Polscy kierowcy ufają sprawdzonym rozwiązaniom i wybierają doświadczonych producentów olejów samochodowych. Oto najlepsze oleje w rankingu Wyboru Kierowców.
Od klasy oleju silnikowego i częstotliwości jego wymiany zależy kondycja jednostki napędowej, dlatego kierowcy w tej kwestii są zgodni i wybierają produkty firm z długimi tradycjami i doświadczeniem w produkcji olejów silnikowych. Tym razem koszty schodzą na drugi plan. Użytkownicy aut są w stanie zapłacić więcej, a nawet poczekać na odbiór zamówionego w internecie oleju renomowanego producenta, licząc że wpłynie to korzystnie na żywotność silnika w ich aucie. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najlepszy olej z czasem utraci swoje właściwości, dlatego lepiej częściej wymieniać tani olej niż rzadko zmieniać drogi. W używanych samochodach dystanse pomiędzy wymianami warto skrócić do 10-15 tys. km.
Rankingi olejów silnikowych Wyboru Kierowców z poprzednich lat:
Ranking olejów silnikowych
W tegorocznym zestawieniu olejów silnikowych Wyboru Kierowców zakwalifikowano produkty aż 22 firm. Nie brakuje pośród nich środków smarnych marek stacji benzynowych, lecz tym razem ich notowania spadły w dół. Olejem cieszącym się największą satysfakcją Polaków został Valvoline, który wyprzedził zeszłorocznego lidera – Motula. Na trzecim miejscu ponownie wylądowała firma Liqui Moly. Wyniki poszczególnych produktów stanowią procentowy udział osób, które wystawiły im najwyższą ocenę. W tym roku w ramach programu Wybór Kierowców zebrano łącznie 152 tysiące ankiet w 7 kategoriach.
Redakcja poleca:
Miejsce 1. – Valvoline
Wynik: 78,0%
Pozycja: +1 miejsce
Amerykański producent kojarzy się głównie z rajdami samochodowymi, ale oleje tej firmy stosowano również w starszych autach. Sentyment i renoma wzbudzają zaufanie Polaków. Firma punktuje także innowacjami, np. serią MaxLife przeznaczoną dla samochodów z większymi przebiegami.
Miejsce 2. – Motul
Wynik: 77,9%
Pozycja: -1 miejsce
Oleje francuskiej firmy Motul często stosowane są w silnikach wyczynowych – cechują się bowiem wysoką odpornością na wysokie temperatury. Producent oferuje nawet specjalną, wyścigową linię 300V (oleje o niskiej lepkości).
Miejsce 3. – Liqui Moly
Wynik: 76,6%
Pozycja: bez zmian
Liqui Moly to nie tylko oleje, ale także szeroka oferta m.in. kosmetyków samochodowych. Środki smarne tego producenta łączą wysoką jakość i rozsądną cenę, nie bez znaczenia jest również niemiecka produkcja. Firma słynie z olejów z dwusiarczkiem molibdenu (MoS2).
Firma | Wynik | Zmiana % | Zmiana pozycji | |
---|---|---|---|---|
1 | Valvoline | 78,0% | 0,8% | +1 |
2 | Motul | 77,9% | -0,2% | -1 |
3 | Liqui Moly | 76,6% | 0,1% | 0 |
4 | Petronas | 74,1% | -0,2% | 0 |
5 | Total | 73,3% | -0,4% | 0 |
6 | Mobil | 71,4% | -0,2% | 0 |
7 | Castrol | 68,7% | 3,5% | +1 |
8 | Millers Oil | 66,2% | 2,3% | +1 |
9 | Shell | 65,9% | -2,8% | -2 |
10 | Elf | 62,8% | 1,2% | 0 |
11 | Selenia | 59,4% | – | – |
12 | Lotos | 55,1% | 2,3% | +2 |
13 | Fuchs | 54,8% | 0,1% | 0 |
14 | Orlen | 54,5% | -2,9% | -3 |
15 | GM | 52,6% | – | – |
16 | BP | 51,8% | -3,4% | -4 |
17 | Ford | 48,6% | 2,7% | 0 |
18 | Ravenol | 47,2% | – | – |
19 | Texaco | 45,7% | – | – |
20 | Gulf | 44,6% | – | – |
bardzo dobre oleje zgadzam się z popularnoscia
Leje motul 10w/40 od 3 lat jest ok ale co dziwne jeszcze nie spotkałem go na półkach supermarketów we Francji???
Bo to chinski Motul
bo olej 10W40 (dość stara specyfikacja) to już bardziej do pełnoletnich samochodów, a tych w Polsce nie brakuje
Tylko Penrite.
Kierowcy kierują się nazwą a nie jakością i to widać. A gdzie Amsoil czy PMO??!?! Polskie kierowce nie znaju.
Amsoil czy PMO, to polskie kerowce znaju, znaju. I jeszcze np. Penrite, też znaju, no tolko one do zwykłych aut dorogije troszku i tu gra nie warta świeczki.
Właśnie testuje olej ravenol vst turbo 5w40 do mojego 1.8t bfb zobaczymy co będzie
Mam taki sam, będziesz zadowolony. U mnie olej w pb/LPG po przebiegu 8tys był żółty, Total po 3tys już zaczynał robić się ciemny.
Jeśli nie ciemnieje to ma za niska liczbę TBN to znaczy nie myje nagaru, który musi się.pojawic po 5,10 tys przebiegu.
Zatem to wada a nie zaletą!
Witam i jak się sprawuje ten ravenol bo sam się nad nim zastanawiam
Wygrywa popularnością marka, która może ma 1-2% rynku w Polsce… Artykuł sponsorowany? ? A Fusch poza rolnictwem gdzieś jeszcze funkcjonuje? ?
Ja tam leje co popadnie ? tylko częściej i… gitara ?
Wg mnie to ranking nie jest prawdziwy. Kto widział gdzieś olej BP? od kilkunastu lat go już nie ma w Polsce
Millers Oils… jedyny słuszny wybór moim zdaniem.
Ja przeszedłem z castrol na motul 5w30. Z tego co zaobserwowałem napewno motul lepiej myje silnik z nagaru i lepiej odpala w zimne dni.
Napisałbym jedno, najbardziej rozreklamowane marki producentów oleju, którzy kładą dużo kasy i nacisk na ich sprzedaż.
Kto pracował lub jest w ciągłej dystrybucji i sprzedaży to wie o czym pisze!
Jednemu kierowcy, trudno jest jednoznacznie ocenić, który olej jest najlepszy, bo żeby sprawdzić wszystkie, to musiałby robić wymiany chyba co miesiąc. Ja w swojej „karierze” zdążyłem przetestować oleje Tesco :-), Lotos, Orlen, Tedex, Selenia, Mobil, Shell, Castrol, Elf, K2 i Valvoline (chyba nic nie pominąłem). W tym zakresie mogę się wypowiedzieć. Były one, oczywiście, lane do różnych aut, z różnymi efektami, ale ogólnie, mój TOP-3, w tej grupie wygląda następująco:
1. Valvoline (W pierwszym aucie – BMW e46 318i z Valvetronikiem i Vanosami, przebieg 210 tys km, używam Max Life 5W30, który wyczyścił, uszczelnił i całkowicie wyciszył pracę silnika. W drugim – Renault Kadjar 1,2 TCE, mam Syn Power 5W40. Przeszedłem z Elfa Evolution 900 SXR 5W40. Silnik pracuje jeszcze ciszej.) Valvoline, to, wg mnie, absolutny TOP.
2. Elf (Jak już pisałem używałem Evolution 900 SXR 5W40. To olej zalecany przez Renault i jest faktycznie bardzo dobry. Silnik pracował cicho, płynnie i brał 0,2 litra na 1000 km, tyle tylko, że 30 tys. km od wymiany do wymiany to brednie. Olej po 12 tys. był czarny, jak smoła. Valvoline, po 8 tys. nadal trzyma kolor i go nie ubywa.
3. K-2 (20W50 wlałem do zajechanego silnika starego Clio, na tzw. „dojechanie”. Silnik przestał stukać i tracić ciśnienie na po rozgrzaniu. Przejechałem tym autem 10 tys. km i silnik nadal pracuje).
Pozostałe są wg. mnie siebie warte. Wszystkie są chyba rozlewane w Polsce, z beczek. Każdy po 5 tys. km był czarny i zjechany. Nawet ten z Tesco nie odbiegał niczym od reszty.
To oczywiście tylko moja opinia, na podstawie moich doświadczeń. Mogę się mylić, ale mam nadzieję, że ten wpis może komuś pomóc w decyzji, co do oleju.
Pozdrawiam wszystkich.
Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/wyniki-wybor-kierowcow-2019-ranking-olejow-silnikowych/?unapproved=2306&moderation-hash=aa664d4a40acd3446c2e66178b2182d9#comment-2306
2. Elf (Jak już pisałem używałem Evolution 900 SXR 5W40. To olej zalecany przez Renault i jest faktycznie bardzo dobry. Silnik pracował cicho, płynnie i brał 0,2 litra na 1000 km, tyle tylko, że 30 tys. km od wymiany do wymiany to brednie. Olej po 12 tys. był czarny, jak smoła. Valvoline, po 8 tys. nadal trzyma kolor i go nie ubywa.
Poprostu masz przedmuchy w zuzytych juz cylindrach.Ja mam Mazde 6 i ten olej.Bardzo lubie depnac gaz,bo mam 222 Km .Olej jest caly cza sladnie jasnobrazowy i przezroczysty a zuywa sie go u mnie minimalnie.
To dokladnie ten sam olej,jaki fabrycznie uzywa Mazda i jaki leja w serwisach mazdy,tyle ze oni maj go pod wlasna nazwa.
Mi polecono hyundai XTeer. To nie jest olej który reklamują wszyscy jutuberze i freelancerzy ale zwykli użytkownicy. A już na pewno nie wlewałbym takiego oleju który można kupić w supermarkecie miedzy mydłem a powidłem 😉
Od ponad 10 lat leję olej Dexos 2, wymiana co rok, po około 20 do 25 tys. km. Auta Vectra 1.9 CDTI,150KM i Insignia 2.0 Biturbo 4×4 195KM. Żadnych problemów z DPF-em i wogóle z niczym, POLECAM, mimo że czytałem też że tani syf, lecz jeśli serwis leje, tzn. że spełnia wymagania, w końcu coś gwarantują.
Dexos2 to nie olej tylko specyfikacja GM……
Tak potocznie się mówi, gdyż nazwy jako takiej na opakowaniu niema. Chyba że „Olej Opel” GM. Proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie.
Zanim wleje je często podrabiane oleje za sporą kasę warto przed zmianą dokonać płukania silnika!!!
Dopiero wtedy lać olej najlepiej taki skomponowany z frakcją PAO. Najlepszy na rynku na się cena/ jakość jest MPO. Z tanszych to K2 texar 5w30 – dobra polska produkcja. Oczywiście są dobre ale.drogie oleje zachodnie.
Leję od 3 lat K2 PAO i silnik chodzi lepiej jak na Valvoline.
Nie mniej do każdego z tych olejów należy dodać wręcz obowiązkowo ceramizer!!! Każdy kto poczyta o chemiko-fizycznej stronie reakcji ceramizerow na metal w silników z badaniami włącznie poprawiającymi stopień sprężania nawet o 2 bary(przy zużytych silnikach) przekona się sam, że silnik odpala zimą łatwiej i chodzi dużo.ciszej i dynamiczniej.
Nie ma takiego oleju, który by tak poprawiał.warunki pracy silnika jak ceramizer a.w polaczeniu z syntetycznym PAO olejem choćby klasy K2 texar -daje wielką frajdę z jazdy!