Skoda Felicia Fun

W latach 90. Skoda Felicia była jednym z najchętniej kupowanych aut w Polsce. Przypominamy jej najciekawszą wersję, która wyróżnia się pewnym nietypowym rozwiązaniem.

Oryginalna Felicia była zgrabnym kabrioletem, produkowanym w latach 1959-1964. Skoda powróciła do tej nazwy w 1994 roku, prezentując następcę modelu Favorit. Współczesna Felicia była pierwszym autem tej czeskiej marki, który powstał pod auspicjami Volkswagena.

Skoda Felicia Fun
Skoda Felicia Fun (1995-2000)

Ten 5-drzwiowy hatchback (później ofertę uzupełniono o kombi i wersje użytkowe) był dostępny w wielu seriach limitowanych, m.in. Klif, Magic, Safe Line czy Saga. Jednak zdecydowanie największą ciekawostkę w gamie stanowiła Skoda Felicia Fun, bazująca na odmianie pickup. W zależności od potrzeb użytkownika, ten samochód mógł być 2- lub 4-miejscowy.

W dzisiejszych czasach takie nietypowe konstrukcje raczej nie wychodzą już poza fazę auta koncepcyjnego, na szczęście w latach 90. było inaczej. Felicia Fun miała swoją premierę podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 1995 roku, a od października 1995 r. do sierpnia 2000 r. z zakładów w Vrchlabi wyjechało 4016 egzemplarzy tego modelu.

Najważniejszym wyróżnikiem Skody Felicii Fun jest ruchoma przegroda za przednimi fotelami. Gdy autem podróżują dwie osoby, skrzynia ładunkowa mierzy 137 cm długości. Wystarczy jednak przesunąć ścianę grodziową, by zamienić pickupa w kabriolet i „wyczarować” dwa dodatkowe miejsca dla pasażerów. Długość „paki” maleje wówczas do 85 cm.

Oprócz tego Felicię Fun od zwykłego pickupa można odróżnić po rozbudowanym pakiecie ospojlerowania i charakterystycznym żółtym lakierze nadwozia. Ten sam kolor można znaleźć również na elementach wnętrza, m.in. kierownicy i zagłówkach.

Wydawałoby się, że uzupełnieniem tak ciekawej konfiguracji powinien być jakiś mocny silnik. Niestety, pod maską Felicii Fun znajdziemy te same jednostki napędowe, co w hatchbacku. Klienci mieli do wyboru benzynowe 1.3 (68 KM) lub 1.6 (75 KM) albo wolnossącego diesla 1.9 (64 KM). Pocieszeniem jest niska masa własna – 1035 kg w wersji 1.6.

Na koniec przygotowaliśmy jeszcze jeden mało znany fakt. W oparciu o Skodę Favorit w wersji pickup także stworzono „lifestyle’ową” wersję Fun. Prototyp został pokazany na targach we Frankfurcie w 1993 r., ale nie doczekał się produkcji seryjnej. Dziś ten samochód można oglądać w muzeum Skody w Mlada Boleslav.

Skoda Favorit Fun
Skoda Favorit Fun

Redakcja poleca:

Skoda Felicia – historia modelu

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here