Skoda świętuje 120-lecie obecności w sportach motorowych. Zobacz, co czeski producent przygotował z tej okazji.

W tym roku przypada 120. rocznica debiutu Skody w sportach motorowych. Producent z Mlada Boleslav zaczynał od startów w wyścigach długodystansowych na motocyklach, by ostatecznie skupić się na rajdach i wyścigach samochodowych. W ciągu tych dwunastu dekad zawodnicy czeskiej marki odnosili liczne zwycięstwa. Spośród ostatnich osiągnięć należy wskazać zdobycie tytułu Rajdowego Mistrza Polski w sezonie 2019, a także sukcesy w kategorii WRC2/WRC2 Pro w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Dla uczczenia 120-lecia obecności marki w rajdach i wyścigach, Skoda Motorsport przygotowała limitowaną edycję swojej flagowej rajdówki. Powstanie jedynie 12 sztuk Skody Fabia Rally2 evo Edition 120. Każdy egzemplarz otrzyma m.in. komplet magnezowych felg polakierowanych na zielono i dodatkowe oświetlenie LED, a we wnętrzu znajdą się dedykowane torby do przechowywania rzeczy osobistych, narzędzi lub części zamiennych oraz pojemniki na wodę pitną i butelki na płyny samochodowe.

Jubileuszowy model na tle „zwykłej” rajdowej Fabii z rocznika 2021 będzie się wyróżniać także okolicznościowym malowaniem oraz unikalnym ekranem powitalnym Edition 120 dla obu wyświetlaczy w kokpicie, a na konsoli środkowej pojawi się tabliczka z numerem seryjnym. Ponadto do każdego auta będą dołączone certyfikat autentyczności oraz gadżety w postaci plecaka i modelu Skody Fabia Rally2 evo w skali 1:18.

„Limitowana edycja Skody Fabia Rally2 evo Edition 120 to wersja all-inclusive zmodernizowanego modelu. Dzięki pakietowi ulepszonych części oferuje znacznie więcej niż tylko rozwiniętą wersję pojazdu, który wygrał mistrzostwa. Ekskluzywne funkcje sprawiają, że limitowana edycja 120 jest również prawdziwym samochodem kolekcjonerskim” – mówi Michal Hrabanek, szef Skoda Motorsport.

Warto przy okazji wspomnieć, że Skoda Fabia Rally2 evo, na której bazuje wersja jubileuszowa, otrzymała szereg modyfikacji na rok 2021. W ramach modernizacji silnik został zaopatrzony w wydajniejszy intercooler, przeprojektowany kolektor wydechowy oraz nowy komputer sterujący pracą jednostki napędowej. Dzięki tym zabiegom moc maksymalna wzrosła o 3 KM – do 291 KM. Amortyzatory również zostały skalibrowane na nowo, zapewniając jeszcze lepszą przyczepność i stabilność samochodu na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Oprócz poprawy osiągów zadbano też o zwiększenie niezawodności. Zmodyfikowany układ smarowania silnika pozwala na jeszcze sprawniejsze doprowadzanie oleju do turbosprężarki, jak również ogranicza zużycie środka smarnego. Natomiast dzięki zastosowaniu wzmocnionej ramy pomocniczej tylnej osi zminimalizowano ryzyko uszkodzenia podwozia na nierównych drogach.

Zobacz również:

Co łączy nasze samochody z rajdówkami?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here