Skoda Fabia RS Rally2

Światło dzienne ujrzała nowa Skoda Fabia RS Rally2, która ma za zadanie kontynuować bogatą historię rajdowych zwycięstw czeskiej marki. Dowiedz się więcej o nowej rajdówce z Mlada Boleslav.

Wczoraj miała miejsce światowa premiera Skody Fabia RS Rally2, a już wkrótce będziemy mogli oglądać ją na rajdowych oesach. Nowy model został oparty na platformie MQB-A0 i według założeń konstruktorów ma nie tylko być jeszcze szybszy niż poprzednik, ale także oferować wyższy poziom bezpieczeństwa oraz lepsze właściwości aerodynamiczne.

 „Kto stoi w miejscu, ten się cofa, a dotyczy to szczególnie sportów motorowych. Dlatego opracowując nową Skodę Fabia RS Rally2, wykorzystaliśmy doświadczenie, które zdobyliśmy przy poprzednim modelu i zoptymalizowaliśmy każdy szczegół. Celem było ulepszenie najbardziej udanego samochodu rajdowego na świecie. Jestem dumny z całego zespołu Skoda Motorsport, który z wielkim zaangażowaniem dąży do osiągnięcia tego założenia. Chciałbym również podziękować naszym kolegom z działu rozwoju samochodów drogowych. Skoda Fabia czwartej generacji zapewniła nam idealną podstawę dla opracowania nowego modelu rajdowego” – mówi dyrektor Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport.

Za bazę do stworzenia przedstawionej wczoraj rajdówki posłużyła Skoda Fabia 4. generacji. Zgodnie ze swoją nazwą nowe auto będzie rywalizować w kategorii Rally2 i wszyscy liczą, że dorówna poprzedniemu modelowi, który ma na swoim koncie ponad 1700 zwycięstw oraz 12 tytułów mistrzów świata w kategorii kierowców i w klasyfikacji zespołów. Nowość z Mlada Boleslav ma ku temu szereg argumentów – m.in. nowy silnik, udoskonalony napęd, poprawione prowadzenie oraz większe bezpieczeństwo.

Skoda Fabia RS Rally2

Pod maskę Skody Fabia RS Rally2 trafiła zmodyfikowana jednostka 2.0 TSI z serii EA888, znana z seryjnych modeli czeskiej marki. W rajdowym wydaniu ten turbodoładowany motor ma 1,6 l pojemności, a za sprawą licznych przeróbek, w tym poprawionego układu chłodzenia oraz wymaganej przepisami FIA zwężki o średnicy 32 mm w układzie dolotowym, generuje 289 KM i 430 Nm. Silnik połączono z 5-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów, a napęd jest przekazywany na wszystkie koła za pośrednictwem dwóch mechanizmów różnicowych.

Czwarta generacja Fabii urosła względem swojej poprzedniczki, na czym wyraźnie korzysta także jej rajdowa wersja. Większe gabaryty oraz rozstaw osi zapewniają lepszy rozkład masy, co pozytywnie wpływa na właściwości jezdne czeskiej rajdówki. Nie bez znaczenia jest też zwiększona sztywność nadwozia, która dodatkowo przyczynia się do podniesienia poziomu bezpieczeństwa kierowcy i pilota.

Skoda Fabia RS Rally2

Rozbudowana klatka bezpieczeństwa jest wykonana z rur z wysokowytrzymałej stali chromowo-molibdenowej o łącznej długości aż 35,8 metra. Nie tylko spełnia ona wszystkie wymagania określone przez FIA, ale także posiada dodatkowe wzmocnienia, które wraz z bocznymi osłonami z włókna węglowego i pianki pochłaniającej energię mają zapewniać większą ochronę kierującemu i pasażerowi w razie wypadku.

Skoda Fabia RS Rally2 została również wyposażona w ponad dwukrotnie większy bak paliwa, gotowy pomieścić dokładnie 82,5 litra specjalnej, w pełni zrównoważonej benzyny, której produkcja opiera się na nowoczesnych surowcach, z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Sam zbiornik został wykonany z kompozytu węglowo-kevlarowego i otrzymał wypełnienie z pianki, które zapobiega wyciekowi paliwa.

Redakcja poleca:

Kalendarz WRC 2022 – rajdy, zespoły, terminarz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj