NowościIle wyciągnie Alfa Romeo Giulietta QV na autostradzie?

Ile wyciągnie Alfa Romeo Giulietta QV na autostradzie?

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde to trochę zapomniany hot hatch. Sprawdźmy, jak ten włoski kompakt poradził sobie na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości.

Alfa Romeo Giulietta zadebiutowała na rynku w 2010 roku i utrzymała się w produkcji przez ponad dekadę. Ostatnie egzemplarze tego włoskiego auta opuściły fabrykę w Cassino pod koniec grudnia ubiegłego roku.

Nie każdy jednak pamięta, że Giulietta była oferowana także w mocnej odmianie Quadrifoglio Verde. Wersja oznaczona czterolistną koniczynką została wyposażona w turbodoładowany, benzynowy silnik 1.75 TBi, który początkowo rozwijał 235 KM i 340 Nm, a po modernizacji z 2014 r. jego moc wzrosła do 240 KM. Nowszy wariant współpracuje z 6-biegową skrzynią dwusprzęgłową TCT i przyspiesza do „setki” w 5,9 s od startu, a maksymalnie może osiągnąć 244 km/h.

Testowany na kanale AutoTopNL egzemplarz to właśnie model po liftingu, który dodatkowo został poddany tuningowi mechanicznemu – moc podniesiono do 310 KM, a maksymalny moment obrotowy – do 400 Nm. Przekonajmy się, do jakiej prędkości rozpędziła się ta Giulietta na niemieckiej autostradzie:

Więcej na temat Alfy Romeo Giulietta:

Używana Alfa Romeo Giulietta – opinie, typowe usterki

Zachęcamy także do zapoznania się z aktualną ofertą Alfy Romeo:

Alfa Romeo Giulia (2021) – opis wersji i cennik

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio (2021) – opis wersji i cennik

Alfa Romeo Stelvio (2021) – opis wersji i cennik

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio (2021) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji