NowościRozrywkaBMW i8. Ile dziś kosztuje ten sportowy samochód?

BMW i8. Ile dziś kosztuje ten sportowy samochód?

Produkcja BMW i8 ostatecznie zakończyła się w czerwcu 2020 roku. Sprawdziliśmy, ile dziś trzeba zapłacić za ten wyjątkowy dla bawarskiej marki model.

BMW i8 Coupe (oznaczenie producenta: I12) pojawiło się w sprzedaży w 2014 roku i było wówczas prawdziwym pokazem możliwości koncernu z Monachium. Karoseria auta została wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP) oraz aluminium, a na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in. światła laserowe.

BMW i8 Coupe

Co więcej, w momencie debiutu i8 było pierwszą hybrydą plug-in w ofercie BMW. Ten futurystycznie wyglądający, sportowy samochód otrzymał bowiem zespół napędowy, na który składają się trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,5 l (231 KM) przy tylnej osi oraz elektryczny motor (131 KM) z przodu. Moc systemowa tego układu wynosi 362 KM, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 4,4 s i prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h.

BMW i8 Coupe

W 2018 roku na rynku zadebiutowało odświeżone BMW i8 z mocniejszym napędem (374 KM) i nową wersją nadwoziową – Roadster (oznaczenie producenta: I15). W ramach modernizacji ta sportowa hybryda zyskała również wydajniejszy akumulator, który pozwolił uzyskać ponad 50 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ostatni egzemplarz BMW i8 opuścił fabrykę w Lipsku w czerwcu 2020 roku, a łącznie wyprodukowano blisko 20 500 sztuk.

BMW i8 Roadster

Polski cennik tego modelu w 2014 roku otwierała kwota 573 900 zł, natomiast po liftingu ceny wzrosły do 636 800 zł za Coupe oraz 700 100 zł za Roadstera. Postanowiliśmy przekonać się, na ile dziś wyceniane są używane egzemplarze BMW i8. W tym celu zapoznaliśmy się z aktualnymi ogłoszeniami z portali Otomoto oraz AutoScout24.

W polskim serwisie Otomoto można znaleźć obecnie 14 ofert sprzedaży tego modelu. Najtańsze, nieuszkodzone BMW i8 Coupe zostało wyprodukowane w 2016 roku, ma na liczniku niecałe 110 tysięcy km i kosztuje równe 200 000 zł. Najdroższym autem jest Roadster z pożegnalnej, limitowanej do zaledwie 200 sztuk serii Ultimate Sophisto Edition. Przejechał on do tej pory niespełna 10 tysięcy km i został wyceniony na 599 900 zł.

Na portalu AutoScout24 widnieje aktualnie 231 ogłoszeń z BMW i8. Najtańszy egzemplarz pochodzi z 2015 roku i ma 125 tysięcy km przebiegu, a właściciel oczekuje za niego 53 200 euro, czyli ok. 250 000 zł. Na drugim końcu skali znajduje się prawdziwy unikat – jedno z ostatnich wyprodukowanych i8 (na sam koniec produkcji powstała seria zaledwie 18 Roadsterów, każdy z niepowtarzalnym lakierem i indywidualnym wykończeniem wnętrza). Ten samochód został wyceniony przez sprzedającego na 215 000 euro, czyli aż 1 milion zł.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji