NowościAktualnościOdświeżony Ford Focus jako „miękka” hybryda

Odświeżony Ford Focus jako „miękka” hybryda

Ford wprowadza kilka nowości do gamy Focusa. Wśród nich silniki z układem mild hybrid oraz cyfrowe zegary. Poznaj szczegóły.

Czwarte wcielenie Focusa zadebiutowało w 2018 r. i tak samo jak pierwowzór z 1998 r. łączy ciekawy design nadwozia ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Jednak aby dotrzymać kroku konkurencji, Ford musiał się zdecydować na elektryfikację swojego kompaktowego modelu i uzupełnienie listy wyposażenia o kilka pożądanych dodatków. Szczegóły dotyczące nowej gamy silników zamieściliśmy w dalszej części artykułu, a teraz przejdziemy do omówienia pozostałych zmian.

Ford Focus (2020)

Wśród nowości na liście wyposażenia odświeżonego Focusa znajdziemy 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz standardowy FordPass Connect z funkcją ostrzegania o niebezpiecznych sytuacjach drogowych. Nowa wersja Connected seryjnie ma oferować m.in. bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, system multimedialny SYNC 3 z 8-calowym ekranem dotykowym, sterowaniem głosowym i nawigacją, adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kamerę cofania.

Ford Focus (2020)

Ford Focus (2020) – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Najważniejszą nowością jest wprowadzenie silników z rodziny EcoBoost Hybrid, znanych już z crossovera Puma oraz Fiesty. Układ „miękkiej” hybrydy z instalacją 48V i rozrusznikoalternatorem występuje z silnikami 1.0 EcoBoost (w wersji 125-konnej za dopłatą, w 155-konnej – w standardzie). Zmiany objęły także jednostki 1.5 EcoBoost, które teraz występują wyłącznie z 8-biegowym „automatem” (wcześniej – także z 6-biegową ręczną skrzynią).

Silniki benzynowe:

  • 1.0 EcoBoost (100 KM) z 6-biegową skrzynią manulną, zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost (125 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 5,5 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost (125 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, zużycie paliwa: 5,9 l/100 km
  • 1.5 EcoBoost (150 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, zużycie paliwa: 6,3 l/100 km
  • 1.5 EcoBoost (182 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, zużycie paliwa: 6,3 l/100 km

Napęd hybrydowy:

  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 5,1 l/100 km
  • 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 5,1 l/100 km

Ford Focus (2020)

Silnik wysokoprężny:

  • 1.5 EcoBlue (95 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 4,5 l/100 km
  • 1.5 EcoBlue (120 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 4,5 l/100 km
  • 1.5 EcoBlue (120 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, zużycie paliwa: 4,8 l/100 km
  • 2.0 EcoBlue (150 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 4,7 l/100 km
  • 2.0 EcoBlue (150 KM) z 8-biegową przekładnią automatyczną, zużycie paliwa: 4,9 l/100 km

Redakcja poleca:

Ford Focus 1.5 EcoBlue/120 KM – nasz test

Ford Focus Active Kombi 2.0 EcoBlue/150 KM – nasz test

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji