Współpraca reklamowaNowy Fiat 600e. Którą wersję wybrać – RED czy La Prima?

Nowy Fiat 600e. Którą wersję wybrać – RED czy La Prima?

Nowość Fiata dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia. Która będzie korzystniejsza dla użytkownika? Oto porównanie odmian RED i La Prima w Fiacie 600e.

W ubiegłym roku Fiat zapowiedział debiut długo wyczekiwanego modelu z „wskrzeszoną” i wiele znaczącą nazwą. Fiat 600 dotychczas kojarzony był bowiem z dwoma autami. Pierwszy był klasycznym, małym modelem z lat 50. i 60., a drugi to bardzo popularny u nas Fiat Seicento – pod nazwą 600 oferowano bowiem ostatnią serię tych aut z lat 2005-2010. Można zatem uznać, że Fiat 600 zawsze był samochodem przystępnym cenowo i doskonale odnajdującym się w warunkach miejskiej eksploatacji. Najnowszy model także spełnia te założenia, a przy tym definiuje je na nowo, adekwatnie do dzisiejszych czasów.

Fiat 600 RED
Stylistyką przedniej części nadwozia Fiata 600 mocno nawiązuje do legendarnej „500-tki”.

Fiat 600 stawia teraz na wciąż bardzo modny segment crossoverów i prężnie rozwijający się elektryczny napęd. Niedawno paletę wersji silnikowych uzupełniła odmiana hybrydowa, która doskonale wpisuje się potrzeby osób dopiero rozpoczynających przygodę z elektromobilnością, oraz poszukujących samochodu w niższym budżecie. Niemniej to właśnie elektryczny Fiat 600 (określany jako 600e) ma lepsze osiągi, płynniej jeździ i oferowany jest w dwóch wyróżniających się odmianach wyposażeniowych – RED oraz La Prima. Różnica w cenie pomiędzy nimi wynosi 25 000 zł, a zatem warto przed zakupem sprawdzić, który wariant będzie dla nas optymalny. Oto porównanie dwóch wersji wyposażeniowych Fiata 600e.

Fiat 600 La Prima
Produkcja Fiata 600 odbywa się w zakładzie w Tychach.

Fiat 600e RED i La Prima – nadwozie

Każda konfiguracja wyposażeniowa miejskiego crossovera Fiata ma zarezerwowane „swoje” kolory, którymi można pomalować nadwozie. W odmianie RED znajdziemy trzy (czerwony, biały i czarny), natomiast La Prima oferuje cztery wyjątkowe lakiery nawiązujące do Włoch (pomarańczowy, beżowy, niebieski i turkusowy). Wybrane efektowne lakiery (pastelowe lub metalizowane) są przy tym dostępne bezpłatnie.

Fiat 600 RED
Cechą charakterystyczną Fiata 600e RED jest wyrazisty, czerwony lakier (dostępny bez dodatkowej opłaty). Ta wersja może być też polakierowana na biało lub czarno.

Wizualnie Fiata 600e RED wyróżniają stosowne emblematy na słupku B (są także we wnętrzu) i 16-calowe felgi stalowe z eleganckimi kołpakami. W odmianie La Prima można liczyć na 18-calowe felgi aluminiowe i chromowane listwy boczne (oraz logo na drzwiach). Obydwie wersje mają w standardzie polakierowane na czarno lusterka.

Fiat 600 La Prima
W odmianie La Prima bezpłatnie oferowany jest pomarańczowy lakier Sun of Italy.

Fiat 600e RED i La Prima – wnętrze

Obydwa warianty dość mocno różnią się estetyką wnętrza. W RED standard stanowi czarna tapicerka foteli z monogramem Fiata i logiem RED. W podobnym tonie kolorystycznym urządzono boczki drzwiowe oraz magnetyczną pokrywę schowka w konsoli środkowej. Fiat 600e La Prima oferuje z kolei jasne wnętrze w kolorze kości słoniowej. Poza fotelami i innymi elementami wnętrza, w takie barwy polakierowano również ozdobny panel na desce rozdzielczej. Nawet w uboższej odmianie RED nigdzie nie uświadczymy mało estetycznych zaślepek, gdyż już ona posiada długą listę wyposażenia standardowego. W każdym Fiacie 600e znajdziemy m.in. kierownicę ze skóry ekologicznej, przedni podłokietnik i oświetlenie ambientowe w 8 kolorach.

