Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde to trochę zapomniany hot hatch. Sprawdźmy, jak ten włoski kompakt poradził sobie na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości.

Alfa Romeo Giulietta zadebiutowała na rynku w 2010 roku i utrzymała się w produkcji przez ponad dekadę. Ostatnie egzemplarze tego włoskiego auta opuściły fabrykę w Cassino pod koniec grudnia ubiegłego roku.

Nie każdy jednak pamięta, że Giulietta była oferowana także w mocnej odmianie Quadrifoglio Verde. Wersja oznaczona czterolistną koniczynką została wyposażona w turbodoładowany, benzynowy silnik 1.75 TBi, który początkowo rozwijał 235 KM i 340 Nm, a po modernizacji z 2014 r. jego moc wzrosła do 240 KM. Nowszy wariant współpracuje z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową TCT i przyspiesza do „setki” w 5,9 s od startu, a maksymalnie może osiągnąć 244 km/h.

Testowany na kanale AutoTopNL egzemplarz to właśnie model po liftingu, który dodatkowo został poddany tuningowi mechanicznemu – moc podniesiono do 310 KM, a maksymalny moment obrotowy – do 400 Nm. Przekonajmy się, do jakiej prędkości rozpędziła się ta Giulietta na niemieckiej autostradzie:

Więcej na temat Alfy Romeo Giulietta:

Używana Alfa Romeo Giulietta – opinie, typowe usterki

Zachęcamy także do zapoznania się z aktualną ofertą Alfy Romeo:

Alfa Romeo Giulia (2021) – opis wersji i cennik

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2021) – opis wersji i cennik

Alfa Romeo Stelvio (2021) – opis wersji i cennik

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj