W nieco ponad pół roku po premierze odnowionego Audi TT, Niemcy stawiają „kropkę nad i” i prezentują unowocześnienie wcielenie najmocniejszej odmiany tego modelu w postaci TT RS. Co ciekawe, moc pozostała bez zmian – nadal wynosi okrągłe 400 KM.

Obecna generacja TT jest na rynku od 2014 r. Jego najostrzejszą odsłonę pokazano dopiero 2 lata później, w 2016 r. Z miejsca zrobiła piorunujące wrażenie, co zawdzięcza przede wszystkim 2,5-litrowemu, 5-cylindrowemu silnikowi o mocy 400 KM, sprawnemu napędowi na 4 koła, typowo dla aut koncernu Volkswagen realizowanemu przez sprzęgło typu Haldex, oraz bardzo szybkiej dwusprzęgłowej przekładni DSG (7 biegów).

Audi TT RS Coupé
5-cylindrowy silnik z turbodoładowaniem dysponuje mocą 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Z pomocą procedury startowej niewielkie, mierzące raptem 420 cm długości Audi TT do 100 km/h przyspiesza w czasie zaledwie 3,7 s (odmiana Coupe) lub w 3,9 s w przypadku roadstera. Dziś wprawdzie na rynku jest coraz więcej równie szybkich i szybszych modeli, jednak w momencie premiery aktualnego TT RS łatwiej było podać te, które rozpędzały się sprawniej niż te, od których niewielkie Audi było szybsze.

Przy okazji modernizacji pod względem osiągów nic się nie zmieniło. Auto nadal ma 400 KM, nadal przyspiesza równie szybko i wciąż jest w stanie pojechać 250 km/h lub opcjonalnie – aż 280 km/h. Kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy, mocno zmieniające charakter tego samochodu (comfort, auto, dynamic i individual) i nadal może cieszyć swoje uszy absolutnie wyjątkowym dźwiękiem 5-cylindrowego silnika.

Audi TT RS Coupé
Większość kierowców TT RS będzie oglądało z tej strony. Do 100 km/h to małe coupe przyspiesza w 3,7 s!

Zmienił się za to wygląd TT RS, które teraz stało się bardziej „męskie” i bardziej drapieżne. Powiększono więc boczne wloty powietrza w przednim zderzaku, a osłona chłodnicy, typowo dla modeli RS, została wykończona siatką o strukturze plastra miodu. Powyższe zmiany sprawiają, że TT wizualnie wydaje się szersze niż model sprzed modernizacji.

Obudowy lusterek są dostępne w kolorze nadwozia lub czarnym albo wykończone matowym aluminium bądź włóknem węglowym. Na nowo zaprojektowano nakładki progów oraz „skrzydło” na pokrywie bagażnika – otrzymało ono niewielkie, dodatkowe „skrzydełka” po bokach, co pozytywnie wpływa na aerodynamikę TT. Podobnie jak nowy dyfuzor, po którego obu stronach ulokowano po owalnej końcówce wydechu – znaku rozpoznawczym modeli z rodziny RS.

Audi TT RS Coupé
Wraz z premierą odmiany po liftingu zadebiutowały trzy nowe kolory, w tym „niebieski turbo” (na zdjęciu).

Wraz z modernizacją standardem stały się światła główne w technologii LED. Opcjonalnie dostępne są lampy typu matrix, które automatycznie zmieniają wiązkę świateł drogowych, aby jak najlepiej oświetlać drogę i nie oślepiać innych użytkowników dróg. Za dopłatą dostępne są też światła cofania OLED, rzucające na nawierzchnię jasną, rozległą i jednorodną wiązkę. Po uruchomieniu auta wyświetlają one „spektakularną grafikę” – tak twierdzą przedstawiciele Audi.

TT RS jest dostępne w 8 różnych kolorach nadwozia, w tym nowym kolorze bazowym „kyalami” (zielony), a także w „pulsującym pomarańczowym” i w „niebieskim turbo”. Do wyboru klientów będą też różne wykończenia elementów nadwozia – w matowym aluminium, czarnym lub czarnym błyszczącym. Małe coupe i roadster zostały też objęte szerokim programem indywidualizacji.

Audi TT RS Roadster
Odnowione TT RS może być zaopatrzone w system MMI Navigation Plus m.in. z obsługą głosową i punktem dostępu Wi-Fi.

Kabina w ramach pakietu RS Design może otrzymać czerwone lub niebieskie wykończenia, natomiast kolejny pakiet – Extended RS Design – zawiera kontrastowe elementy na siedzeniach i konsoli środkowej. Nowością jest rozbudowany, opcjonalny system multimedialny MMI Navigation Plus, który obejmuje m.in. sterowanie głosowe czy hotspot Wi-Fi. Dla miłośników muzyki przewidziano 680-watowy system audio sygnowany przez renomowaną firmę Bang & Olufsen.

Odnowione TT RS będzie można zamawiać od 7 lutego 2019 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here