Współpraca reklamowaContiSilent i ContiSeal. Nowe technologie, które odmienią opony

ContiSilent i ContiSeal. Nowe technologie, które odmienią opony

Współczesne opony tylko wyglądają podobnie do swoich poprzedników sprzed lat. Więcej zmian zachodzi w środku, czego dowodzą nowe technologie Continentala.

Choć opony samochodowe mają już ponad stuletnią historię, na pierwszy rzut oka wciąż wyglądają podobnie. Mają okrągły kształt, czarny kolor i są założone na felgi. Co więcej, ich zasadnicze funkcje także nie uległy zmianie. Ogumienie odpowiada za kontakt samochodu z podłożem i przenosi siły podczas przyspieszania, hamowania czy jazdy po zakrętach. Odgrywa też dużą rolę w amortyzacji i tłumieniu drgań.

Nowoczesne technologie

Co zatem wyróżnia współczesne ogumienie? Dzisiejsza opona to często coś więcej niż część samochodu – to zaawansowany technologicznie podzespół będący częścią skomplikowanego układu bezpieczeństwa. Dotyczy to zwłaszcza opon klasy premium. Najlepszym przykładem są np. specjalnie dobierane łańcuchy polimerów mające w trakcie hamowania dostosowywać elastyczność mieszanki gumowej do częstotliwości pracy układu ABS.

Ale nowoczesne opony klasy premium to nie tylko najwyższy poziom bezpieczeństwa. To także rozwiązania poprawiające komfort oraz bezpieczeństwo kierowców. Od lat szczególnie zaangażowany w rozwój technologiczny ogumienia jest niemiecki koncern Continental. Dzięki współpracy działów produkujących samochodowe systemy elektroniczne i ogumienie powstały m.in. inteligentne opony ze zintegrowanymi czujnikami ciśnienia do ciężarówek. Ale i kierowcy samochodów osobowych mogą skorzystać ze specjalnych produktów.

ContiSilent – ciszej we wnętrzu auta

Jedną z takich technologii jest ContiSilent – specjalna pianka poliuretanowa przyklejona do wnętrza opony. Rozwiązanie pozwala zredukować drgania przenoszone z opon poprzez felgi na nadwozie auta. To z kolei owocuje obniżeniem poziomu hałasu w kabinie nawet o 9 dB. Warto wiedzieć, że ludzkie ucho odbiera obniżenie o 10 dB jako zmniejszenie hałasu o połowę. ContiSilent docenią szczególnie użytkownicy samochodów elektrycznych, w których odgłos opon stanowi dużą część hałasu wewnątrz samochodu.

Warto też pamiętać, że poziom głośności podawany na etykietach opon dotyczy hałasu emitowanego przez ogumienie na zewnątrz jadącego auta. Ten nie zawsze idzie w parze z tak zwanym komfortem akustycznym, czyli dźwiękiem opon odbieranym przez osoby we wnętrzu pojazdu. Opony letnie Continental z technologią ContiSilent dostępne są w wybranych rozmiarach dla opon letnich, zimowych oraz wielosezonowych. Co ważne, wybór ogumienia w wersji ContiSilent nie wpływa na zmianę właściwości jezdnych, sposób serwisowania czy przechowywania. Takie ogumienie może być zakładane na każdy typ felgi i nie wymaga specjalnego montażu. ContiSilent nie ma też negatywnego wpływu na wyważenie kół.

Continental ContiSilent
Umieszczona wewnątrz opony pianka zmniejsza poziom hałasu wewnątrz samochodu nawet o 9 dB. Dla ludzkiego ucha to prawie o połowę ciszej.

ContiSeal – zamiast zestawu naprawczego

Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem dostępnym dla użytkowników samochodów osobowych jest technologia ContiSeal. Jest to lepka warstwa uszczelniająca umieszczona w strefie bieżnika na wewnętrznej części opony. Specjalna masa natychmiast okleja ciała obce wbite w oponę, takie jak wkręty czy gwoździe utrzymując w kole pierwotne ciśnienie. Co ciekawe, ContiSeal uszczelnia powstałe wskutek przebicia opony otwory do wielkości 5 mm nawet po usunięciu ciała obcego. Takie rozwiązanie pozwala na kontynuowanie jazdy bez konieczności wymiany koła, używania zestawu naprawczego czy korzystania z usług pomocy drogowej.

ContiSeal nie wpływa na własności jezdne opon i nie wymaga specjalnego montażu. Po zauważeniu ciała obcego w oponie kierowca powinien udać się do serwisu ogumienia w celu oceny stanu i przeprowadzenia ewentualnej naprawy. Nie musi tego jednak robić niezwłocznie. Letnie opony z technologią ContiSeal dostępne są w rozmiarach od 15 do 22 cali, zimowe – 16-21 cali, a wielosezonowe od 16 do 18 cali.

Continental Contiseal
Dzięki technologii ContiSeal przebicia opony o wielkości do 5 mm zostają uszczelnione. Nawet po usunięciu z bieżnika ciała obcego.

Polecamy również:

Ewolucja opon. Jak zmieniały się opony samochodowe?

Opony samochodowe z butelek. Ten producent idzie z duchem czasu

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji