NowościAktualnościAudi R8 kontra Lexus LFA – pojedynek wolnossących V10

Audi R8 kontra Lexus LFA – pojedynek wolnossących V10

Na linii startu obok Audi R8 ustawił się Lexus LFA, a to oznacza jedno – starcie dwóch wolnossących silników V10. Który z nich wyjdzie zwycięsko z tego pojedynku?

Samochodów z wolnossącymi jednostkami V10 nie ma na rynku zbyt wiele. Spośród modeli z ostatnich lat można wskazać m.in. Audi R8, BMW M5, Dodge’a Vipera, Lamborghini Huracan i Lexusa LFA. Niedawno na kanale Lovecars na YouTube pojawiło się porównanie dwóch z nich – Audi i Lexusa.

Biorące udział w teście Audi R8 Spyder to najmocniejsza odmiana Performance, którą napędza silnik V10 o pojemności 5,2 litra. Ten włosko-niemiecki motor (znajdziemy go też we wspomnianym Lamborghini Huracan) rozwija 620 KM i 580 Nm. W połączeniu z 7-biegową skrzynią S tronic i napędem quattro przekłada się to na sprint do „setki” w 3,2 s i prędkość maksymalną wynoszącą 329 km/h.

Lexus LFA ma pod maską silnik 4.8 V10, dostarczający 560 KM i 480 Nm. Cała moc trafia na tylne koła, w czym pośredniczy 6-biegowa przekładnia sekwencyjna. Japońskie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 s, a maksymalnie może rozpędzić się do 325 km/h. Na „papierze” Lexus jest wolniejszy, ale ma asa w rękawie – jest lżejszy od Audi (1485 kg wobec 1770 kg).

Tytułem wprowadzenia to tyle, a teraz czas przekonać się, które z tych aut okaże się szybsze. W bonusie dostajemy jeszcze cudowny dźwięk dwóch wolnossących V10 wkręcanych na najwyższe obroty:

Zobacz również:

Audi RS4, BMW M3, Mercedes C 63 AMG – pojedynek V8

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji