Ford Mustang jest samochodem marzeń niejednego fana motoryzacji. Ceny tego modelu zaczynają się od 264 200 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Ford Mustang 6. generacji jest pierwszym, który oficjalnie trafił do sprzedaży w Europie. Opisywany model zadebiutował w polskich salonach w 2015 roku, a trzy lata później na rynku pojawiła się jego odświeżona wersja. Obecnie gama Mustanga obejmuje dwie wersje – GT z silnikiem 5.0 V8 o mocy 450 KM oraz Mach 1 z 5.0 V8 o mocy 460 KM. Obie jednostki mogą być łączone z 6-biegową ręczną skrzynią lub 10-stopniowym automatem.
Ford Mustang (2022) – wymiary, pojemność bagażnika
Ford Mustang Fastback mierzy 478,4 cm długości, 191,6 cm szerokości (208,0 cm z lusterkami) i 138,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 272,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 408 litrów.

Ford Mustang Convertible mierzy 478,4 cm długości, 191,6 cm szerokości (208,0 cm z lusterkami) i 139,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 272,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 332 litry.

Ford Mustang (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Pod maską Forda Mustang znajdziemy wolnossący silnik benzynowy 5.0 V8, który występuje w dwóch wariantach mocy (450 KM w odmianie GT i 460 KM w Mach 1) oraz może być łączony z 6-biegową ręczną skrzynią lub 10-stopniowym automatem. Wszystkie wersje mają tylny napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Forda Mustang Fastback, w nawiasach podane parametry modelu Mustang Convertible (o ile się różnią; wersja 5.0 Ti-VCT V8/460 KM jest dostępna wyłącznie z nadwoziem Fastback).
Silniki benzynowe:
- 5.0 Ti-VCT V8 (450 KM, 529 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 (5,1) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,8 (12,0) l/100 km
- 5.0 Ti-VCT V8 (450 KM, 529 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 (4,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,2-11,3 (11,5-11,6) l/100 km
- 5.0 Ti-VCT V8 (460 KM, 529 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 267 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,7 l/100 km
- 5.0 Ti-VCT V8 (460 KM, 529 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 s, prędkość maksymalna: 249 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,4 l/100 km

