Niemiecka redakcja sprawdziła 460-konnego Forda Mustang Mach 1 na Nurburgringu. Zobacz, jak poradził sobie na słynnym torze.

Ford Mustang 6. generacji pojawił się w polskich salonach w 2015 roku, a w tym roku na rynku zadebiutowała jego najbardziej sportowa odmiana, stworzona z myślą o jeździe po torze – Mach 1. Pod jego maską kryje się 4,6-litrowe V8, które generuje 460 KM i 529 Nm. Ta wolnossąca jednostka może współpracować z 6-biegową ręczną skrzynią (0-100 km/h: 4,8 s, v-max: 267 km/h) lub 10-stopniowym automatem (0-100 km/h: 4,4 s, v-max: 250 km/h).

W obu przypadkach za sprawne odpychanie się tylnych kół od nawierzchni dba mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. To oczywiście jeszcze nie koniec zmian względem standardowej wersji GT, ponieważ Mustang Mach 1 otrzymał także m.in. dedykowany pakiet stylistyczny, regulowane amortyzatory MagneRide oraz twardsze sprężyny z przodu i sztywniejsze stabilizatory.

Profesjonalny kierowca wyścigowy Christian Gebhardt przetestował Forda Mustang Mach 1 na torze Nurburgring. Przejechanie pełnego okrążenia Nordschleife zajęło mu 7 min 58,29 s. Dla porównania, opisywany przez nas tydzień temu Hyundai i30 N Performance potrzebował na to samo 8 min 05,19 s. Poniżej możecie obejrzeć nagranie z tego przejazdu:

Sprawdź polskie ceny Forda Mustanga:

Ford Mustang – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here