Seat Alhambra

Funkcjonalny Seat Alhambra wkrótce zniknie z rynku. Sprawdziliśmy, ile aut jest jeszcze dostępnych od ręki u dealerów w Polsce.

Pierwszy Seat Alhambra zadebiutował w 1996 r. i był jednym z „trojaczków”, opracowanych wspólnie z Volkswagenem (Sharan) i Fordem (Galaxy). Dopiero w 2010 r. poznaliśmy drugą generację tego modelu, która pozostaje w produkcji już od 10 lat. Jednak jak podaje portal Autocar, nadszedł czas, żeby pożegnać minivana Seata. Ostatnia Alhambra ma zjechać z taśmy montażowej pod koniec tego miesiąca. Następca nie jest przewidywany. Podobny los spotka bliźniaczego Sharana – Volkswagen zakończy jego produkcję przed końcem tego roku.

Ta decyzja stanowi element strategii hiszpańskiego producenta. Alhambra musi zniknąć z oferty, żeby zrobić miejsce dla nowych, zelektryfikowanych modeli, takich jak Leon PHEV czy Cupra Formentor. Ponadto cały segment minivanów traci na rosnącej popularności SUV-ów i nie inaczej jest w przypadku Seata. Na początku ubiegłego roku do salonów hiszpańskiej marki trafił duży SUV Tarraco, który ma zaspokoić zapotrzebowanie klientów na 7-osobowe auto i w ten sposób częściowo zastąpić Alhambrę.

Aktualnie hiszpański minivan jest oferowany z wyprzedażowym rabatem do 18 100 zł. Na oficjalnej stronie Seata sprawdziliśmy, że u polskich dealerów znajduje się 7 sztuk Alhambry dostępnych od ręki. Po 1 egzemplarzu w ofercie mają salony w Warszawie (Seat Dynamica, ul. Płowiecka 17), Szczecinie (Grupa Cichy, ul. Południowa 6), Krakowie (auto podemonstracyjne, Euromotor, ul. Jasnogórska 60), Gliwicach (auto podemonstracyjne, Seat Lellek, ul. Portowa 2) i Bielsku-Białej (auto podemonstracyjne, Seat Auto Gazda, ul. Warszawska 330). Dwie Alhambry (jedna fabrycznie nowa, druga podemonstracyjna) znajdziemy w Trójmieście (Seat Plichta, Gdańsk, ul. Lubowidzka 40 i Gdynia, ul. Morska 318).

Redakcja poleca:

Używany Seat Alhambra II – opinie, typowe usterki

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 3.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here