Oleje silnikowe

Polscy kierowcy ufają sprawdzonym rozwiązaniom i wybierają doświadczonych producentów olejów samochodowych. Oto najlepsze oleje w rankingu Wyboru Kierowców.

Od klasy oleju silnikowego i częstotliwości jego wymiany zależy kondycja jednostki napędowej, dlatego kierowcy w tej kwestii są zgodni i wybierają produkty firm z długimi tradycjami i doświadczeniem w produkcji olejów silnikowych. Tym razem koszty schodzą na drugi plan. Użytkownicy aut są w stanie zapłacić więcej, a nawet poczekać na odbiór zamówionego w internecie oleju renomowanego producenta, licząc że wpłynie to korzystnie na żywotność silnika w ich aucie. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najlepszy olej z czasem utraci swoje właściwości, dlatego lepiej częściej wymieniać tani olej niż rzadko zmieniać drogi. W używanych samochodach dystanse pomiędzy wymianami warto skrócić do 10-15 tys. km.

Rankingi olejów silnikowych Wyboru Kierowców z poprzednich lat:

Ranking olejów silnikowych

W tegorocznym zestawieniu olejów silnikowych Wyboru Kierowców zakwalifikowano produkty aż 22 firm. Nie brakuje pośród nich środków smarnych marek stacji benzynowych, lecz tym razem ich notowania spadły w dół. Olejem cieszącym się największą satysfakcją Polaków został Valvoline, który wyprzedził zeszłorocznego lidera – Motula. Na trzecim miejscu ponownie wylądowała firma Liqui Moly. Wyniki poszczególnych produktów stanowią procentowy udział osób, które wystawiły im najwyższą ocenę. W tym roku w ramach programu Wybór Kierowców zebrano łącznie 152 tysiące ankiet w 7 kategoriach.

Redakcja poleca:

ValvolineMiejsce 1 – Valvoline

Wynik:  78,0% 
Pozycja: +1 miejsce

Amerykański producent kojarzy się głównie z rajdami samochodowymi, ale oleje tej firmy stosowano również w starszych autach. Sentyment i renoma wzbudzają zaufanie Polaków. Firma punktuje także innowacjami, np. serią MaxLife przeznaczoną dla samochodów z większymi przebiegami.

MotulMiejsce 2 – Motul

Wynik:  77,9% 
Pozycja: -1 miejsce

Oleje francuskiej firmy Motul często stosowane są w silnikach wyczynowych – cechują się bowiem wysoką odpornością na wysokie temperatury. Producent oferuje nawet specjalną, wyścigową linię 300V (oleje o niskiej lepkości).

Liqui MolyMiejsce 3 – Liqui Moly

Wynik:  76,6% 
Pozycja: bez zmian

Liqui Moly to nie tylko oleje, ale także szeroka oferta m.in. kosmetyków samochodowych. Środki smarne tego producenta łączą wysoką jakość i rozsądną cenę, nie bez znaczenia jest również niemiecka produkcja. Firma słynie z olejów z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2).

Wyniki Wybór Kierowców 2019 – ranking olejów silnikowych
FirmaWynikZmiana %Zmiana pozycji
1Valvoline78,0%0,8%+1
2Motul77,9%-0,2%-1
3Liqui Moly76,6%0,1%0
4Petronas74,1%-0,2%0
5Total73,3%-0,4%0
6Mobil71,4%-0,2%0
7Castrol68,7%3,5%+1
8Millers Oil66,2%2,3%+1
9Shell65,9%-2,8%-2
10Elf62,8%1,2%0
11Selenia59,4%
12Lotos55,1%2,3%+2
13Fuchs54,8%0,1%0
14Orlen54,5%-2,9%-3
15GM52,6%
16BP51,8%-3,4%-4
17Ford48,6%2,7%0
18Ravenol47,2%
19Texaco45,7%
20Gulf44,6%
Przeczytaj również nasze rankingi z poprzednich lat:

Wyniki Wybór Kierowców 2016

Wyniki Wybór Kierowców 2017

Wyniki Wybór Kierowców 2018

Oceny czytelników
[Głosów: 92 Średnia: 3]

16 KOMENTARZE

    • Amsoil czy PMO, to polskie kerowce znaju, znaju. I jeszcze np. Penrite, też znaju, no tolko one do zwykłych aut dorogije troszku i tu gra nie warta świeczki.

    • Mam taki sam, będziesz zadowolony. U mnie olej w pb/LPG po przebiegu 8tys był żółty, Total po 3tys już zaczynał robić się ciemny.

  1. Wygrywa popularnością marka, która może ma 1-2% rynku w Polsce… Artykuł sponsorowany? 😉 A Fusch poza rolnictwem gdzieś jeszcze funkcjonuje? 😜

  2. Ja przeszedłem z castrol na motul 5w30. Z tego co zaobserwowałem napewno motul lepiej myje silnik z nagaru i lepiej odpala w zimne dni.

  3. Napisałbym jedno, najbardziej rozreklamowane marki producentów oleju, którzy kładą dużo kasy i nacisk na ich sprzedaż.

    Kto pracował lub jest w ciągłej dystrybucji i sprzedaży to wie o czym pisze!

  4. Jednemu kierowcy, trudno jest jednoznacznie ocenić, który olej jest najlepszy, bo żeby sprawdzić wszystkie, to musiałby robić wymiany chyba co miesiąc. Ja w swojej „karierze” zdążyłem przetestować oleje Tesco :-), Lotos, Orlen, Tedex, Selenia, Mobil, Shell, Castrol, Elf, K2 i Valvoline (chyba nic nie pominąłem). W tym zakresie mogę się wypowiedzieć. Były one, oczywiście, lane do różnych aut, z różnymi efektami, ale ogólnie, mój TOP-3, w tej grupie wygląda następująco:
    1. Valvoline (W pierwszym aucie – BMW e46 318i z Valvetronikiem i Vanosami, przebieg 210 tys km, używam Max Life 5W30, który wyczyścił, uszczelnił i całkowicie wyciszył pracę silnika. W drugim – Renault Kadjar 1,2 TCE, mam Syn Power 5W40. Przeszedłem z Elfa Evolution 900 SXR 5W40. Silnik pracuje jeszcze ciszej.) Valvoline, to, wg mnie, absolutny TOP.
    2. Elf (Jak już pisałem używałem Evolution 900 SXR 5W40. To olej zalecany przez Renault i jest faktycznie bardzo dobry. Silnik pracował cicho, płynnie i brał 0,2 litra na 1000 km, tyle tylko, że 30 tys. km od wymiany do wymiany to brednie. Olej po 12 tys. był czarny, jak smoła. Valvoline, po 8 tys. nadal trzyma kolor i go nie ubywa.
    3. K-2 (20W50 wlałem do zajechanego silnika starego Clio, na tzw. „dojechanie”. Silnik przestał stukać i tracić ciśnienie na po rozgrzaniu. Przejechałem tym autem 10 tys. km i silnik nadal pracuje).
    Pozostałe są wg. mnie siebie warte. Wszystkie są chyba rozlewane w Polsce, z beczek. Każdy po 5 tys. km był czarny i zjechany. Nawet ten z Tesco nie odbiegał niczym od reszty.
    To oczywiście tylko moja opinia, na podstawie moich doświadczeń. Mogę się mylić, ale mam nadzieję, że ten wpis może komuś pomóc w decyzji, co do oleju.
    Pozdrawiam wszystkich.

    Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/wyniki-wybor-kierowcow-2019-ranking-olejow-silnikowych/?unapproved=2306&moderation-hash=aa664d4a40acd3446c2e66178b2182d9#comment-2306

  5. 2. Elf (Jak już pisałem używałem Evolution 900 SXR 5W40. To olej zalecany przez Renault i jest faktycznie bardzo dobry. Silnik pracował cicho, płynnie i brał 0,2 litra na 1000 km, tyle tylko, że 30 tys. km od wymiany do wymiany to brednie. Olej po 12 tys. był czarny, jak smoła. Valvoline, po 8 tys. nadal trzyma kolor i go nie ubywa.
    Poprostu masz przedmuchy w zuzytych juz cylindrach.Ja mam Mazde 6 i ten olej.Bardzo lubie depnac gaz,bo mam 222 Km .Olej jest caly cza sladnie jasnobrazowy i przezroczysty a zuywa sie go u mnie minimalnie.
    To dokladnie ten sam olej,jaki fabrycznie uzywa Mazda i jaki leja w serwisach mazdy,tyle ze oni maj go pod wlasna nazwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here