NowościPremieryNowy Peugeot E-3008 – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Peugeot E-3008 – oficjalne zdjęcia i informacje

Dziś miała miejsce światowa premiera Peugeota 3008 trzeciej generacji. Francuskie auto w nowym wydaniu stało się SUV-em coupe z napędem elektrycznym. Dowiedz się więcej na temat tego modelu.

Peugeot 3008 dotychczas doczekał się dwóch generacji, a dzisiaj światło dzienne ujrzało trzecie wcielenie tego auta. Nowy model w wielu aspektach przynosi prawdziwą rewolucję. Już na pierwszy rzut oka widać, że przypominające minivana, obłe kształty karoserii ustąpiły miejsca atrakcyjnie opadającej linii dachu w stylu coupe. Tym, czego nie widać, jest z kolei zupełnie nowa, przeznaczona dla samochodów elektrycznych platforma STLA Medium. Przekonajmy się, co warto wiedzieć o Peugeocie E-3008.

Peugeot E-3008 (2024)

Peugeot E-3008 (2024) – nadwozie, wymiary

Nowy Peugeot E-3008 mierzy 454,2 cm długości, 189,5 cm szerokości i 164,1 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 273,9 cm. Na tle dotychczasowej generacji okazuje się o 9,5 cm dłuższy, o 5,4 cm szerszy oraz o 1,7 cm wyższy, a odległość między osiami wzrosła o 6,4 cm. Natomiast względem modelu 408 jest o 14,5 cm krótszy, o 4,7 cm szerszy i o 16,3 cm wyższy, a rozstaw osi mierzy o 4,8 cm mniej.

Peugeot E-3008 (2024)

Zwarta bryła nadwozia nowego 3008 z wyraźnie opadającą linią dachu w tylnej części nadwozia bez wątpienia może się podobać, zwłaszcza że nie znajdziemy tutaj kontrowersyjnych zabiegów stylistycznych. Większość elementów, jak niewielkie reflektory z trzema „pazurami” czy tylne światła z tym samym motywem, są już znane z innych modeli marki.

Peugeot E-3008 (2024) – wnętrze, bagażnik

Trzecia generacja Peugeota 3008 zaskakuje całkowicie nową koncepcją kokpitu. Wysoko na desce rozdzielczej umieszczono zakrzywiony panel o przekątnej 21 cali, który łączy w sobie dwa kluczowe elementy Peugeot i-Cockpit – zestaw wskaźników oraz dotykowy ekran do obsługi systemu multimedialnego. Na konsoli środkowej znajdziemy przełącznik do zmiany kierunku jazdy oraz w pełni konfigurowalne, dotykowe przyciski i-Toggles. Z kolei na wysokim tunelu oddzielającym kierowcę i pasażera są klawisze do obsługi wybranych funkcji klimatyzacji, przełącznik trybów jazdy i pokrętło głośności.

Producent zapewnia, że wnętrze nowego 3008 oferuje sporo przestrzeni i komfortowe warunki podróży. Wygodne fotele przednie z certyfikatem AGR mogą być (w zależności od wybranej wersji) pokryte tapicerką ze skóry i tkaniny lub ze skóry i Alcantary. W najbogatszej odmianie można liczyć nawet na funkcje wentylacji i masażu. Bagażnik w opisywanym aucie ma 520 litrów pojemności (470 l w wersji Dual Motor AWD), a ponadto w kabinie wygospodarowano miejsce na 17 różnych schowków o łącznej pojemności ok. 34 litrów.

Peugeot E-3008 (2024)

Peugeot E-3008 (2024) – silniki

Trzon gamy nowego Peugeota 3008 będą stanowić wersje elektryczne – klienci będą mieli do wyboru aż trzy. Ponadto na wybranych rynkach do sprzedaży trafią również hybrydy i hybrydy plug-in, jednak na razie nie poznaliśmy jeszcze żadnych szczegółów na ich temat.

Napęd elektryczny:

  • Electric (210 KM) z akumulatorem o pojemności 73 kWh netto i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,7 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, średnie zużycie energii: 13,9 kWh/100 km, zasięg: do 525 km
  • Electric Long Range (230 KM) z akumulatorem o pojemności 98 kWh netto i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, prędkość maksymalna: 170 km/h, średnie zużycie energii: 14,0 kWh/100 km, zasięg: do 700 km
  • Electric Dual Motor AWD (320 KM) z akumulatorem o pojemności 73 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,4 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie energii: 13,9 kWh/100 km, zasięg: do 525 km

Peugeot E-3008 (2024)

Peugeot E-3008 (2024) – cena

Nowy Peugeot 3008 będzie produkowany w zakładach w Sochaux we Francji, a jego rynkowy debiut jest planowany na luty przyszłego roku. Według zapowiedzi w ofercie francuskiego SUV-a znajdziemy dwa poziomy wyposażenia (Allure oraz GT) z możliwością wyboru trzech pakietów wyposażenia dodatkowego. Biorąc pod uwagę, że za hybrydowego Peugeota 3008 obecnej generacji w odmianie Allure Pack trzeba zapłacić przeszło 200 tysięcy zł, można przyjąć, że ceny nowego modelu będą zaczynały się w okolicach 230-250 tysięcy zł.

Peugeot E-3008 (2024)

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji