Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan z roku modelowego 2021 stanie się jeszcze szybsze, a niektóre funkcje będzie można wykupić w ramach abonamentu. Sprawdź pozostałe nowości.

Porsche Taycan to w ostatnich latach zdecydowanie najbardziej „elektryzujący” model producenta z Zuffenhausen. Od połowy września tego roku będzie można już zamówić auto po modernizacji, która obejmuje lepsze osiągi, usprawnione ładowanie oraz bogatsze wyposażenie.

Wersja Turbo S otrzymała nowe ustawienia zespołu napędowego, dzięki czemu z włączoną funkcją Launch Control przyspiesza od 0 do 200 km/h w 9,6 s, czyli o 0,2 s szybciej. Natomiast na pokonanie 1/4 mili (ok. 400 metrów) potrzebuje tylko 10,7 s, tym samym poprawiając dotychczasowy wynik o 0,1 s.

Jeśli chodzi o kwestie związane z ładowaniem, to na liście opcji pojawi się ładowarka pokładowa DC o mocy 22 kW (w standardzie – 11 kW). Do tego należy dodać nowe funkcje, takie jak oszczędzanie baterii podczas szybkiego ładowania (moc ok. 200 kW zamiast maksymalnych 270 kW) oraz ochrona domowej sieci elektrycznej i zapobieganie jej przeciążeniu.

We wnętrzu odświeżonego Taycana znajdziemy radio cyfrowe (odtąd montowane seryjnie), jak również opcjonalny, kolorowy wyświetlacz head-up, a właściciel będzie mógł także skorzystać z nowego rozwiązania Functions on Demand (FoD), które pozwala w razie potrzeby dokupić różne udogodnienia bez konieczności wizyty w serwisie. Jest to możliwe dzięki samodzielnej aktualizacji przez Internet.

W ten sposób można wyposażyć swoje Porsche m.in. w aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu (9,50 euro miesięcznie w abonamencie lub 808,10 euro w ramach jednorazowego zakupu), aktywne prowadzenie po trasie Porsche Intelligent Range Manager (10,72 euro miesięcznie lub jednorazowa płatność w wysokości 398,69 euro) oraz progresywne wspomaganie kierownicy Plus (kosztuje 320,71 euro i nie jest dostępne w abonamencie). Podane ceny dotyczą rynku niemieckiego i zawierają 16% VAT.

Na liście zmian nie zabrakło także nowych kolorów nadwozia (Mahogany Metallic, Frozenberry Metallic, Cherry Metallic, Coffee Beige Metallic, Chalk, Neptune Blue oraz Ice Grey Metallic). Dla wszystkich wersji Taycana będzie teraz dostępny pakiet Carbon Sport Design, obejmujący wstawki z włókna węglowego w dolnej części przedniego zderzaka oraz w listwach progowych, a także elementy z włókna węglowego w tylnym dyfuzorze.

Redakcja poleca:

Porsche Taycan Turbo – nasz test

2 KOMENTARZE

  1. Najciekawsza moim zdaniem w zmodernizowanym Taycanie jest ładowarka pokładowa zasilana prądem przemiennym trójfazowym o mocy 22 kW. Ten rodzaj zasilania jest najbardziej optymalny dla zastosowania domowego/garażowego, a także pozwala korzystać ze znacznie gęstszej sieci ładowarek AC które są zarówno jako publiczne ale także dla gości na parkingach hotelowych, czy przy lepszych restauracjach, a także centrach handlowych. We wszystkich krajach, a w tym i RFN ładowarek AC o mocy 22 kW jest znacznie więcej niż dużych mocy DC. Byłoby natomiast idealne gdyby to ładowanie z gniazda prądu trójfazowego AC mogło być realizowane poprzez podłączenie do standardowego gniazda trójfazowego typu CEE 32 A 22 kW, a nie do specjalnego tzw Type2 Mennekes. Zastanawiająca jest natomiast informacja o możliwości ograniczenia mocy ładowania z szybkich ładowarek prądu stałego ze względu na oszczędzanie baterii. Czyżby Porsche dopiero teraz zorientowało się, że częste używanie szybkiego ładowania o bardzo dużych mocach przyspiesza degradację baterii? To przecież już inny dalekowschodni producent samochodów elektrycznych o dużym doświadczeniu w produkcji samochodów elektrycznych jednoznacznie zaleca w instrukcji obsługi produkowanych przez siebie elektryków aby jak najrzadziej korzystać z szybkiego ładowania dużej mocy DC dla oszczędzania baterii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here