Ford Mustang - przód

Ford Mustang jest samochodem marzeń niejednego fana motoryzacji. Ceny tego modelu zaczynają się od 264 200 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Ford Mustang 6. generacji jest pierwszym, który oficjalnie trafił do sprzedaży w Europie. Opisywany model zadebiutował w polskich salonach w 2015 roku, a trzy lata później na rynku pojawiła się jego odświeżona wersja. Obecnie gama Mustanga obejmuje dwie wersje – GT z silnikiem 5.0 V8 o mocy 450 KM oraz Mach 1 z 5.0 V8 o mocy 460 KM. Obie jednostki mogą być łączone z 6-biegową ręczną skrzynią lub 10-stopniowym automatem.

Ford Mustang GT - tył

Ford Mustang (2022) – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Mustang Fastback mierzy 478,4 cm długości, 191,6 cm szerokości (208,0 cm z lusterkami) i 138,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 272,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 408 litrów.

Ford Mustang GT
Ford Mustang Fastback

Ford Mustang Convertible mierzy 478,4 cm długości, 191,6 cm szerokości (208,0 cm z lusterkami) i 139,4 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 272,0 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 332 litry.

Ford Mustang Convertible
Ford Mustang Convertible

Ford Mustang (2022) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Pod maską Forda Mustang znajdziemy wolnossący silnik benzynowy 5.0 V8, który występuje w dwóch wariantach mocy (450 KM w odmianie GT i 460 KM w Mach 1) oraz może być łączony z 6-biegową ręczną skrzynią lub 10-stopniowym automatem. Wszystkie wersje mają tylny napęd. Poniżej prezentujemy dane techniczne Forda Mustang Fastback, w nawiasach podane parametry modelu Mustang Convertible (o ile się różnią; wersja 5.0 Ti-VCT V8/460 KM jest dostępna wyłącznie z nadwoziem Fastback).

Silniki benzynowe:

  • 5.0 Ti-VCT V8 (450 KM, 529 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 (5,1) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,8 (12,0) l/100 km
  • 5.0 Ti-VCT V8 (450 KM, 529 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 (4,8) s, prędkość maksymalna: 250 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,2-11,3 (11,5-11,6) l/100 km
  • 5.0 Ti-VCT V8 (460 KM, 529 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,8 s, prędkość maksymalna: 267 km/h, średnie zużycie paliwa: 11,7 l/100 km
  • 5.0 Ti-VCT V8 (460 KM, 529 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 s, prędkość maksymalna: 249 km/h, średnie zużycie paliwa: 12,4 l/100 km
Ford Mustang GT
Silnik 5.0 Ti-VCT V8

Nowy Ford Mustang (2022) – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z nadwoziem Fastback oraz silnikami 5.0 Ti-VCT V8/450 KM (GT) i 5.0 Ti-VCT V8/460 KM (Mach 1). Ford Mustang Convertible został wyceniony na 281 200 zł (GT). Dopłata do 10-biegowego automatu wynosi 10 000 zł (wszystkie wersje). Ford Mustang jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Mustang GT