Fiat 600 RED
W wariancie RED panuje ciemna kolorystyka wnętrza.
Fiat 600 La Prima
Specyfikację La Prima polubią osoby ceniące jasne kolory w środku auta.
Fiat 600 RED
Na fotelach wytłoczono logotypy marki Fiat i modelu 600.
Fiat 600 La Prima
Wariant La Prima może się pochwalić naprawdę komfortowymi fotelami (o nich w dalszej części).

Fiat 600e RED i La Prima – wyposażenie

Już na wstępie warto podkreślić, że nawet tańszy Fiat 600e RED posiada praktycznie kompletne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdziemy wszystkie dostępne poduszki powietrzne, światła przednie i kierunkowskazy LED, lampy przeciwmgielne z doświetlaniem zakrętów, hamulec postojowy z funkcją Autohold, system ISOFIX w kanapie i przystosowanie do jego wymagań przedniego fotela pasażera, a także liczne systemy bezpieczeństwa, np.:

  • ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu;
  • rozpoznawanie znaków drogowych;
  • wykrywanie zmęczenia kierowcy;
  • wykrywanie pieszych i rowerzystów z awaryjnym hamowaniem;
  • asystent hamowania BAS.
Fiat 600 RED
Już wersja RED może się pochwalić wydajnymi światłami w technologii LED.

Wariant La Prima od strony bezpieczeństwa „dorzuca” system monitorowania martwego pola i automatyczne światła drogowe. Dodatkowo oferuje adaptacyjny tempomat (zamiast standardowego w RED) i rozbudowane czujniki parkowania 360° z kamerą cofania (w RED są tylko czujniki z tyłu).

Fiat 600 La Prima
W tak kompaktowym aucie jak Fiat 600 kamera cofania nie jest niezbędna, ale stanowi miły dodatek.

W kwestii multimediów w zupełności wystarczająca okazuje się bazowa odmiana, gdyż oferuje najnowszy system Fiata Uconnect 10.1 z 10,25-calowym ekranem, Bluetooth i Android Auto/Apple CarPlay. W La Prima uzupełniono go o nawigację, co wcale nie musi przeważać o wyborze (świetnie sprawdzają się nawigacje ze smartfonów wyświetlane na ekranie auta po bezprzewodowym sparowaniu przez Android Auto lub Apple CarPlay). W RED znajdziemy również elektroniczny wyświetlacz zegarów (7-calowy). La Prima dodaje do tego ładowarkę bezprzewodową i dodatkowe dwa głośniki (łącznie jest ich 6).

Fiat 600 RED
Wszystkie Fiaty 600 korzystają z przejrzystego systemu multimedialnego Uconnect 10.1 z bezprzewodowym połączeniem ze smartfonami.

Kartą przetargową droższej odmiany La Prima są fotele. Ten kierowcy wyposażono w elektryczną regulację w 6 płaszczyznach oraz w funkcję masażu i podgrzewania. Wariant RED ma manualną regulację fotela kierowcy i pasażera, ale już w standardzie oferuje klimatyzację automatyczną. Znajdziemy w nim również dzieloną kanapę, elektryczne lusterka i system bezkluczykowy. Tylko w La Prima znajduje się z kolei bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, podgrzewane lusterka, przyciemniane szyby i bezramkowe lusterko wsteczne z automatycznym ściemnianiem.

Fiat 600 La Prima
Fotele w 600 La Prima nie tylko są elektrycznie sterowane, ale też wyposażone w system masażu i podgrzewanie.
Fiat 600 La Prima
Ładowarka bezprzewodowa to kolejna opcja zarezerwowana dla droższej konfiguracji.

Fiat 600e RED i La Prima – cena

Tańszą odmianę RED Fiat wycenił w modelu 600e na 165 000 zł, natomiast topową La Prima na 190 000 zł. Naszym zdaniem obydwie prezentują się świetnie od strony wizualnej – mają ciekawe kolory i konkretne, zarezerwowane „tylko dla siebie” detale. Bazowy wariant RED punktuje niemalże kompletną lista wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa i najnowszymi multimediami, a także wieloma przydatnymi na co dzień udogodnieniami. Według nas powinien on wystarczyć do komfortowej, codziennej eksploatacji w warunkach miejskich. Droższą specyfikację La Prima powinny rozważyć osoby częściej użytkujące samochód poza miastem – ma ona w standardzie lepsze fotele, adaptacyjny tempomat i automatyczne światła.

Redakcja poleca:

Nasz test Fiata 600e La Prima

Ile kosztuje Fiat 600 w odmianie hybrydowej?

Fiat 600 RED
Fiat 600e RED
Fiat 600 La Prima
Fiat 600e La Prima
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji