Nico Rosberg przetestował elektryczne Porsche Taycan Turbo S na torze Nurburgring. Dowiedz się, co były mistrz świata F1 sądzi o tym aucie.

Wraz z debiutem Taycana, Porsche zapoczątkowało proces elektryfikacji swojej gamy modelowej. Najmocniejsza wersja tego elektrycznego sedana otrzymała oznaczenie Turbo S i przez pewien czas była także najszybszym autem w ofercie producenta z Zuffenhausen. Dopiero nowa odsłona 911 Turbo S wyprzedziła topowego Taycana w sprincie do „setki” – i to zaledwie o 0,1 s.

Porsche Taycan Turbo S z włączoną funkcją Launch Control generuje maksymalnie 761 KM i 1050 Nm. Wówczas potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,8 s, a niecałe 10 sekund od startu wystarczy, aby na liczniku pojawiło się już 200 km/h. Wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na 260 km/h.

Nico Rosberg, mistrz świata Formuły 1 z 2016 roku, sprawdził niedawno najmocniejszego Taycana na niemieckim Nurburgringu. Tym razem nie chodziło jednak o pobicie rekordu okrążenia (tor był mokry), lecz o pokazanie, co potrafi ten „elektryk”, gdy trafi w odpowiednie ręce. Przekonajcie się sami:

Zobacz również:

Porsche Taycan Turbo – nasz test

Oceń ten wpis
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here