpowiadało niektórym miłośnikom i nabywcom GR Supry. Prawdziwi puryści oczekiwali bowiem ręcznej skrzyni biegów – no i się doczekali. Japoński producent zapowiedział, że niedługo do sprzedaży w Europie trafi wersja z manualną przekładnią, która będzie łączona wyłącznie z mocniejszym, 340-konnym silnikiem. Toyota nie zdradziła jeszcze dokładnych parametrów GR Supry z manualem, ale za to podzieliła się szczegółami dotyczącymi nowych rozwiązań, które zostaną wprowadzone wraz z nową skrzynią biegów.

Zacznijmy od tego, że inżynierowie z Gazoo Racing nie poszli na łatwiznę i nie wzięli gotowej przekładni z magazynu. Manualna skrzynia biegów, którą otrzymała GR Supra, została przygotowana specjalnie dla tego modelu. Do tego dochodzą wzmocnione sprzęgło oraz inteligentny system sterowania (iMT), który pozwala zoptymalizować moment obrotowy silnika w momencie załączania i puszczania sprzęgła, zarówno podczas redukcji, jak i zmiany biegu na wyższy. Ponadto do nowej konfiguracji zespołu napędowego dostrojono także działanie systemów TRC (kontrola trakcji) i VSC (kontrola stabilności pojazdu) oraz układu hamulcowego, aby w większym stopniu wykorzystać nowe możliwości, jakie daje ręczna skrzynia biegów.

Zmiana przekładni z automatycznej na manualną wymusiła modyfikacje we wnętrzu auta. Oprócz tych oczywistych, jak pojawienie się pedału sprzęgła i innej dźwigni zmiany biegów, konieczne okazało się również przeprojektowanie konsoli środkowej. Wszystko po to, aby manewrowanie lewarkiem było wygodne, a zmiana przełożenia następowała szybko i precyzyjnie.

Jeden z trzech nowych lakierów – matowobiały Moonstone White.

To jeszcze nie koniec, ponieważ przy okazji debiutu odmiany z manualem, wszystkie wersje Toyoty GR Supra otrzymały bardziej sportowe zawieszenie ze zmodyfikowanymi amortyzatorami oraz sztywniejszą, wulkanizowaną gumą w przednich i tylnych tulejach stabilizatora. Dodatkowo w ofercie pojawią się trzy nowe kolory nadwozia – Moareki Grey i Dawn Blue oraz zarezerwowany wyłącznie dla auta z ręczną skrzynią Moonstone White. Z kolei dotychczas dostępna tapicerka z czerwonej skóry zostanie zastąpiona nowymi brązowymi obiciami.

Brązowe wnętrze to kolejna z nowości. W ofercie zajmie miejsce czerwonej, skórzanej tapicerki.

Sprawdź polski cennik Toyoty GR Supra:

Toyota GR Supra – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj