NowościAktualnościTańszy o ponad 60 tys. zł. Fiat 600 Hybrid wjeżdża do salonów

Tańszy o ponad 60 tys. zł. Fiat 600 Hybrid wjeżdża do salonów

Fiat już przyjmuje zamówienia na nowego Fiata 600 Hybrid, który w stosunku do odmiany elektrycznej ma znacznie korzystniejszą cenę. Dowiedz się więcej o tej ofercie.

Nie minęło zbyt wiele czasu od debiutu, a Fiat 600 już doczekał się nowej wersji silnikowej, która pozwoli rozważyć zakup tego auta osobom jeszcze nie gotowym na elektromobilność. Po zaprezentowaniu odmiany w 100% elektrycznej właśnie poznaliśmy cennik Fiata 600 Hybrid. Prezentuje się naprawdę korzystnie na tle modelu zeroemisyjnego, choć trudno uznać nowego crossovera Fiata za niedrogie auto. Ile kosztuje nowy Fiat 600 Hybrid?

Fiat 600 Hybrid – silnik, dane techniczne

W porównaniu do 600e, 600 Hybrid nie może się pochwalić nadzwyczajnymi parametrami silnika. 3-cylindrowy 1.2 rozwija 100 KM i generuje maksymalny moment obrotowy 205 Nm, co pozwala osiągnąć 100 km/h w 10,9 sekundy i rozpędzić się do 184 km/h. Dla porównania, elektryczny Fiat 600e ma 156 KM i aż 260 Nm momentu obrotowego silnika. Wskazówka licznika przekracza 100 km/h już po upływie 9 sekund, lecz zatrzyma się najwyżej na 150 km/h, bo tyle wynosi prędkość maksymalna tego auta.

Nowy Fiat 600 Hybrid w istocie jest mikrohybrydą, gdyż wykorzystuje układ MHEV z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (ok. 29 KM) ulokowanym w skrzyni biegów. Dostępna jest wyłącznie automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DCT o 6 przełożeniach. Układ hybrydowy Fiata pozwala jeździć w trybie elektrycznym po mieście do prędkości 30 km/h. „Zastrzyk” energii z baterii ma przyczynić się nie tylko do większej płynności jazdy i szybszej reakcji na dodanie gazu, ale też do zmniejszenia emisji CO2 o 15% względem standardowego samochodu z silnikiem spalinowym i „automatem”. Obiecująco wygląda deklarowane zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km w cyklu mieszanym.

Fiat 600 Hybrid – cena

Ceny Fiata 600 Hybrid startują od 108 000 zł za wersję nazwaną po prostu „600 Hybrid”. Dla porównania, bazowa odmiana RED w 600e kosztuje 165 000 zł. Hybrydowa „600-tka” w standardzie oferuje m.in. autonomiczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, tylne czujniki parkowania, system multimedialny Uconnect 10.1 z ekranem dotykowym 10,25”, Bluetooth i Android Auto/Apple Car Play, elektroniczny wyświetlacz zegarów (7”), reflektory przednie i tylne światła LED oraz klimatyzację manualną.

Topowy wariant La Prima w 600 Hybrid wyceniono na 128 000 zł (cena 600e La Prima to 190 000 zł). Dorzuca takie opcje wyposażenia jak nawigacja, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, system automatycznej jazdy z funkcją stop&go i utrzymaniem pasa ruchu, otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy, czujniki parkowania 360 stopni, kamerę cofania, 18-calowe felgi i fotel kierowcy z funkcją masażu.

FIAT 600 III BEV RED 51kWh 156KM 1AT FWD SB600CE 02-2024
W odróżnieniu od elektrycznego 600e (fot.), Fiat 600 Hybrid nie jest, przynajmniej na razie, dostępny w wersji wyposażeniowej RED.

Fiat 600 Hybrid dostępny jest w konfiguratorze i cennikach Fiata. Zamówienia na niego można już składać w autoryzowanych punktach sprzedaży producenta.

Redakcja poleca:

Nasz test Fiata 600e La Prima

Jak działa napęd hybrydowy w Fiacie 600 Hybrid?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

1 KOMENTARZ

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji