Artykuł partneraNajpopularniejsze nowe auto w Polsce. Za co kierowcy pokochali Toyotę Corollę?

Najpopularniejsze nowe auto w Polsce. Za co kierowcy pokochali Toyotę Corollę?

Rynkowy sukces samochodu jest wypadkową wielu czynników. Doskonałe wyniki sprzedaży Toyoty Corolli sygnalizują, że model ma w rękawie komplet mocnych kart – w tym dostępność, oszczędny napęd hybrydowy, atrakcyjną cenę oraz korzystne sposoby finansowania.

Japoński koncern ma powody do zadowolenia. Przez pierwsze trzy kwartały dostarczył kierowcom z Polski 67 188 samochody osobowe. Tym samym marka wypracowała aż 19,2% udziału w rynku. W samym wrześniu zarejestrowano 8495 nowych Toyot – to więcej niż uzyskały dwie kolejne marki razem wzięte. Toyota jest najchętniej wybieraną marką zarówno przez klientów indywidualnych (2458 egzemplarzy, 23% udziału), jak i przez firmy (6037 egzemplarzy, 21,3% udziału). Ulubionym modelem Polaków okazała się Corolla. W okresie od stycznia do września 2023 r. zarejestrowano 18 405 egzemplarzy.

Wielu nabywców decyduje się na praktyczną Corollę TS Kombi. Udało się w niej połączyć dynamiczną stylizację z walorami praktycznymi. Bagażnik mieści nawet 596 l w autach z napędem 1.8 Hybrid lub 581 l w przypadku napędu 2.0 Hybrid, co jest jednymi z najlepszych wartości w segmencie kompaktowych kombi.

Toyota Corolla - bagaznik Corolla to model, którego nie trzeba przedstawiać chyba żadnemu kierowcy. Jedna z największych gwiazd segmentu kompaktów zadebiutowała w 1966 roku. Od tego czasu została sprzedana w liczbie ponad 50 milionów egzemplarzy i doczekała się dwunastu generacji. Nawet model, który jest owocem długiej ewolucji można udoskonalić, co Toyota udowodniła, modernizując Corollę. Odświeżone auto trafiło do sprzedaży na początku 2023 roku.

Toyota Corolla - silnikZ zewnątrz Corolla po liftingu różni się detalami od wcześniej dostępnej wersji. Znacznie więcej zmieniło się po karoserią. Japoński kompakt otrzymał dwa nowe napędy hybrydowe piątej generacji – 1.8 Hybrid (140 KM) i 2.0 Hybrid Dynamic Force (196 KM). Dostarczają wyższą moc, zapewniają lepsze osiągi i zwiększoną przyjemność z jazdy przy zredukowanym zapotrzebowaniu na paliwo. Producent deklaruje 4,5-4,8 l/100 km dla słabszej wersji, a dla mocniejszej – 4,4-4,7 l/100 km. Niewiele, biorąc pod uwagę moc czy możliwość przyspieszenia od 0 do 100 km/h w odpowiednio 9,4 i 7,7 sekundy.

Toyota Corolla - naped hybrydowyKluczem do sukcesu było zastosowanie nowej baterii o większej pojemności oraz mocniejszych silników elektrycznych. Litowo-jonowy akumulator jest mniejszy i lżejszy niż dotychczas, a jednocześnie bardziej wydajny od poprzednika. Jego moc wyjściowa wzrosła o 14%. Silniki elektryczne o wyższej mocy umożliwiają jazdę bez udziału jednostki spalinowej przy dużych prędkościach oraz zwiększają całkowitą moc napędu, a jednocześnie skuteczniej odzyskują energię z hamowania. W efekcie nowa hybrydowa Corolla może poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym średnio przez 80% czasu jazdy po mieście. Potwierdziły to testy wykonane w warunkach zimowych na ulicach Poznania.

Warto wiedzieć: Toyota Corolla TS Kombi 2.0 Hybrid GR Sport – opinia, zalety i wady

Mimo że nowe auta stale drożeją, Toyocie udaje się utrzymać korzystną cenę Corolli TS Kombi. Jej cennik otwiera kwota 126 900 zł (117 000 zł pod uwzględnieniu rabatu) za wersję wyposażeniową Active z oszczędnym, 140-konnym napędem hybrydowym. Nawet wyposażenie najtańszej odmiany można uznać za satysfakcjonujące. Toyota Corolla TS Kombi Active bez dopłat otrzymuje m.in. reflektory i światła do jazdy dziennej w technologii LED, dwustrefową klimatyzację, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, zestawem głośnomówiącym Bluetooth oraz interfejsami Apple CarPlay (połączenie bezprzewodowe) i Android Auto (przewodowy).

Toyota Corolla - wskaznikiNie trzeba dopłacać także za pakiet bezpieczeństwa czynnego Toyota T-MATE, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy. W ramach T-MATE każda Corolla otrzymuje m.in. adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, układ wykrywania zmęczenia kierowcy, wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z procedurą wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych (RSA) i awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS). Wyższe wersje wyposażeniowe otrzymują bez dopłaty m.in. 12,3-calowy Digital Cockpit, czyli cyfrowy panel wskaźników o szerokich możliwościach konfiguracji.

Bez względu na wersję Corolli, kierowcy mają dostęp do usług zdalnych MyToyota. Aktywacja usługi i sparowanie auta ze smartfonem pozwala na zdalne uruchamianie klimatyzacji i świateł awaryjnych czy odblokowywanie i zamykanie centralnego zamka.

Toyota Corolla - wnetrzeDo końca roku zostało jeszcze kilka tygodni, więc sprzedaż Corolli, jaka zostanie zaraportowana przez Toyotę w podsumowaniu 2023 roku na pewno znacząco wzrośnie względem wyniku z pierwszego kwartału. Nie dość, że w ramach trwającej już wyprzedaży rocznika Toyota Corolla TS Kombi została objęta rabatem sięgającym 10 400 zł, kolejny rabat obowiązuje na wybrane akcesoria (korzyść może sięgnąć 4770 zł), za 0 zł proponowane jest wyceniane wcześniej na 1000 zł znakowanie pojazdu technologią syntetycznego DNA, to importer deklaruje pełną dostępność tego modelu. Aby umożliwić kierowcom perfekcyjne dopasowanie auto do ich potrzeb, Toyota proponuje Corollę TS Kombi w wersjach wyposażeniowych Active, Comfort, Style, GR Sport oraz Executive i 18 wariantów kolorystycznych (w tym z modnym, czarnym dachem).

Co niezwykle ważne z punktu widzenia potencjalnego nabywcy – całej kwoty nie trzeba wykładać jednorazowo. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku Toyota przygotowała narzędzia finansowe. Miesięczna rata za Corollę TS Combi w leasingu Kinto One dla firmy startuje z poziomu 1073 zł netto. Propozycją dla nabywców indywidualnych jest Leasing Konsumencki Kinto One. W przypadku Corolli TS Kombi z napędem hybrydowym otwiera ją kwota 1319 zł brutto miesięcznie.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

3 KOMENTARZE

  1. mam Corollę E21- piekne auto. proste technicznie ale niestety jej jakość zostawia duuuuuzo do życzenia. porównuje ją do2giego auta – VW z tego samego roku i jednak w toyocie wszystko jest wykonane aby tylko się trzymało i nie odpadło. lakier jest tak miekki, że rysuje sie od patrzenia. system multimedialny jest z 10 lat za VW. Tzw Piano Black rysuje sie podczas czyszczenia miękką szmatką. Brak szyny CAN, wszystko odchudzone na maxa… zabezpieczenia antykorozyjnego trzeba szukać – wszedzie gola blacha. za 127tys PLN czlowiek oczekuje choć troszkę jakości… ale ewenement jest taki, że 10cio letnia toyota będzie kosztować więcej niz 10cio letni VW… dla mnie niezrozumiałe…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji