Renault Megane 4. generacji zadebiutowało w 2015 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 91 900 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Renault Megane 4. generacji zostało przedstawione podczas targów we Frankfurcie w 2015 roku, a w kolejnym roku pokazano kombi Grandtour oraz sedana GrandCoupe. W lutym 2020 roku francuski kompakt doczekał się odświeżenia. Zmiany zewnętrzne są bardzo subtelne (najłatwiej zauważyć nowe reflektory i tylne światła), natomiast w kabinie pojawiły się odświeżone multimedia, a lista dostępnych systemów bezpieczeństwa została zaktualizowana. Na szczycie gamy silnikowej znajduje się sportowa odmiana R.S. z 300-konnym silnikiem 1.8 TCe, której poświęciliśmy osobny artykuł: Renault Megane R.S. – opis wersji i cennik
Renault Megane (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Renault Megane mierzy 435,9 cm długości, 181,4 cm szerokości (205,8 cm z lusterkami) i 144,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 266,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika w aucie z silnikiem benzynowym wynosi 402 litry, a maksymalnie można ją powiększyć do 1258 l. Wersja wysokoprężna oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 335-1191 l.
Toyota Corolla Sedan – zobacz aktualną ofertę
Renault Megane Grandtour mierzy 462,6 cm długości, 181,4 cm szerokości (205,8 cm z lusterkami) i 144,9 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 271,2 cm. Bazowa pojemność bagażnika w aucie z silnikiem benzynowym wynosi 521 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1504 l. Wersja wysokoprężna oferuje nieco mniejszy kufer, odpowiednio: 449-1432 l, a hybryda plug-in – 389-1372 l.
Renault Megane GrandCoupe mierzy 463,2 cm długości, 181,4 cm szerokości (205,8 cm z lusterkami) i 144,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 271,1 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 503 litry.
Renault Megane (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 2 jednostki benzynowe i 1 wysokoprężną oraz hybrydę plug-in. Wszystkie wersje mają przedni napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Renault Megane w wersji hatchback (nie dotyczy hybrydy plug-in; silnik 1.6 E-Tech/160 KM jest dostępny wyłącznie z nadwoziem kombi).
Silniki benzynowe:
- 1.3 TCe (140 KM, 240 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7-5,9 l/100 km
- 1.3 TCe (140 KM, 240 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,7 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km
- 1.3 TCe (159 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s, prędkość maksymalna: 205 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,9-6,0 l/100 km

Silniki wysokoprężne:
- 1.5 Blue dCi (115 KM, 270 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,1 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,7 l/100 km
- 1.5 Blue dCi (115 KM, 270 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową EDC, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,6-4,7 l/100 km

Napęd hybrydowy:
- 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid (160 KM) z automatyczną przekładnią Multi-mode, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, prędkość maksymalna: 183 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,2-1,3 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 53 km

Nowe Renault Megane (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.3 TCe/140 KM (Equilibre i Techno) oraz 1.3 TCe/159 KM (R.S. Line). Wysokoprężna odmiana 1.5 Blue dCi/115 KM kosztuje odpowiednio: 100 900 zł (Equilibre) oraz 111 900 zł (Techno). Dopłata do dwusprzęgłowej przekładni EDC dla 1.3 TCe/140 KM oraz 1.5 Blue dCi/115 KM wynosi 8000 zł (Techno). Dopłata do modelu Megane Grandtour wynosi 5000 zł. Hybrydowy wariant 1.6 E-Tech/160 KM został wyceniony na 155 900 zł (Techno). Renault Megane jest objęte 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Equilibre – od 91 900 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe stalowe obręcze kół, wzór Elliptik
- Zestaw do naprawy uszkodzenia opony
- Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
- 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe)
- 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
- System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych, tylnych miejscach
- ABS z systemem wspomagania nagłego hamowania (AFU)
- System dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC)
- System wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
- System kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
- Regulator – ogranicznik prędkości
- System kontroli ciśnienia w oponach pośredni
- Manualny hamulec postojowy
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego
- System wspomagania parkowania przodem i tyłem
- Centralny zamek drzwi
- Wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy
- Czujnik deszczu i światła
- Światła przednie Full LED Pure Vision w kształcie litery C
- Światła przeciwmgielne LED z funkcją doświetlania zakrętów
- Tylne światła LED 3D Edge Light (włączone na stałe) z sekwencyjnymi kierunkowskazami
- Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
- Przedni grill w kolorze lśniącej czerni
- Ozdobna, chromowana listwa w dolnej części szyb bocznych
- Kierownica z regulacją wysokości i głębokości
- Podsufitka w kolorze szarym
- Tapicerka materiałowa
- Fotel kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego
- Tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3
- Lusterko wewnętrzne o 2 położeniach (dzień/noc)
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane ręcznie oraz podgrzewane
- Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
- Zestaw zegarów i wskaźników z 7-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT
- System multimedialny Easy Link z 7-calowym ekranem dotykowym, radioodtwarzacz DAB, Bluetooth, 2xUSB, 1xJack, funkcja replikacji smartfona z Apple CarPlay i Android Auto, 6 głośników
Techno – od 102 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji Equilibre oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Allium
- Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS)
- System utrzymywania pasa ruchu (LKA)
- System kontroli bezpiecznej odległości (DW)
- System ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
- Funkcja połączenia alarmowego eCall
- Automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
- Kamera cofania
- Karta Renault Hands Free z funkcją powitalną
- Funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
- Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia z ozdobną, chromowaną wstawką
- Antena w kształcie płetwy rekina
- Szyby tylne przyciemniane
- Tapicerka materiałowa łączona z elementami skóry ekologicznej
- Fotel pasażera z regulacją wysokości
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
- Lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane
- System Multi-Sense
- System multimedialny Easy Link z 9,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacja, radioodtwarzacz DAB, Bluetooth, 2xUSB, 1xJack, funkcja bezprzewodowej replikacji smartfona z Apple CarPlay i Android Auto, 6 głośników
R.S. Line – od 120 400 zł, obejmuje wyposażenie wersji Techno oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór Montlhery
- System kontroli martwego pola (BSW)
- System wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
- System wspomagania parkowania przodem, tyłem i bokiem + Easy Park Assist
- Elementy designu zewnętrznego w kolorze grafitowym
- Dolna część przedniego zderzaka o strukturze plastra miodu
- Oznakowanie zewnętrzne R.S. Line
- Kierownica pokryta skórą
- Podsufitka w kolorze czarnym
- Tapicerka materiałowa z elementami w kolorze czerwonym
- Sportowe fotele przednie R.S. Line ze zintegrowanymi zagłówkami
- Tylna kanapa w układzie 1/3 – 2/3 z podłokietnikiem
- Zestaw zegarów i wskaźników z 10,25-calowym kolorowym wyświetlaczem TFT
- System multimedialny Easy Link z 9,3-calowym ekranem dotykowym, nawigacja, radioodtwarzacz DAB, Bluetooth, 2xUSB, 1xJack, funkcja bezprzewodowej replikacji smartfona z Apple CarPlay i Android Auto, funkcja wyświetlania nawigacji na ekranie zegarów, 6 głośników
Więcej na temat Renault Megane:
Renault Megane kontra Ford Focus i Honda Civic – porównanie
Renault Megane kontra Hyundai Elantra i Toyota Corolla – porównanie