Nowy Ford Mustang (2022) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z nadwoziem Fastback oraz silnikami 5.0 Ti-VCT V8/450 KM (GT) i 5.0 Ti-VCT V8/460 KM (Mach 1). Ford Mustang Convertible został wyceniony na 281 200 zł (GT). Dopłata do 10-biegowego automatu wynosi 10 000 zł (wszystkie wersje). Ford Mustang jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Mustang GT– od 264 200 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 10-ramienny Premium, z wykończeniem Gloss Black, z oponami 255/40 R19 (przód) i 275/40 R19 (tył)
- Przednie zawieszenie – wzmocnione sprężyny oraz wzmocniony stabilizator przechyłów nadwozia
- Tylne zawieszenie – niezależne, ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia
- Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
- Poduszki powietrzne – poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa dla kierowcy
- Poduszki powietrzne – poduszki kurtynowe (dostępne tylko do wersji Fastback)
- Ford Active Glove Box – system aktywnej ochrony kolan pasażera siedzącego z przodu
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
- Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
- Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- Układ kontroli trakcji (TA)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
- Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi (wykorzystuje kamerę przednią)
- Forward Collision Warning
- Advanced Emergency Braking
- Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
- Tempomat
- Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
- Układ kierowniczy – system wyboru trybu wspomagania: Normal, Komfort, Sport
- Aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy
- Drive mode – system wyboru trybu jazdy: Normalny, Sportowy, Torowy, Wet&Snow, MyMode
- Track Apps – informacja na wyświetlaczu między zegarami o: sile odśrodkowej w zakręcie, czasie przyspieszenia, drodze hamowania
- Launch control – program maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego (dostępny tylko dla wersji ze skrzynią manualną)
- Line lock – system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych)
- Czujniki parkowania z tyłu
- Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
- Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
- Ford Power – przycisk rozrusznika
- Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
- Wycieraczki automatyczne, z czujnikiem deszczu
- Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
- Reflektory automatyczne – włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła
- Reflektory w technologii LED
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED, zintegrowane z reflektorami głównymi
- Przednie światła przeciwmgielne
- Tylne światła w technologii LED
- Górna krata wlotu powietrza w stylizacji GT
- Dolna krata wlotu powietrza ze spojlerem w stylizacji GT
- Pokrywa silnika z dwoma wlotami powietrza
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze nadwozia
- Tylny zderzak z dyfuzorem
- 4 końcówki układu wydechowego z wykończeniem chromowanym
- Przednia szyba z dodatkową warstwą akustyczną
- Kierownica podgrzewana, wykończona skórą
- Manetki do zmiany biegów przy kierownicy (dostępne tylko ze skrzynią automatyczną)
- Uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą
- Uchwyt hamulca ręcznego wykończony skórą
- Górna część deski rozdzielczej z wykończeniem w kolorze ciemnego aluminium
- Konsola środkowa z 2 uchwytami na napoje
- Tapicerka ze skóry perforowanej (3 kolory do wyboru)
- Przednie fotele – styl sportowy
- Przednie fotele – elektryczna regulacja położenia w 6. kierunkach
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym oparciem
- ISOFIX z top-tether – system bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych na siedzeniach w 2. rzędzie
- Pedały z metalowymi nakładkami
- Dywaniki podłogowe welurowe, z przodu
- Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
- Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
- Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo 'Mustang’
- Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
- 12-calowy kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz na tablicy zegarów z możliwością zmiany wyglądu w zależności od wybranego trybu jazdy
- Radioodtwarzacz CD/MP3 z DAB+ i Ford SYNC 3, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 9 głośników, 2 gniazda USB, zdalne sterowanie na kierownicy
- FordPass Connect z modemem GSM, zawiera: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informację o ruchu drogowym przez kanał GSM (Live Traffic), Wi-Fi hotspot, aktualizację map nawigacji przez Wi-Fi, zdalne uruchamianie silnika dla wersji ze skrzynią automatyczną
- Zestaw głośnomówiący z Bluetooth
- Obsługa Apple CarPlay i Android Auto
Mustang Mach 1 – od 320 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Mustang GT oraz dodatkowo:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór MACH 1, lakierowane w kolorze Magnetic Grey, z oponami 255/40 R19 (przód) i 275/40 R19 (tył)
- Zawieszenie MagneRide – zawieszenie aktywne o dynamicznej charakterystyce pracy
- Przednie zawieszenie – rozpórka kielichów amortyzatorów
- Sportowa manualna skrzynia biegów Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia
- Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
- Chłodnica mechanizmu różnicowego tylnej osi
- Chłodnica oleju silnikowego
- Układ dolotowy z przepustnicą o średnicy 87 mm
- Drive mode – system wyboru trybu jazdy: Normalny, Sportowy, Torowy, Wet&Snow, MyMode oraz dodatkowy tryb 1/4 Mili
- Górna krata wlotu powietrza w stylizacji Mach 1
- Dolna krata wlotu powietrza ze spojlerem w stylizacji Mach 1
- Pasy pośrodku maski oraz wzdłuż dolnej części boków nadwozia
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze Magnetic Grey
- Przedni zderzak w stylizacji Mach 1, ze splitterem
- Tylny zderzak z dyfuzorem w stylizacji Mach 1
- Tylny spojler w stylizacji Mach 1
- 4 końcówki układu wydechowego w stylizacji Mach 1
- Uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów w stylizacji Mach 1
- Górna część deski rozdzielczej z unikalnym wykończeniem w Spindrift
- Konsola środkowa z wykończeniem winylowym oraz przeszyciami w kontrastującym kolorze
- Tapicerka częściowo skórzana Lux Ebony
- Przednie fotele – podgrzewane i wentylowane
- Nakładki na progi przednich drzwi z logo Mach 1
- Dywaniki podłogowe o podwyższonej jakości welurowe, z przodu
- System nawigacji satelitarnej CD/MP3 Ford SYNC 3, DAB+ i systemem nagłośnienia B&O, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, system nagłośnienia B&O (12 głośników, w tym subwoofer, wzmacniacz 1000W), 2 gniazda USB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim
Więcej na temat Forda Mustang:
Coraz drożej. Niedługo pęknie 300tys za nówkę sztukę… 🙁