Ford Fiesta doczekał się drobnego liftingu. Największe zmiany zaszły pod maską. Sprawdź pozostałe nowości.
Aktualna odsłona Fiesty (określana jako 7. lub 8. generacja – zdania są podzielone) zadebiutowała w salonach sprzedaży w 2017 r. i jest najpopularniejszym modelem Forda na Starym Kontynencie. W ubiegłym roku znalazła się na 4. miejscu na liście europejskich bestsellerów.

Aby dotrzymać kroku konkurencji i sprostać unijnym normom emisji spalin, Ford Fiesta został zmodernizowany. Szczegóły dotyczące nowej gamy silników zamieściliśmy w dalszej części artykułu, a teraz przejdziemy do omówienia pozostałych zmian.
Wśród nowości na liście wyposażenia odświeżonej Fiesty znajdziemy:
- Adaptive Cruise Control (ACC) z funkcją Stop & Go i Traffic Sign Recognition – adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korku i systemem rozpoznawaniem znaków drogowych
- FordPass Connect w standardzie – za pośrednictwem aplikacji na smartfon użytkownik może m.in. zdalne zamknąć/otworzyć zamki drzwi, namierzyć pojazd i sprawdzić statusu systemów pokładowych
- Zaktualizowany system multimedialny SYNC 3 z bardziej intuicyjnym i prostszym w obsłudze interfejsem, funkcją Apple CarPlay i Android Auto oraz ładowarką indukcyjną
- Active Park Assist (system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe) jest teraz dostępny także dla wersji ST-Line oraz Active
- Cross Traffic Alert wzbogacony o funkcję Active Braking (ostrzeganie o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego wraz z funkcją automatycznego hamowania)
- Nowe tryby jazdy w Fieście Active
- Subwoofer (element opcjonalnego systemu nagłośnienia Bang & Olufsen) został przeniesiony do bocznej wnęki w bagażniku dzięki czemu nie ogranicza przestrzeni bagażowej i umożliwia zamówienie koła zapasowego
Ford Fiesta (2020) – dane techniczne, moc, zużycie paliwa
Dotychczas podstawową jednostką napędową Fiesty był wolnossący silnik 1.1 o mocy 85 KM, obecnie jego rolę pełni 95-konny motor 1.0 EcoBoost. W zmodernizowanym modelu debiutuje także nowa, 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa, łączona z silnikiem 1.0 EcoBoost o mocy 125 KM.
Jednak najważniejszą nowością jest pojawienie się jednostek z rodziny EcoBoost Hybrid, znanych już z crossovera Puma. Układ „miękkiej” hybrydy z instalacją 48V i rozrusznikoalternatorem występuje z silnikami 1.0 EcoBoost (w wersji 125-konnej za dopłatą, w 155-konnej – w standardzie).

Silniki benzynowe:
- 1.0 EcoBoost (95 KM) z 6-biegową skrzynią manulną, zużycie paliwa: 5,0 l/100 km
- 1.0 EcoBoost (125 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 5,0 l/100 km
- 1.0 EcoBoost (125 KM) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, zużycie paliwa: 5,6 l/100 km
Napęd hybrydowy:
- 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 5,0 l/100 km
- 1.0 EcoBoost Hybrid (155 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 5,0 l/100 km
Silnik wysokoprężny:
- 1.5 TDCi (85 KM) z 6-biegową skrzynią manualną, zużycie paliwa: 4,3 l/100 km