Mustang GT– od 264 200 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór 10-ramienny Premium, z wykończeniem Gloss Black, z oponami 255/40 R19 (przód) i 275/40 R19 (tył)
  • Przednie zawieszenie – wzmocnione sprężyny oraz wzmocniony stabilizator przechyłów nadwozia
  • Tylne zawieszenie – niezależne, ze wzmocnionym stabilizatorem przechyłów nadwozia
  • Klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury (DEATC)
  • Poduszki powietrzne – poduszki czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa dla kierowcy
  • Poduszki powietrzne – poduszki kurtynowe (dostępne tylko do wersji Fastback)
  • Ford Active Glove Box – system aktywnej ochrony kolan pasażera siedzącego z przodu
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
  • Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Układ kontroli trakcji (TA)
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi (wykorzystuje kamerę przednią)
  • Forward Collision Warning
  • Advanced Emergency Braking
  • Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
  • Tempomat
  • Adaptive Cruise Control – tempomat adaptacyjny
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
  • Układ kierowniczy – system wyboru trybu wspomagania: Normal, Komfort, Sport
  • Aktywny układ wydechowy z możliwością wyboru trybu pracy
  • Drive mode – system wyboru trybu jazdy: Normalny, Sportowy, Torowy, Wet&Snow, MyMode
  • Track Apps – informacja na wyświetlaczu między zegarami o: sile odśrodkowej w zakręcie, czasie przyspieszenia, drodze hamowania
  • Launch control – program maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego (dostępny tylko dla wersji ze skrzynią manualną)
  • Line lock – system elektronicznej blokady przednich hamulców (niezależnie od tylnych)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • Ford Power – przycisk rozrusznika
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
  • Wycieraczki automatyczne, z czujnikiem deszczu
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory automatyczne – włączające się automatycznie w zależności od poziomu natężenia światła
  • Reflektory w technologii LED
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED, zintegrowane z reflektorami głównymi
  • Przednie światła przeciwmgielne
  • Tylne światła w technologii LED
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji GT
  • Dolna krata wlotu powietrza ze spojlerem w stylizacji GT
  • Pokrywa silnika z dwoma wlotami powietrza
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze nadwozia
  • Tylny zderzak z dyfuzorem
  • 4 końcówki układu wydechowego z wykończeniem chromowanym
  • Przednia szyba z dodatkową warstwą akustyczną
  • Kierownica podgrzewana, wykończona skórą
  • Manetki do zmiany biegów przy kierownicy (dostępne tylko ze skrzynią automatyczną)
  • Uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą
  • Uchwyt hamulca ręcznego wykończony skórą
  • Górna część deski rozdzielczej z wykończeniem w kolorze ciemnego aluminium
  • Konsola środkowa z 2 uchwytami na napoje
  • Tapicerka ze skóry perforowanej (3 kolory do wyboru)
  • Przednie fotele – styl sportowy
  • Przednie fotele – elektryczna regulacja położenia w 6. kierunkach
  • Tylna kanapa ze składanym i dzielonym oparciem
  • ISOFIX z top-tether – system bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych na siedzeniach w 2. rzędzie
  • Pedały z metalowymi nakładkami
  • Dywaniki podłogowe welurowe, z przodu
  • Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
  • Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
  • Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, ze zintegrowanymi kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo 'Mustang’
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
  • 12-calowy kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz na tablicy zegarów z możliwością zmiany wyglądu w zależności od wybranego trybu jazdy
  • Radioodtwarzacz CD/MP3 z DAB+ i Ford SYNC 3, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 9 głośników, 2 gniazda USB, zdalne sterowanie na kierownicy
  • FordPass Connect z modemem GSM, zawiera: zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informację o ruchu drogowym przez kanał GSM (Live Traffic), Wi-Fi hotspot, aktualizację map nawigacji przez Wi-Fi, zdalne uruchamianie silnika dla wersji ze skrzynią automatyczną
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth
  • Obsługa Apple CarPlay i Android Auto

Ford Mustang GT

Mustang Mach 1 – od 320 200 zł, obejmuje wyposażenie wersji Mustang GT oraz dodatkowo:

  • 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, wzór MACH 1, lakierowane w kolorze Magnetic Grey, z oponami 255/40 R19 (przód) i 275/40 R19 (tył)
  • Zawieszenie MagneRide – zawieszenie aktywne o dynamicznej charakterystyce pracy
  • Przednie zawieszenie – rozpórka kielichów amortyzatorów
  • Sportowa manualna skrzynia biegów Tremec 3160 z dodatkową chłodnicą oleju i systemem dostosowania obrotów silnika podczas redukcji przełożenia
  • Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym
  • Chłodnica mechanizmu różnicowego tylnej osi
  • Chłodnica oleju silnikowego
  • Układ dolotowy z przepustnicą o średnicy 87 mm
  • Drive mode – system wyboru trybu jazdy: Normalny, Sportowy, Torowy, Wet&Snow, MyMode oraz dodatkowy tryb 1/4 Mili
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji Mach 1
  • Dolna krata wlotu powietrza ze spojlerem w stylizacji Mach 1
  • Pasy pośrodku maski oraz wzdłuż dolnej części boków nadwozia
  • Obudowy lusterek bocznych lakierowane w kolorze Magnetic Grey
  • Przedni zderzak w stylizacji Mach 1, ze splitterem
  • Tylny zderzak z dyfuzorem w stylizacji Mach 1
  • Tylny spojler w stylizacji Mach 1
  • 4 końcówki układu wydechowego w stylizacji Mach 1
  • Uchwyt manualnej dźwigni zmiany biegów w stylizacji Mach 1
  • Górna część deski rozdzielczej z unikalnym wykończeniem w Spindrift
  • Konsola środkowa z wykończeniem winylowym oraz przeszyciami w kontrastującym kolorze
  • Tapicerka częściowo skórzana Lux Ebony
  • Przednie fotele – podgrzewane i wentylowane
  • Nakładki na progi przednich drzwi z logo Mach 1
  • Dywaniki podłogowe o podwyższonej jakości welurowe, z przodu
  • System nawigacji satelitarnej CD/MP3 Ford SYNC 3, DAB+ i systemem nagłośnienia B&O, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, system nagłośnienia B&O (12 głośników, w tym subwoofer, wzmacniacz 1000W), 2 gniazda USB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim

Więcej na temat Forda Mustang:

Ford Mustang GT 5.0 V8 – nasz test

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj